Prima pagină » Topul celor mai mari salarii ale șefilor giganților din industria auto

Topul celor mai mari salarii ale șefilor giganților din industria auto

Topul celor mai mari salarii ale șefilor giganților din industria auto
Foto: Toyota

Topul celor mai mari salarii ale șefilor giganților din industria auto scoate la iveală diferențe semnificative între piețele globale.

Liderii companiilor americane domină autoritar clasamentul, în timp ce omologii lor din Europa și din Asia sunt mult mai discreți în privința remunerațiilor.

Cine domină topul celor mai mari salarii din industria auto

Topul celor mai mari salarii ale șefilor giganților din industria auto

Foto: Pixabay

Într-un peisaj auto în plină transformare, unde electrificarea, digitalizarea și provocările geopolitice rescriu rapid regulile jocului, pachetele salariale ale șefilor companiilor reflectă performanțele financiare și adaptarea la noile realități ale pieței globale.

Compensațiile acordate nu urmează întotdeauna logica dimensiunii sau notorietatea grupurilor. Spre exemplu, în 2024, șeful Toyota, care este cel mai mare producător auto din lume, a fost remunerat cu mult mai puțin decât omologul său de la Hyundai.

Astfel, Koji Sato a câștigat echivalentul a 5,6 milioane de dolari, în timp ce Eusion Chung de la compania sud-coreeană a încasat aproximativ 8,8 milioane de dolari. În schimb, directorul general al Grupului Renault, Luca de Meo, care va părăsi compania la 15 iulie, a încasa din salarii 6,2 milioane de dolari, potrivit datelor publicate de Carscoops.

Diferențele devin și mai mari în cazul executivilor din SUA, acolo unde compensațiile sunt de departe cele mai generoase. Mary Barra, CEO-ul General Motors, rămâne cel mai bine plătit CEO din industrie, cu 29,5 milioane de dolari încasați în 2024, în creștere cu 6% față de anul anterior. Pe locurile următoare se află Jim Farley de la Ford, care a primit „doar” 24,8 milioane de dolari, cu 6% mai puțin față de 2023, din cauza nerealizării unor obiective de performanță.

Carlos Tavares, fostul CEO al Stellantis, completează podiumul mondial cu 23,9 milioane de dolari, o sumă semnificativ mai mică decât cea pe care o obținuse cu un an înainte, când salariul său a fost de 39,5 milioane de dolari. Plecarea sa din gigantul multinațional, în decembrie anul trecut, a venit pe fondul unor rezultate sub așteptări. Noul CEO, Antonio Filosa, ar putea primi 10,2 milioane de dolari în primul său an de mandat.

Ce salarii au șefii din industria auto europeană

Trebuie spus că, în Europa, compensațiile sunt mult mai modeste, chiar și pentru șefii unor companii uriașe. Oliver Blume, CEO-ul Volkswagen, a fost recompensat în 2024 cu 11,8 milioane de dolari, în timp ce Ola Källenius, CEO-ul Mercedes-Benz, a primit 7,5 milioane de euro, o creștere de 10% față de 2023, reflectând probabil redresarea vânzărilor și accelerarea tranziției electrice. Benedetto Vigna, care este CEO la Ferrari din 2021, a încasat anul precedent 7,3 milioane de dolari.

De asemenea, Oliver Zipse, șeful BMW, a încasat anul trecut 5,7 milioane de euro, în scădere față de cei 8,9 milioane obținuți în 2023. În Franța, Luca de Meo, CEO-ul Renault (aflat în ultimele luni de mandat), a fost remunerat cu 5,5 milioane de euro în 2024.

La polul opus, șefii unor constructori mai mici, deși intră în acceași categorie a milionarilor, încasează venituri chiar și de zece ori mai mici decât liderii americani. Spre exemplu, Amedeo Felisa, CEO-ul Aston Martin, a câștigat doar 1,5 milioane de dolari, în timp ce Toshihiro Mibe de la Honda a înregistrat 2,4 milioane de dolari în venituri. Totodată, Song Ho-Sung, CEO-ul KIA, a primit 4 milioane de dolari, iar omologul său de la Nissan, Makoto Uchida, 4,6 milioane de dolari, transmite Finance Alot.

Aceste diferențe de compensații reflectă în parte culturile corporatiste diferite, dar și structurile de stimulare financiară. În SUA, pachetul salarial include adesea acțiuni și bonusuri de performanță generoase, în timp ce în Europa sau în Asia, bonusurile sunt mai moderate și reglementările mai stricte.

Alte articole importante
India plătește pentru petrolul rusesc în yuan chinezesc. Ce impact are această decizie șoc pe piață
India plătește pentru petrolul rusesc în yuan chinezesc. Ce impact are această decizie șoc pe piață
India a început să efectueze plăți pentru petrolul rusesc în yuan chinezesc, marcând o schimbare semnificativă pe piața energetică, scrie MoscowTimes. Compania națională Indian Oil Corp a realizat deja plăți în yuan chinezesc pentru mai multe loturi de petrol rusesc. Această schimbare reflectă evoluțiile globale și presiunile comerciale actuale. Decizia vine într-un context în care […]
Donald Trump anunță un tarif de 25% pentru importurile auto
Donald Trump anunță un tarif de 25% pentru importurile auto
Donald Trump anunță un tarif de 25% pentru importurile auto, afectând piața internațională și protejând producătorii americani. Decizia survine într-un context de tensiuni comerciale crescânde și vizează protejarea producătorilor auto americani în fața competiției externe. Donald Trump impune un nou tarif de 25% pentru autovehiculele importate Președintele Donald Trump a anunțat că toate camioanele de […]
Cele mai frumoase castele din lume: fortărețe care scriu istoria și aprind imaginația
Cele mai frumoase castele din lume: fortărețe care scriu istoria și aprind imaginația
Castelele rămân unele dintre cele mai spectaculoase construcții create de om. Îmbină apărarea și confortul, păstrează povești cu regi, regine, intrigi și bătălii și continuă să fascineze vizitatorii secolului XXI. Magia castelelor: între fortificație și locuință regală De ce ne atrag castelele atât de mult? Potrivit istoricilor, răspunsul se află în combinația unică dintre funcția […]
Sălile de păcănele ar putea dispărea din orașe. O propunere legislativă schimbă complet regulile jocurilor de noroc
Sălile de păcănele ar putea dispărea din orașe. O propunere legislativă schimbă complet regulile jocurilor de noroc
Sălile de păcănele și cazinourile din România ar putea funcționa doar în stațiunile turistice. Un proiect de lege depus la Senat propune o modificare amplă a cadrului legal privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc. Potrivit inițiatorilor, scopul este de a reorganiza industria într-un mod controlat și de a limita accesul persoanelor vulnerabile la aceste […]
ANALIZĂ
America, țara cu zero migrație
America, țara cu zero migrație
În 2025, SUA ar putea înregistra migrație netă zero, pe fondul politicilor restrictive ale administrației Trump. Aceasta va reduce forța de muncă, productivitatea și creșterea economică, afectându-i atât pe muncitorii calificați, cât și pe cei necalificați. Impactul se resimte și în universități sau în sectorul inovativ, având în vedere că străinii contribuie semnificativ la cercetare […]
ANALIZĂ
Hotelurile din România, scumpe ca la Viena și Varșovia: industria ospitalității explodează în 2025
Hotelurile din România, scumpe ca la Viena și Varșovia: industria ospitalității explodează în 2025
România a înregistrat al treilea cel mai mare avans al industriei hoteliere din Uniunea Europeană în prima jumătate a lui 2025. Creșterea de 19% a cifrei de afaceri nu a fost însă susținută de un număr mai mare de turiști, ci de scumpirea accelerată a cazării. În pofida tarifelor record, Bucureștiul se aliniază la prețurile […]