Renault anunță că au fost deschise listele de comenzi pentru cea mai ieftină versiune a modelului electric 5 E-Tech, denumită Five.
Noua versiune de bază este disponibilă și pe piața din România la un preț competitiv, chiar și fără subvenția oferită prin programul Rabla.
Începând de la 1 iulie, Renault 5 E-Tech poate fi comandat în România în cea mai ieftină versiune, Five. Aceasta are un preț de pornire de 24.900 de euro cu TVA inclus. Însă, prin aplicarea tichetului Rabla, în valoare de 7.400 de euro, combinat cu o reducere suplimentară de 1.000 de euro oferită de Mobilize Financial Services, mașina poate fi achiziționată pentru doar 16.500 de euro.
Vorbim despre un tarif foarte competitiv pe segmentul vehiculelor electrice, care face din modelul francez una dintre cele mai ieftine EV-uri disponibile pe piața locală.
Din luna octombrie 2024, când au fost deschise oficial comenzile pentru versiunile superioare de echipare, Renault a vândut peste 36.000 de unități ale compactei electrice. În aprilie, hatchback-ul pe baterii a devenit cea mai vândută mașină electrică pe piața de retail din Europa, confirmând interesul crescut al consumatorilor pentru alternative electrice accesibile și moderne.
Noua versiune Renault 5 E-Tech Five este propulsată de un motor electric de 95 CP și 215 Nm de cuplu, care este alimentat cu energie de o baterie de 40 kWh. Potrivit standardului WLTP, aceasta oferă o autonomie de 312 kilometri, ceea ce face din hatchback-ul francez cu emisii zero o soluție excelentă pentru mediul urban și navetele zilnice.
În ceea ce privește performanțele, sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 12 secunde, în timp ce viteza de vârf este limitată la 130 km/h.
Chiar și în echiparea standard, 5 E-Tech Five oferă o listă consistentă de dotări. Astfel, modelul vine echipat cu jante de 18 inch, un încărcător AC de 11 kW și sistemul digital OpenR, compus dintr-un instrumentar digital de 7 inch și un ecran central tactil de 10 inch. De asemenea, mașina dispune de faruri full LED, aer condiționat manual, frână de parcare electrică și două porturi USB-C pentru pasagerii din față.
Sistemul multimedia este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, iar Renault promite actualizări software „over-the-air” (OTA). Asta înseamnă că funcționalitățile digitale vor putea fi actualizate în timp, fără vizite la service și gratuit.