Acţionarii Thyssenkrupp au aprobat decizia de a separa divizia de apărare de grup în contextul creşterii semnificative a cheltuielilor militare în Europa.
Această mişcare strategică reflectă adaptarea companiei la noile condiţii geopolitice şi la cererea tot mai mare din sectorul apărării.
Foto: Shutterstock
Gigantul industrial german Thyssenkrupp a primit sprijinul acționarilor pentru a separa divizia de construcție a navelor de război și a submarinelor, în încercarea de a poziționa mai bine grupul ca să beneficieze de creșterea sectorului apărării în Europa, potrivit unui comunicat al companiei.
Țările europene s-au înarmat masiv pentru a face față amenințării tot mai mari din partea Rusiei, dar și ca răspuns la presiunile președintelui american Donald Trump, care solicită aliaților din NATO să-și mărească bugetul la alianță, ceea ce a stimulat producătorii de arme de pe continent.
Transformarea diviziei de apărare a Thyssenkrupp într-o entitate independentă face parte dintr-un amplu proces de restructurare al acestui producător cu tradiție, ale cărui alte divizii, în special afacerea tradițională cu oțel, se confruntă cu mari probleme.
„Având în vedere situația actuală de securitate din Europa și din lume, este esențial ca Germania și partenerii săi să poată conta pe companii capabile și inovatoare, cum este TKMS (Thyssenkrupp Marine Systems)”, a declarat președintele consiliului de supraveghere, Siegfried Russwurm.
Acționarii au susținut desprinderea unui pachet minoritar de 49% din divizia marină. Divizia marină va fi listată la Bursa de Valori din Frankfurt în a doua parte a acestui an. De asemenea, grupul Thyssenkrupp va păstra o participație majoritară, asigurând astfel „conducerea strategică și stabilitatea TKMS”.
„TKMS câștigă libertatea de a accelera inovația, de a investi în mod țintit și de a răspunde flexibil cerințelor clienților și pieței”, a declarat directorul general al Thyssenkrupp, Miguel Lopez.
Comenzile diviziei de apărare au crescut semnificativ în ultimii ani, iar portofoliul de comenzi depășește acum 18 miliarde de euro, conform datelor publicate de grup, transmite France24.
Deși TKMS reprezintă o mică parte din veniturile Thyssenkrupp, perspectivele sale sunt mult mai favorabile comparativ cu cele ale altor divizii, în special afacerea cu oțel. Aceasta se află într-un proces dificil de restructurare, confruntându-se cu o competiție acerbă din partea producătorilor asiatici.
În luna mai, Thyssenkrupp a anunțat planuri pentru o reorganizare care va împărți conglomeratul extins în mai multe afaceri independente, acoperind domenii variate, de la piese auto până la tehnologii verzi.