Prima pagină » Spotify majorează prețurile abonamentelor premium la nivel global din septembrie

Spotify majorează prețurile abonamentelor premium la nivel global din septembrie

Spotify majorează prețurile abonamentelor premium la nivel global din septembrie
Foto. Freepik

Spotify a anunțat că, începând din luna septembrie, abonamentele premium vor deveni mai scumpe la nivel global.

Decizia vine în contextul în care platforma de streaming încearcă să își acopere costurile crescute și să investească în conținut nou.

Spotify face modificări majore: majorează prețurile abonamentelor premium

Spotify majorează prețurile abonamentelor premium la nivel global din septembrie

Foto: Octavio

Spotify a semnalat noi scumpiri pentru clienți, pe măsură ce investește în funcționalități suplimentare și vizează atingerea pragului de un miliard de utilizatori, a declarat un executiv de rang înalt al companiei americane listate la bursă, relatează Financial Times. Compania a precizat că tariful pentru un abonament lunar premium va crește la 11,99 euro, cu un euro mai mult comparativ cu tariful actual. Scumpirea va fi aplicată pe piețe precum Asia de Sud, Orientul Mijlociu, Africa, Europa, America Latină și regiunea Asia-Pacific.

Alex Norström, co-președinte și director de afaceri la Spotify, a declarat că majorările de tarife au devenit „parte din strategia noastră de business” după mulți ani în care acestea au fost menținute la același nivel. Totuși, acesta a precizat că scumpirile vor fi însoțite de noi servicii și funcționalități pe care platforma de streaming le are în plan.

Spotify a început să majoreze tarifele abia acum doi ani, o mișcare salutată de investitori, care doreau ca firma să se concentreze mai mult pe profitabilitate după ani întregi de creștere a bazei de abonați. Combinarea scumpirilor cu măsuri de reducere a costurilor a dus, în 2024, la primul profit anual al companiei, potrivit CNBC. La începutul acestei luni, Spotify a anunțat că, din septembrie, prețurile abonamentelor premium vor crește pe anumite piețe, veste care a dus la o apreciere de aproape 10% a acțiunilor.

„Majorările și ajustările de preț fac parte din instrumentele noastre de business și le aplicăm atunci când este logic să o facem”, a spus Norström. El a adăugat că Spotify va „continua să adauge valoare” pentru utilizatori odată cu aceste scumpiri și că „în esență, dorim ca beneficiarul final să fie consumatorul”.

Spotify pregătește un nou plan tarifar pentru fanii artiștilor

În ciuda prețurilor mai mari, tot mai multe persoane aleg serviciile Spotify, a remarcat Norström, subliniind că platforma „câștigă cotă de piață”. În prezent, „puțin peste 3% din populația globului ne plătește în mod recurent… Cred că există un potențial uriaș” pentru creșterea numărului de abonați, a adăugat el.

Luna trecută, compania suedeză a raportat o creștere de 12% a numărului de abonați în ultimul an, ajungând la 276 de milioane, iar utilizatorii activi lunar au urcat cu 11% până la 696 de milioane, peste așteptări. Totuși, în al doilea trimestru, Spotify a trecut pe pierdere netă. Cu toate acestea, Norström estimează că platforma ar putea ajunge, în timp, la peste un miliard de utilizatori.

Compania a anunțat în această săptămână că utilizatorii au creat aproape 9 miliarde de playlist-uri și că a introdus o opțiune prin care pot fi personalizate tranzițiile dintre melodii. Spotify încurajează crearea de playlist-uri și implicarea activă a utilizatorilor ca răspuns la apariția conținutului generat de inteligența artificială.

De asemenea, serviciul a fost extins prin audiobook-uri, podcast-uri și instrumente precum DJ-ul bazat pe AI. Totuși, nu a fost prezentat încă un abonament special pentru „superfani”, pe care marile case de discuri îl promovează ca o nouă sursă de creștere pentru industria muzicală. Potrivit sursei citată, Spotify lucrează la un nou plan tarifar, cu un cost suplimentar de aproximativ 5 euro pe lună, destinat celor mai mari fani ai artiștilor.

Alte articole importante
Cât cheltuie românii la restaurant comparativ cu vecinii lor
Cât cheltuie românii la restaurant comparativ cu vecinii lor
Românii cheltuie o parte mai mare din salariu pentru mese la restaurant decât locuitorii din țările vecine. Această tendință scoate în evidență atât dorința de socializare, cât și diferențele de prețuri și în ceea ce privește puterea de cumpărare din regiune. Românii cheltuie mai mult din salariu pe mese în oraș decât țările din jur […]
ANALIZĂ
Piața second hand cucerește Europa. În România a atins pragul de 200 milioane de euro
Analize
Piața second hand cucerește Europa. În România a atins pragul de 200 milioane de euro
Piața second hand în Europa se dezvoltă cu o rată anuală de 22%. Studiile arată că 7 din 10 europeni cumpără deja haine la mâna a doua. România urmează aceeași tendință, fără a face excepție. Magazinele de cartier, cândva asociate cu produse de slabă calitate și miros neplăcut, se reinventează și atrag clienți noi. Conform […]
Birkenstock, un statement al modei de la banal la global: rețeta succesului
Birkenstock, un statement al modei de la banal la global: rețeta succesului
Birkenstock a devenit un paradox al modei: încălțăminte anostă, dar transformată în declarație de stil. De la un mic atelier german, brandul s-a transformat într-o evaluare de miliarde pe Wall Street. De la meșteșugari germani la un brand global Povestea Birkenstock începe în 1774, într-un sat lângă Frankfurt. Acolo, frații Johannes și Johann Adam Birkenstock […]
ANALIZĂ
Prețul berii în 2025. Unde găsești cea mai ieftină, dar și cea mai scumpă bere din lume
Analize
Prețul berii în 2025. Unde găsești cea mai ieftină, dar și cea mai scumpă bere din lume
Prețul berii este tema unui studiu global din 2025 care arată diferențe majore între orașe. Raportul se bazează pe datele Deutsche Bank, compilate de VisualCapitalist și compară costul unei sticle de 0,5 litri de bere locală. Prețul berii în Australia, cel mai ridicat Australia conduce topul cu cele mai mari prețuri la bere. Sydney se […]
Noua capcană a companiilor care se grăbesc să adopte AI
Tehnologie
Noua capcană a companiilor care se grăbesc să adopte AI
Un raport global avertizează că 79% dintre companiile care implementează grăbit instrumente AI riscă să acumuleze pierderi financiare. În plus, acestea ar putea avea o productivitate din ce în ce mai scăzută. Creșterea explozivă a AI în rândul companiilor și riscurile ascunse Inteligența artificială s-a dezvoltat într-un ritm accelerat. Companiile din întreaga lume se grăbesc […]
Românii au luat cu asalt Bulgaria în luna august
Românii au luat cu asalt Bulgaria în luna august
Românii au luat cu asalt Bulgaria în luna august, devenind cel mai numeros grup de turiști străini. Peste 423.000 de vizitatori din România au trecut granița, depășind cu mult alte naționalități. Creștere semnificativă a turismului: Bulgaria a atras peste 2,3 milioane de vizitatori străini Luna august a adus un nou record pentru turismul bulgăresc. Potrivit […]