Gigantul chinez Xiaomi își intensifică ofensiva pe piața vehiculelor electrice și lansează cel de-al doilea model cu emisii zero, SUV-ul YU7.
Cu un preț de lansare sub cel al competitorului direct, Tesla Model Y, și cu o autonomie impresionantă, noul model chinezesc va încerca să câștige o cotă cât mai mare pe cea mai importantă piață din lume
Noul Xiaomi YU7 este disponibil pentru comenzi începând de joi, la un preț de pornire de 253.500 de yuani (aproximativ 35.366 de dolari). Modelul chinez pe baterii este cu 10.000 de yuani (aproximativ 1.395 de dolari) mai ieftin decât Tesla Model Y. Acesta din urmă, cel mai bine vândut SUV în China, pornește de la 263.500 yuani (aproximativ 36.761 de dolari). Tocmai această diferență de preț, dar și performanțele și dotările îl vor ajuta pe YU7 să detroneze rivalul american pe piața SUV-urilor electrice din China Xiaomi.
SUV-ul cu zero emisii produs de compania condusă de Lei Jun este oferit în trei versiuni. YU7 Standard costă echivalentul a 35.364 de dolari, YU7 Pro are un preț de catalog de 39.044 de dolari, iar vârful de gamă YU7 Max costă de la 46.063 de dolari, potrivit CnEVPost.
Punctul forte al noului YU7 îl reprezintă autonomia remarcabilă. Astfel, potrivit informațiilor oficiale, varianta de top Max poate parcurge până la 835 km cu o singură încărcare, depășind autonomia maximă a lui Model Y facelift (Juniper), care poate acoperi 719 km cu un „plin” de baterie.
„Chiar dacă nu-i putem învinge, putem concura, nu-i așa?”, a afirmat Lei Jun, citat de Inside EVs. Ei bine, se pare că Xiaomi face mai mult decât să concureze. Chinezii susțin că, în doar trei minute, peste 200.000 de persoane au plătit avansul de 700 de dolari pentru a rezerva un YU7. Deținătorii de rezervări au la dispoziție șapte zile să se răzgândească înainte să fie confirmată comanda.
Cei care vor să aibă acces la o mașină aflată pe stoc vor trebui să plătească aproape 2.800 de dolari pentru a o rezerva.
Debutul comercial al lui YU7 vine într-un moment în care piața chineză de vehicule electrice este în plină efervescență, susținută de investiții masive în infrastructură de încărcare, subvenții guvernamentale și o cerere tot mai mare pentru modele locale performante.
Xiaomi YU7 pătrunde pe un segment din ce în ce mai competitiv și mai pretențios, unde concurența va fi acerbă cu alte modele chinezești premium accesibile, precum Zeekr 7X sau Li Auto L6, transmite Reuters.
Pentru Xiaomi, noul crossover EV este cel de-al doilea model electric, după sedanul SU7, și reprezintă un pas important în strategia de diversificare a portofoliului de mașini electrice inteligente, dincolo de afacerea cu smartphone-uri și gadgeturi.
Compania chineză pariază pe integrarea nativă a vehiculului în ecosistemul său digital, mizând pe experiența de utilizare completă, controlată prin inteligență artificială și interconectivitate. Cu YU7, Xiaomi lansează un semnal clar că își dorește să devină un jucător de prim rang în viitorul mobilității electrice.