Dacia continuă să fie pilonul principal al industriei auto autohtone, remarcându-se la nivel internațional printr-o strategie de vânzări solidă.
Cu peste 92% din producție livrată pe piețele externe, brandul românesc consolidează poziția României în lanțul global al producătorilor din acest sector, într-un moment în care tranziția către vehicule moderne și sustenabile devine tot mai importantă.
Conform declarațiilor făcute de Cristian Nevzoreanu, director executiv pentru Afaceri Publice la Renault Group România, mai bine de 92% din producția de automobile a uzinei de la Mioveni este destinată piețelor externe. Asta înseamnă că doar 8% din producție rămâne în circulație pe șoselele din România.
„Această realitate se observă cu ușurință chiar pe străzi. Programul Rabla oferă un sprijin important, însă nu este suficient. Lipsa unor politici coerente și a unor măsuri complementare frânează piața locală de automobile noi. În prezent, pentru fiecare mașină nouă vândută, intră în țară aproximativ trei vehicule second-hand, iar aproape 80% dintre acestea au peste opt ani vechime și ar trebui casate imediat”, a afirmat Nevzoreanu, citat de Agerpres.
Volumul producției naționale de automobile a înregistrat o scădere de 6,1% în primele patru luni ale anului comparativ cu același interval din 2024. Scăderea producției auto a României este compensată prin trecerea la vehicule mai avansate tehnologic și cu valoare adăugată superioară. Noile modele, precum Duster și Bigster, reflectă o schimbare strategică în direcția mașinilor de nouă generație, care sunt robuste și conectate, așa cum a subliniat și Cristian Nevzoreanu.
România a ocupat, astfel, locul 13 la nivelul Uniunii Europene, cu un volum de 43.688 de mașini noi înmatriculate. Dintre acestea, 2.379 de unități au fost pur electrice (scădere de 42,4%), iar 21.015 de unități au fost hibride (+29,1%). În topul mărcilor, Dacia a comercializat în perioada ianuarie-aprilie 200.231 de automobile, în scădere cu 0,7% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Unul dintre avantajele competitive ale Dacia este resursa umană calificată. Aproximativ 15% dintre inginerii Grupului Renault la nivel global sunt localizați în România, contribuind nu doar la dezvoltarea modelelor Dacia, ci și la proiecte din cadrul celorlalte branduri ale grupului. De asemenea, centrul de design din București joacă un rol esențial în modelarea identității vizuale și funcționale a vehiculelor Renault.
Tot în România, la Titu (județul Dâmbovița), Renault a dezvoltat un centru de cercetare și testare de importanță strategică. Aici au fost direcționate 20% din totalul investițiilor globale ale grupului în activități de testare, iar centrul asigură peste 80% din testările anuale ale Renault la nivel mondial, semnalând încrederea grupului în capabilitățile locale.
Dacia continuă și în 2025 să fie unul dintre cele mai exportate branduri românești, iar modelele sale Sandero, Jogger, Duster și Bigster cuceresc piețele din Europa de Vest și din afara UE. Marca românească nu doar că susține balanța comercială a țării, ci reprezintă și 30% din producția totală a Renault Group, după cum a mai precizat Nevzoreanu.