Prima pagină » Vești mari pentru cumpărători: 87 de magazine Profi schimbă proprietarul. Cum se va numi supermarketul de la colț

Vești mari pentru cumpărători: 87 de magazine Profi schimbă proprietarul. Cum se va numi supermarketul de la colț

Vești mari pentru cumpărători: 87 de magazine Profi schimbă proprietarul. Cum se va numi supermarketul de la colț
87 de magazine Profi schimbă proprietarul.. Foto: Profi.ro

Consiliul Concurenței și-a exprimat aprobarea preliminară pentru ca retailerul românesc Annabella să preia cele 87 de magazine pe care Mega Image le-a promis spre cesiune în cadrul tranzacției de preluare a Profi Rom Food. Această informație a fost făcută publică printr-un comunicat oficial al autorității de concurență.

Condițiile aprobării tranzacției realizate în 2024 de Mega Image

La finalul anului trecut, Consiliul Concurenței a autorizat preluarea Profi Rom Food S.R.L. de către Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (operatorul Mega Image), dar cu anumite condiții impuse pentru a menține echilibrul pe piața locală de retail alimentar, astfel încât să nu fie afectată concurența sau relațiile comerciale cu furnizorii.
Mega Image și-a luat angajamentul de a ceda 87 de magazine din 44 de localități în care activitatea sa se suprapunea cu cea a Profi, pentru a evita dominarea excesivă a pieței și reducerea opțiunilor consumatorilor.

Detalii despre propunerea de cesiune și rolul Annabella

În acest context, Mega Image a propus ca Annabella SRL să preia aceste 87 de magazine, transferul incluzând toate activele necesare pentru menținerea funcționalității magazinelor – spațiile comerciale, echipamentele, personalul, stocurile, clientela și vadul comercial aferent.
Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat:

”Prin această achiziție, Annabella va intra pe piețe unde nu a fost prezentă până acum, precum Cluj, Bihor, Timiș, Bacău, Vrancea sau Constanța, devenind un nou concurent pe piaţa de retail. Ca urmare, noi ne-am dat acordul de principiu, urmând ca aprobarea finală să se facă prin autorizarea tranzacției”.

Funcționarea până la finalizarea oficială a tranzacției

Până când transferul efectiv va fi realizat, magazinele vor continua să funcționeze sub mărcile Profi și Mega Image. Estimativ, încheierea tranzacției este preconizată pentru finalul anului 2025, iar perioada rămâne sub monitorizarea autorităților.

Cine este Annabella și ce organizație de retail gestionează în prezent

Annabella este o companie românească cu capital integral autohton și operează acum 118 magazine în diverse județe, inclusiv Argeș, Brașov, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Olt și Vâlcea.
Este singurul lanț românesc de supermarketuri care a depășit pragul de 100 de unități în România și este deținută de soții Dan-Constantin Mutu și Dorina Mutu. Dintre cele 87 de magazine ce urmează a fi preluate, 82 aparțin în prezent Profi, iar restul de cinci sunt sub brandul Mega Image.

Extinderea recentă în imobiliare comerciale a Grupului Annabella

Pe lângă activitatea de retail, grupul Annabella a început o dezvoltare în sectorul imobiliar comercial, inaugurând două parcuri retail: unul în Horezu, județul Vâlcea, cu o suprafață de 4.000 mp, și altul în Râmnicu Vâlcea, cu 7.000 mp și o investiție de 5 milioane de euro.

Rețeaua Annabella a raportat pentru anul 2024 o cifră de afaceri de 683,1 milioane de lei (echivalentul a 137,3 milioane de euro), marcând o creștere de 13% față de anul precedent, reflectând extinderea și consolidarea poziției pe piața de retail din România.

Alte articole importante
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]
Wikipedia pierde în fața testului AI
Wikipedia pierde în fața testului AI
Platforma colaborativă care detrona, cândva, prestigioasa Encyclopaedia Britannica ar putea ajunge, la rândul ei, să treacă prin testul schimbării. Traficul Wikipedia scade sub presiunea AI, care îi folosește datele, fără a-i returna utilizatorii sau donatorii. Inteligența artificială mușcă din traficul Wikipedia În 2005, Nature a anunțat că Wikipedia rivalizează cu Encyclopaedia Britannica în acuratețea articolelor […]