Prima pagină » Cumpărarea unei mașini electrice „este un act de credință”, spune CEO-ul Hyundai Europe

Cumpărarea unei mașini electrice „este un act de credință”, spune CEO-ul Hyundai Europe

Cumpărarea unei mașini electrice „este un act de credință”, spune CEO-ul Hyundai Europe
Cumpărarea unei mașini electrice „este un act de credință”. Foto: Unsplash

Cumpărarea unei mașini electrice este, potrivit președintelui Hyundai Motor Europe, „un act de credință”. Xavier Martinet a explicat într-un interviu pentru Euronews că trecerea de la motoarele clasice la cele electrice rămâne o alegere dificilă pentru mulți europeni.

„Clienții din Europa păstrează mașina în medie șase ani. Pentru ei, trecerea directă de la un motor cu ardere internă la o mașină electrică este un act de credință”, a spus Martinet.

Expansiunea Hyundai pe piața europeană a mașinilor electrice

Hyundai este una dintre cele mai cunoscute mărci sud-coreene la nivel global, alături de Samsung și LG. Grupul Hyundai Motor, care deține și mărcile Kia și Genesis, a pătruns în Europa la sfârșitul anilor ’70. În 1997, compania a inaugurat prima fabrică de producție din afara Coreei de Sud, în Turcia, devenind un jucător cheie pe piața de mașini electrice.

„Dacă ne uităm la autoturisme, avem o cotă de piață de 4% în Europa, ocupând locul 10. În urmă cu 10-15 ani aveam doar jumătate din această cotă, ceea ce arată o creștere constantă”, a declarat Xavier Martinet.

De-a lungul celor 58 de ani de existență, Hyundai a produs peste 100 de milioane de vehicule la nivel mondial. Uzina din Ulsan, Coreea de Sud, rămâne cea mai mare fabrică de automobile din lume.

Producția Hyundai în Europa și noile planuri regionale

Hyundai deține în Europa două centre majore de producție: unul în Turcia și altul în Nošovice, Cehia. Împreună, acestea pot produce 560.000 de unități anual. În 2024, 79% dintre mașinile Hyundai vândute în Europa au fost fabricate în aceste două uzine.

Succesul neașteptat al celui mai mic model electric al companiei, INSTER, produs în Coreea de Sud, va reduce acest procent la 70% în 2025. Deși Martinet a precizat că nu există, deocamdată, planuri pentru o a treia fabrică în Europa, performanțele regionale ar putea stimula investiții viitoare în mașini electrice.

Concept 3 – noua generație de mașini electrice Hyundai

Hyundai a prezentat recent Concept 3, o mașină electrică din gama IONIQ, programată să fie lansată la începutul anului viitor. Modelul face parte din segmentul B, alături de Ford Fiesta, Renault Clio și Peugeot 208.

„Ce observăm este că ponderea mașinilor electrice este mai mare la flotele de companii, care achiziționează vehicule din segmentele C sau D. Clienții individuali cumpără însă mai puține mașini electrice, fie pentru că nu găsesc modelul dorit, fie pentru că prețul este prea mare”, a explicat Martinet.

„De aceea, pentru noi a fost esențial să adresăm partea inferioară a segmentului cu oferte electrice puternice.”

Adaptarea mașinilor electrice la specificul european

Xavier Martinet a subliniat nevoia de a crea modele dedicate pieței europene de mașini electrice pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.

„Trebuie să dezvoltăm produse care țin cont de nevoile, stilul de viață și cerințele clienților europeni. Concept 3 este un exemplu perfect. Nu conduci pe Autobahn la fel cum conduci pe o autostradă americană. Trebuie să ajustăm caracteristicile vehiculului pentru ca acesta să răspundă cerințelor din fiecare regiune”, a declarat Martinet.

Viitorul industriei auto și diversificarea surselor de energie

Deși cererea pentru mașini electrice crește, vehiculele hibride continuă să domine vânzările de autoturisme noi în Europa. Hyundai nu se bazează doar pe o singură tehnologie, ci investește și în dezvoltarea mașinilor cu hidrogen.

„Mașinile electrice sunt o metodă excelentă de a electrifica parcul auto, dar apar întrebări legate de accesul la metale rare și de eventualele tensiuni care pot apărea. Este interesant să dezvolți alternative care ar putea deveni valoroase în viitor. Nu opunem cele două tehnologii, ci credem că este util să existe soluții diverse pentru decarbonizarea industriei auto”, a explicat Martinet.

Hyundai și strategia pentru vehiculele pe hidrogen

În Europa, piața mașinilor cu hidrogen este încă la început, cu vânzări de doar câteva sute de unități. Costurile ridicate și lipsa infrastructurii sunt principalele obstacole.

„Dezvoltăm mașini, autobuze și camioane, iar la uzina noastră din Savannah, Georgia, producem chiar propriul hidrogen. În final, nu este vorba doar despre o mașină, ci despre un întreg ecosistem”, a spus Martinet.

Hyundai s-a angajat să ofere, până în 2027, versiuni de mașini electrice, hibride, plug-in hibride și pe hidrogen pentru toate modelele comercializate în Europa.

Hyundai și evoluția mașinilor electrice în Europa

Prin extinderea gamei și prin adaptarea modelelor la nevoile locale, Hyundai își consolidează poziția pe piața mașinilor electrice din Europa. Compania își propune să combine inovația tehnologică cu sustenabilitatea, oferind soluții variate pentru un viitor auto fără emisii.

Alte articole importante
Francezii vor merge la serviciu în Paris cu telecabina
Francezii vor merge la serviciu în Paris cu telecabina
Francezii se vor deplasa de-acum înainte către serviciu la Paris cu prima telecabină urbană din regiunea capitalei țării. Proiectul de aproape 140 de milioane de euro va reduce timpii de călătorie și va îmbunătăți legăturile dintre cartierele izolate și rețeaua de metrou. Telecabina urbană este noul mijloc de transport pentru angajații din Paris Locuitorii din […]
Ce nevoie are economia românească de imigranți: câți sunt, unde muncesc și de unde vin
Analize
Ce nevoie are economia românească de imigranți: câți sunt, unde muncesc și de unde vin
Imigrația din state terțe a devenit, în ultimul deceniu, un element structural al pieței muncii din România, pe fondul deficitului cronic de forță de muncă și al emigrației persistente a populației active. Datele disponibile arată o creștere accelerată a numărului de muncitori non-UE prezenți legal în economie, cu schimbări semnificative atât în privința țărilor de […]
Vânzările Tesla pe o mare piață, la cel mai scăzut nivel după 2022
Companii
Vânzările Tesla pe o mare piață, la cel mai scăzut nivel după 2022
Vânzările Tesla pe piața din Statele Unite au atins în luna noiembrie cel mai scăzut nivel din ultimii patru ani. , marcând o perioadă dificilă pentru producătorul de vehicule electrice. Această scădere vine în ciuda lansării unor versiuni mai accesibile ale Model 3 și Model Y, menite să stimuleze cererea. Vânzările Tesla ating minimul ultimilor patru […]
Google lansează versiunea extinsă a lui Gemini Deep Research
Companii
Google lansează versiunea extinsă a lui Gemini Deep Research
Google a anunțat lansarea unei versiuni extinse și „reimaginată” a agentului său de cercetare Gemini Deep Research. Aceasta este bazată pe modelul fundamental Gemini 3 Pro, considerat de gigantul tech cel mai avansat și factual model AI dezvoltat până acum. Google își actualizează platforma Gemini Deep Research cu funcții extinse Noua versiune Gemini Deep Research […]
China a dezvăluit un supercomputer gigantic distribuit pe 2.000 km
Tehnologie
China a dezvăluit un supercomputer gigantic distribuit pe 2.000 km
China a lansat un supercomputer uriaș, distribuit pe o distanță de 2.000 de kilometri, care a fost dezvoltat timp de zece ani. Această rețea masivă promite să revoluționeze calculul de înaltă performanță și să consolideze poziția țării în topul global al supercomputării. Supercomputer gigant în China: zece ani de construcție și 2.000 km de performanță China […]
Campania „Cumpărați produse europene” aprinde tensiunile în UE. Statele mici se revoltă, Bruxelles-ul amână decizia
Campania „Cumpărați produse europene” aprinde tensiunile în UE. Statele mici se revoltă, Bruxelles-ul amână decizia
Reacțiile negative față de agenda Comisiei Europene „Cumpărați produse europene” se intensifică, pe fondul unei diviziuni tot mai vizibile între marile puteri industriale ale Uniunii și statele cu economii mai mici, orientate spre comerț liber. Inițiativa, susținută de președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, riscă să devină una dintre cele mai controversate teme ale […]