Prima pagină » Biletele și abonamentele comune la STB și Metrorex se scumpesc. Când intră în vigoare noile tarife?

Biletele și abonamentele comune la STB și Metrorex se scumpesc. Când intră în vigoare noile tarife?

Biletele și abonamentele comune la STB și Metrorex se scumpesc. Când intră în vigoare noile tarife?
Foto: STB/Facebook

Biletele și abonamentele comune STB și Metrorex se scumpesc. Este vorba despre tichetele care permit călătorilor să folosească atât liniile de transport metropolitane, cât și magistralele de metrou.

Această măsură este menită să acopere costurile tot mai mari ale transportului public. Creșterea tarifelor va afecta zilnic mii de călători care utilizează ambele rețele de transport public din București.

STB și Metrorex anunță creșteri de preț la abonamentele și biletele comune

Biletele și abonamentele comune la STB și Metrorex se scumpesc. Când intră în vigoare noile tarife?

Foto: Metrorex / Facebook

Autoritățile au decis majorarea tarifelor la biletele și abonamentele comune STB-Metrorex. În prezent, o călătorie cu metroul costă 5 lei – preț care a fost mărit începând cu 1 ianuarie 2025 – iar o călătorie cu mijloacele de transport de suprafață costă 3 lei.

Până acum, cine achiziționa un bilet comun STB-Metrorex plătea 5 lei, în timp ce, dacă achiziționa biletele separat, acestea ar fi costat 8 lei (3 lei la STB și 5 lei la metrou). Începând cu data de 4 septembrie, costul unui bilet comun valabil pentru ambele rețele va fi de 7 lei, iar din acesta 4,5 lei vor reveni Metrorex și 2,5 lei STB.

De asemenea, tariful pentru zece călătorii va crește de la 45 de lei la 59 de lei. Vor fi modificate, totodată, și prețurile la abonamente, astfel că unul valabil o zi va fi de 18 lei în loc de 14 lei, iar cel pentru o lună va fi de 160 de lei în loc de 140 de lei în prezent.

Cât vom plăti pentru biletele comune STB-Metrorex

Iată cum se prezintă noua listă de tarife pentru biletele și abonamentele comune STB-Metrorex, valabile începând de la 4 septembrie, conform prevederilor Ordinului nr. 1.336/2025 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1.026/2021 privind aprobarea tarifelor de călătorie cu metroul:

Tip titlu de călătorie metropolitană integrată Tarif lei (cu TVA)
1 călătorie metropolitană și metrou/120 de minute 7
2 călătorii metropolitane și metrou/120 de minute 14
10 călătorii metropolitane și metrou/120 de minute 59
Abonament metropolitan și metrou/24 de ore 18
Abonament metropolitan și metrou/72 de ore 49
Abonament metropolitan și metrou/7 zile 66
Abonament metropolitan și metrou/1 lună 160
Abonament metropolitan și metrou/6 luni 800
Abonament metropolitan și metrou/12 luni 1.410

* Aceste tarife sunt valabile pentru biletele comune, care oferă o reducere ușoară față de prețurile biletelor și abonamentelor individuale.

În același timp, autoritățile au mai publicat și modul în care sumele încasate se împart între STB și Metrorex, Metrorex primind în general cota mai mare. Distribuția pe tip de titlu de călătorie este următoarea:

Tip titlu de călătorie metropolitană integrată Valoare lei (cu TVA)
Metrou Suprafață
1 călătorie metropolitană și metrou/120 de minute 4,50 2,50
2 călătorii metropolitane și metrou/120 de minute 9 5
10 călătorii metropolitane și metrou/120 de minute 36,50 22,50
Abonament metropolitan și metrou/24 de ore 11 7
Abonament metropolitan și metrou/72 de ore 31,50 17,50
Abonament metropolitan și metrou/7 zile 41 25
Abonament metropolitan și metrou/1 lună 90 70
Abonament metropolitan și metrou/6 luni 450 350
Abonament metropolitan și metrou/12 luni 810 600

Titlurile de călătorie achiziționate înainte de intrarea în vigoare a Ordinului 1.336/2025 își mențin valabilitatea în condițiile valabile la momentul achiziției.

Alte articole importante
Platforma Litoralulromanesc.ro a fost cumpărată de o companie maghiară – pentru o sumă estimată la 26 de milioane de euro
Platforma Litoralulromanesc.ro a fost cumpărată de o companie maghiară – pentru o sumă estimată la 26 de milioane de euro
Platforma online Litoralulromanesc.ro, lider pe piața rezervărilor turistice din România, a fost cumpărată de o companie maghiară. Tranzacția, estimată la 26 de milioane de euro, marchează una dintre cele mai importante mutări din industria turismului românesc din ultimii ani. O companie maghiară a achiziționat Litoralulromanesc.ro cu 26 de milioane de euro Tranzacția prin care grupul […]
Comunitatea franceză de afaceri avertizează asupra riscului de recesiune. „Doar consumul susține în acest moment creșterea economică a Franței”
Comunitatea franceză de afaceri avertizează asupra riscului de recesiune. „Doar consumul susține în acest moment creșterea economică a Franței”
Comunitatea de afaceri din Franța avertizează că haosul politic din țară ar putea antrena consecințe economice grave și acuză lipsa de certitudine și de consens politic privind modul în care s-ar putea repara finanțele publice. Guvernul francez ar putea să cadă, pe 8 septembrie, pentru a treia oară într-o perioadă de puțin peste un an. […]
Oamenii de știință au creat un computer care încape într-o fibră de haine și rezistă la spălat
Tehnologie
Oamenii de știință au creat un computer care încape într-o fibră de haine și rezistă la spălat
Viitorul „smart-clothing” este tot mai aproape. Cercetătorii au reușit să introducă toate componentele unui computer într-o singură fibră textilă flexibilă, care poate fi spălată la mașină.  De la gadgeturi purtabile la haine care gândesc Textilele inteligente, cunoscute și sub denumirea de e-textiles, sunt materiale în care sunt integrate componente electronice cu scopul de a îmbunătăți […]
Giorgio Armani redefinește eleganța oficială a jucătorilor Juventus pentru sezoanele din următorii doi ani
Companii
Giorgio Armani redefinește eleganța oficială a jucătorilor Juventus pentru sezoanele din următorii doi ani
Într-o colaborare inedită ce aduce împreună doi giganți italieni, Juventus și Giorgio Armani au anunțat un parteneriat exclusiv prin care celebrul brand de modă semnează garderoba oficială formală destinată jucătorilor primului efectiv al clubului pentru următorii doi ani competiționali. Este pentru prima dată când Armani se implică atât de direct în crearea unui look vestimentar […]
BVB lovește investitorii: 6,5 miliarde de lei pierduți în săptămâna 25 – 29 august
BVB lovește investitorii: 6,5 miliarde de lei pierduți în săptămâna 25 – 29 august
Bursa de Valori București (BVB) a încheiat ultima săptămână din august 2025 cu pierderi semnificative. Capitalizarea pieței a scăzut cu aproape 6,5 miliarde de lei, echivalentul unei diminuări de 1,45%, iar lichiditatea a fost vizibil mai slabă decât în săptămâna precedentă.  Capitalizarea pieței, în cădere liberă Conform datelor oficiale publicate de Bursa de Valori București, […]
Vânzările de mașini noi în Europa – cea mai bună lună din ultimul an
Companii
Vânzările de mașini noi în Europa – cea mai bună lună din ultimul an
Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat cea mai puternică creștere de la aprilie 2024, semnalând o revenire importantă a cererii pe piața auto. Creșterea a fost susținută în special de modelele electrice și de cele hibride, care continuă să câștige popularitate în rândul consumatorilor europeni. Impuls pentru industria auto: vânzările de mașini noi […]