Prima pagină » Xiaomi declară război Tesla: noul SUV electric YU7 debutează cun preț mai mic decât Model Y

Xiaomi declară război Tesla: noul SUV electric YU7 debutează cun preț mai mic decât Model Y

Xiaomi declară război Tesla: noul SUV electric YU7 debutează cun preț mai mic decât Model Y
Fotografii: Xiaomi

Gigantul chinez Xiaomi își intensifică ofensiva pe piața vehiculelor electrice și lansează cel de-al doilea model cu emisii zero, SUV-ul YU7.

Cu un preț de lansare sub cel al competitorului direct, Tesla Model Y, și cu o autonomie impresionantă, noul model chinezesc va încerca să câștige o cotă cât mai mare pe cea mai importantă piață din lume

Xiaomi a deschis comenzile pentru SUV-ul electric YU7

Xiaomi declară război Tesla: noul SUV electric YU7 debutează cu un preț mai mic decât Model Y

Noul Xiaomi YU7 este disponibil pentru comenzi începând de joi, la un preț de pornire de 253.500 de yuani (aproximativ 35.366 de dolari). Modelul chinez pe baterii este cu 10.000 de yuani (aproximativ 1.395 de dolari) mai ieftin decât Tesla Model Y. Acesta din urmă, cel mai bine vândut SUV în China, pornește de la 263.500 yuani (aproximativ 36.761 de dolari). Tocmai această diferență de preț, dar și performanțele și dotările îl vor ajuta pe YU7 să detroneze rivalul american pe piața SUV-urilor electrice din China Xiaomi.

SUV-ul cu zero emisii produs de compania condusă de Lei Jun este oferit în trei versiuni. YU7 Standard costă echivalentul a 35.364 de dolari, YU7 Pro are un preț de catalog de 39.044 de dolari, iar vârful de gamă YU7 Max costă de la 46.063 de dolari, potrivit CnEVPost.

Punctul forte al noului YU7 îl reprezintă autonomia remarcabilă. Astfel, potrivit informațiilor oficiale, varianta de top Max poate parcurge până la 835 km cu o singură încărcare, depășind autonomia maximă a lui Model Y facelift (Juniper), care poate acoperi 719 km cu un „plin” de baterie.

„Chiar dacă nu-i putem învinge, putem concura, nu-i așa?”, a afirmat Lei Jun, citat de Inside EVs. Ei bine, se pare că Xiaomi face mai mult decât să concureze. Chinezii susțin că, în doar trei minute, peste 200.000 de persoane au plătit avansul de 700 de dolari pentru a rezerva un YU7. Deținătorii de rezervări au la dispoziție șapte zile să se răzgândească înainte să fie confirmată comanda.

Cei care vor să aibă acces la o mașină aflată pe stoc vor trebui să plătească aproape 2.800 de dolari pentru a o rezerva.

Ce își propune Xiaomi cu noul YU7

Debutul comercial al lui YU7 vine într-un moment în care piața chineză de vehicule electrice este în plină efervescență, susținută de investiții masive în infrastructură de încărcare, subvenții guvernamentale și o cerere tot mai mare pentru modele locale performante.

Xiaomi YU7 pătrunde pe un segment din ce în ce mai competitiv și mai pretențios, unde concurența va fi acerbă cu alte modele chinezești premium accesibile, precum Zeekr 7X sau Li Auto L6, transmite Reuters.

Pentru Xiaomi, noul crossover EV este cel de-al doilea model electric, după sedanul SU7, și reprezintă un pas important în strategia de diversificare a portofoliului de mașini electrice inteligente, dincolo de afacerea cu smartphone-uri și gadgeturi.

Compania chineză pariază pe integrarea nativă a vehiculului în ecosistemul său digital, mizând pe experiența de utilizare completă, controlată prin inteligență artificială și interconectivitate. Cu YU7, Xiaomi lansează un semnal clar că își dorește să devină un jucător de prim rang în viitorul mobilității electrice.

Alte articole importante
Trump Organization elimină eticheta „Made in the USA” pentru noul smartphone T1
Tehnologie
Trump Organization elimină eticheta „Made in the USA” pentru noul smartphone T1
Lansarea noului smartphone T1 de către Trump Organization a ridicat o serie de semne de întrebare cu privire la autenticitatea promisiunilor de producție internă. Promovat inițial ca fiind „Made in the SUA”, dispozitivul mobil pare să nu mai respecte acest angajament, iar modificările ulterioare de pe site-ul oficial au alimentat suspiciuni privind originea reală a […]
„Trebuie să fim pregătiți să construim milioane de drone pentru a ne apăra de Rusia!”. Semnalul de alarmă tras de comisarul european pentru apărare
Tehnologie
„Trebuie să fim pregătiți să construim milioane de drone pentru a ne apăra de Rusia!”. Semnalul de alarmă tras de comisarul european pentru apărare
Europa se află la un punct de cotitură istoric: Uniunea Europeană trage un semnal de alarmă fără precedent, avertizând că, pentru a face față unei potențiale agresiuni rusești, continentul trebuie să fie pregătit să construiască milioane de drone. Este o cursă contra-cronometru pentru supraviețuire și superioritate tehnologică, iar miza este însăși securitatea Europei. Comisarul european […]
Tichetul de 50 de lei care îți poate salva factura la curent! Guvernul pregătește o ordonanță pentru ajutorarea persoanelor vulnerabile
Tichetul de 50 de lei care îți poate salva factura la curent! Guvernul pregătește o ordonanță pentru ajutorarea persoanelor vulnerabile
Guvernul a pregătit o nouă măsură menită să sprijine persoanele vulnerabile în fața creșterii costurilor, prin introducerea unui tichet de 50 de lei, menit să aducă un ajutor în gestionarea costurilor de pe factura la curent. Această inițiativă vine ca răspuns la dificultățile financiare generate de majorările tarifelor și urmărește să ofere un ajutor concret […]
Cărucioarele de cumpărături au ajuns să fie tăiate și furate pe bandă rulantă! Ce se întâmplă în magazinele din Europa
Cărucioarele de cumpărături au ajuns să fie tăiate și furate pe bandă rulantă! Ce se întâmplă în magazinele din Europa
În contextul inflației crescute și al prețurilor în continuă urcare, un fenomen surprinzător și tot mai frecvent începe să afecteze magazinele din Europa: cărucioarele de cumpărături dispar sau sunt vandalizate, unele având chiar părți tăiate cu polizoare electrice. Această situație, care pare desprinsă dintr-un film, este reală și tot mai des întâlnită, mai ales în […]
Cum văd românii inteligența artificială în 2025: oportunitate economică sau risc social
Tehnologie
Cum văd românii inteligența artificială în 2025: oportunitate economică sau risc social
Românii consideră inteligența artificială drept o oportunitate majoră pentru economie și societate, însă entuziasmul este dublat de o doză considerabilă de prudență. Potrivit celui mai recent studiu realizat de RoCoach în parteneriat cu Novel Research, 76% dintre români consideră AI-ul un potențial motor de progres, dar jumătate dintre aceștia menționează și riscurile asociate, mai ales […]
Campari vinde rivalului său două branduri istorice. 117 milioane de dolari, suma renunțării la Cinzano și Frattina
Companii
Campari vinde rivalului său două branduri istorice. 117 milioane de dolari, suma renunțării la Cinzano și Frattina
Grupul italian Campari a anunțat recent vânzarea a două dintre brandurile sale emblematice, Cinzano și Frattina, către rivalul intern Caffo Group 1915, pentru suma de 100 de milioane de euro (aproximativ 117 milioane de dolari). Această tranzacție marchează o etapă importantă în strategia de restructurare a portofoliului Campari, sub conducerea noului CEO Simon Hunt, care […]