Spotify a anunțat că, începând din luna septembrie, abonamentele premium vor deveni mai scumpe la nivel global.
Decizia vine în contextul în care platforma de streaming încearcă să își acopere costurile crescute și să investească în conținut nou.
Foto: Octavio
Spotify a semnalat noi scumpiri pentru clienți, pe măsură ce investește în funcționalități suplimentare și vizează atingerea pragului de un miliard de utilizatori, a declarat un executiv de rang înalt al companiei americane listate la bursă, relatează Financial Times. Compania a precizat că tariful pentru un abonament lunar premium va crește la 11,99 euro, cu un euro mai mult comparativ cu tariful actual. Scumpirea va fi aplicată pe piețe precum Asia de Sud, Orientul Mijlociu, Africa, Europa, America Latină și regiunea Asia-Pacific.
Alex Norström, co-președinte și director de afaceri la Spotify, a declarat că majorările de tarife au devenit „parte din strategia noastră de business” după mulți ani în care acestea au fost menținute la același nivel. Totuși, acesta a precizat că scumpirile vor fi însoțite de noi servicii și funcționalități pe care platforma de streaming le are în plan.
Spotify a început să majoreze tarifele abia acum doi ani, o mișcare salutată de investitori, care doreau ca firma să se concentreze mai mult pe profitabilitate după ani întregi de creștere a bazei de abonați. Combinarea scumpirilor cu măsuri de reducere a costurilor a dus, în 2024, la primul profit anual al companiei, potrivit CNBC. La începutul acestei luni, Spotify a anunțat că, din septembrie, prețurile abonamentelor premium vor crește pe anumite piețe, veste care a dus la o apreciere de aproape 10% a acțiunilor.
„Majorările și ajustările de preț fac parte din instrumentele noastre de business și le aplicăm atunci când este logic să o facem”, a spus Norström. El a adăugat că Spotify va „continua să adauge valoare” pentru utilizatori odată cu aceste scumpiri și că „în esență, dorim ca beneficiarul final să fie consumatorul”.
În ciuda prețurilor mai mari, tot mai multe persoane aleg serviciile Spotify, a remarcat Norström, subliniind că platforma „câștigă cotă de piață”. În prezent, „puțin peste 3% din populația globului ne plătește în mod recurent… Cred că există un potențial uriaș” pentru creșterea numărului de abonați, a adăugat el.
Luna trecută, compania suedeză a raportat o creștere de 12% a numărului de abonați în ultimul an, ajungând la 276 de milioane, iar utilizatorii activi lunar au urcat cu 11% până la 696 de milioane, peste așteptări. Totuși, în al doilea trimestru, Spotify a trecut pe pierdere netă. Cu toate acestea, Norström estimează că platforma ar putea ajunge, în timp, la peste un miliard de utilizatori.
Compania a anunțat în această săptămână că utilizatorii au creat aproape 9 miliarde de playlist-uri și că a introdus o opțiune prin care pot fi personalizate tranzițiile dintre melodii. Spotify încurajează crearea de playlist-uri și implicarea activă a utilizatorilor ca răspuns la apariția conținutului generat de inteligența artificială.
De asemenea, serviciul a fost extins prin audiobook-uri, podcast-uri și instrumente precum DJ-ul bazat pe AI. Totuși, nu a fost prezentat încă un abonament special pentru „superfani”, pe care marile case de discuri îl promovează ca o nouă sursă de creștere pentru industria muzicală. Potrivit sursei citată, Spotify lucrează la un nou plan tarifar, cu un cost suplimentar de aproximativ 5 euro pe lună, destinat celor mai mari fani ai artiștilor.