Coreea de Sud intenționează să majoreze subvențiile acordate pentru achiziția de vehicule electrice în 2026.
Măsura vizează atât creșterea vânzărilor de mașini cu emisii zero, cât și consolidarea competitivității producătorilor locali pe piața globală.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/KIA-EV-electric-charging-Puterea-financiara.jpg)
Foto: KIA
Guvernul Coreei de Sud a anunțat în această dimineață că va majora subvențiile pentru vehiculele electrice (EV) cu 20% în 2026. Măsura face parte dintr-un pachet de măsuri menit să sprijine industria auto locală în fața riscurilor generate de tarifele impuse de Statele Unite, relatează Investing.com.
Potrivit unui comunicat oficial, subvențiile pentru autoturismele electrice vor crește anul viitor la 936 de miliarde de woni (cca. 658,47 milioane de dolari) față de cele 780 de miliarde de woni în acest an, obiectivul fiind stimularea cererii interne.
Pachetul include și sprijin pentru furnizorii de componente auto. Astfel, guvernul sud-coreean se angajează să ofere finanțare prin politici publice la niveluri superioare celor 15 trilioane de woni acordate în 2025.
De asemenea, Coreea de Sud va consolida programele de garantare pentru producătorii de componente care operează în străinătate. Este vorba mai ales de SUA și Mexic. Motivul este acela de a facilita acordarea de credite pe termen lung cu dobânzi reduse.
Industria auto sud-coreeană a înregistrat exporturi de 70,8 miliarde de dolari în 2024. Totalul reprezintă peste 10% din exporturile țării, evaluate la 683,8 miliarde de dolari.
Hyundai Motor, împreună cu Kia, este al treilea cel mai mare grup auto din lume după cifra de vânzări. Compania a fost afectată de un tarif vamal de 25% pentru exporturile către Statele Unite, principala sa piață. Aceasta generează aproximativ 40% dintre veniturile gigantului coreean.
Washington și Seul au convenit ca tarifele pentru importurile de mașini și componente auto sud-coreene în SUA să fie reduse la 15%. Practic, taxele au fost aduse la același nivel cu cele impuse Japoniei, după ce Tokyo a încheiat un acord similar cu SUA în septembrie. Acordul privind reducerea tarifelor a fost semnat după summit-ul dintre președintele sud-coreean Lee Jae Myung și Donald Trump de luna trecută.
Noul tarif va fi aplicat retroactiv. Mai exact, de la începutul lunii în care acordul va fi finalizat și în care parlamentul va primi proiectul de lege privind pachetul de investiții de 350 de miliarde de dolari, a precizat Seul.
Coreea de Sud va elimina, de asemenea, plafonul de 50.000 de unități pentru vehiculele produse în SUA. Acesta respectă standardele federale de siguranță auto și permite intrarea lor pe piața locală fără modificări suplimentare.