Prima pagină » Fiat a lansat în România Grande Panda electric. Cât costă noul model prin Rabla Plus?

Fiat a lansat în România Grande Panda electric. Cât costă noul model prin Rabla Plus?

Fiat a lansat în România Grande Panda electric. Cât costă noul model prin Rabla Plus?
Fotografii: Puterea Financiară / Fiat

Fiat se alătură trendului de electrificare a pieței auto din România prin lansarea noului model de segment B complet electric Grande Panda.

Constructorul italian aduce, astfel, o alternativă accesibilă pentru cei care caută un vehicul urban eficient, modern și prietenos cu mediul într-un context în care tot mai mulți șoferi se orientează către mobilitatea electrică, susținuți de subvențiile generoase oferite prin programele guvernamentale.

Ce oferă noul Fiat Grande Panda electric

Fiat a lansat în România Grande Panda electric. Cât costă noul model din Rabla Plus?

Lansat oficial în vara anului trecut, Fiat Grande Panda este conceput integral în Italia și este primul model dintr-o generație complet nouă de modele ale constructorului torinez, inspirat estetic și conceptual de legendarul Panda din anii ’80. Acesta este mai degrabă o nouă versiune decât un succesor de drept pentru actualul Panda, care va rămâne pe piață cel puțin până în 2027.

Deși poartă un nume familiar, abordarea este complet modernă. Pentru început, Grande Panda este oferit într-o versiune 100% electrică, orientată către mobilitatea urbană durabilă, însă gama va fi extinsă în curând cu o variantă mild-hybrid, iar mai târziu cu motorizări termice.

Noul crossover de dimensiuni compacte împarte platforma cu „fratele” de grup Citroën e-C3. Noul EV se poziționează în segmentul entry-level al pieței europene, fiind promovat ca o opțiune accesibilă în segmentul urban sustenabil. Clienții pot alege una dintre cele două echipări: Red și La Prima. Varianta mild-hybrid, care va sosi până la sfârșitul lunii iunie, va fi oferită în trei niveluri de echipare: Pop, Icon și La Prima.

La interior, clienții vor regăsi două ecrane mari: un panou digital de 10 inch pentru instrumentarul de bord și un display multimedia central de 10,25 inch. Sistemul de operare este nou și include funcții conectate. Spațiile de depozitare din habitaclu însumează 13 litri, în timp ce portbagajul spate oferă un volum de 361 de litri.

Grande Panda electric folosește un motor de 113 CP, care îi permite să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 11 secunde. Acesta primește energie de la o baterie de 44 kWh, care promite o autonomie maximă de 320 km, potrivit standardului WLTP. Încărcarea rapidă la curent continuu (100 kW) aduce bateria de la 10% la 80% în 27 de minute, în timp ce la o stație de curent alternativ de 11 kW, încărcarea durează mai puțin de trei ore. Viteza maximă este de 135 km/h, suficientă pentru utilizarea cotidiană urbană și extraurbană.

Cât costă Fiat Grande Panda în România

Potrivit informațiilor oferite de AutoItalia, importatorul oficial al mărcii italiene în România, versiunea electrică a lui Fiat Grande Panda pornește de la 15.500 de euro, cu ajutorul subvenției oferite prin programul Rabla Plus. Acest tarif plasează modelul italian printre cele mai accesibile vehicule electrice de pe piață.

Pentru cei care preferă versiunea mild-hybrid, care este așteptată până la sfârșitul lunii, va avea un preț de pornire de 16.200 de euro prin același program de finanțare. Fără subvenții, varianta hibridă rămâne oricum sub pragul psihologic de 20.000 de euro. Grande Panda electric Pop (mild-hybrid) va costa 22.135 de euro, în timp ce, în versiunea Red, costă 27.250 de euro fără Rabla.

Bateriile sunt produse în Italia, în timp ce producția are loc în Serbia, în cadrul infrastructurii industriale a grupului Stellantis, strategie care contribuie la menținerea unui preț competitiv.

Alte articole importante
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
România traversează una dintre cele mai tensionate perioade pentru mediul investițional din ultimele două decenii, în ciuda faptului că are la dispoziție cele mai mari bugete de investiții din istorie, prin PNRR și programele regionale. Asociația Consultanților în Management din România (AMCOR) avertizează că blocajele sistemice, lipsa de predictibilitate și competiția directă dintre stat și […]
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Bulgaria se pregătește să adopte moneda euro la 1 ianuarie 2026, un moment considerat decisiv pentru economia țării și pentru companiile active pe piața locală. Intrarea în zona euro marchează începutul unei transformări structurale, cu impact asupra stabilității economice, accesului la finanțare și relațiilor comerciale internaționale. Experiența Bulgariei este urmărită atent și în România, unde […]
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
Volumul total al livrărilor de aur rusesc către China s-a ridicat la 1,9 miliarde de dolari în 11 luni ale anului 2025. Pentru prima dată în istoria comerțului dintre Beijing și Moscova, vânzările de metal prețios au atins astfel de volume. Exporturile de aur în 2024 a fost de doar 223 de milioane de dolari […]
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Integrarea economică dintre România și Republica Moldova nu este doar o consecință naturală a proximității geografice, ci rezultatul unui proces mai amplu de aliniere legislativă europeană, spune Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European (EBA). Cadrul legislativ este dublat de politici de convergență instituțională și decizii strategice de investiții, adaugă executivul EBA, într-un interviu acordat în […]
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Companii
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Directorul general al grupului Stellantis, Antonio Filosa, avertizează că noul pachet de măsuri pentru industria auto, prezentat recent de Comisia Europeană, riscă să descurajeze investiţiile majore ale producătorilor în Europa. Declaraţiile au fost făcute într-un interviu acordat publicaţiei Financial Times şi vin într-un moment de tensiune maximă pentru sectorul auto european, aflat la intersecţia dintre […]
ANALIZĂ
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Tehnologie
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Anunțul Moore Threads Technology privind lansarea unei noi generații de cipuri pentru inteligență artificială marchează un nou pas în strategia Chinei de a-și reduce dependența de tehnologiile occidentale critice. Compania, fondată de un fost executiv Nvidia, vine cu o arhitectură proprie care promite creșteri semnificative de performanță și eficiență energetică, scrie Bloomberg. Și asta într-un […]