Fiat se alătură trendului de electrificare a pieței auto din România prin lansarea noului model de segment B complet electric Grande Panda.
Constructorul italian aduce, astfel, o alternativă accesibilă pentru cei care caută un vehicul urban eficient, modern și prietenos cu mediul într-un context în care tot mai mulți șoferi se orientează către mobilitatea electrică, susținuți de subvențiile generoase oferite prin programele guvernamentale.
Lansat oficial în vara anului trecut, Fiat Grande Panda este conceput integral în Italia și este primul model dintr-o generație complet nouă de modele ale constructorului torinez, inspirat estetic și conceptual de legendarul Panda din anii ’80. Acesta este mai degrabă o nouă versiune decât un succesor de drept pentru actualul Panda, care va rămâne pe piață cel puțin până în 2027.
Deși poartă un nume familiar, abordarea este complet modernă. Pentru început, Grande Panda este oferit într-o versiune 100% electrică, orientată către mobilitatea urbană durabilă, însă gama va fi extinsă în curând cu o variantă mild-hybrid, iar mai târziu cu motorizări termice.
Noul crossover de dimensiuni compacte împarte platforma cu „fratele” de grup Citroën e-C3. Noul EV se poziționează în segmentul entry-level al pieței europene, fiind promovat ca o opțiune accesibilă în segmentul urban sustenabil. Clienții pot alege una dintre cele două echipări: Red și La Prima. Varianta mild-hybrid, care va sosi până la sfârșitul lunii iunie, va fi oferită în trei niveluri de echipare: Pop, Icon și La Prima.
La interior, clienții vor regăsi două ecrane mari: un panou digital de 10 inch pentru instrumentarul de bord și un display multimedia central de 10,25 inch. Sistemul de operare este nou și include funcții conectate. Spațiile de depozitare din habitaclu însumează 13 litri, în timp ce portbagajul spate oferă un volum de 361 de litri.
Grande Panda electric folosește un motor de 113 CP, care îi permite să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 11 secunde. Acesta primește energie de la o baterie de 44 kWh, care promite o autonomie maximă de 320 km, potrivit standardului WLTP. Încărcarea rapidă la curent continuu (100 kW) aduce bateria de la 10% la 80% în 27 de minute, în timp ce la o stație de curent alternativ de 11 kW, încărcarea durează mai puțin de trei ore. Viteza maximă este de 135 km/h, suficientă pentru utilizarea cotidiană urbană și extraurbană.
Potrivit informațiilor oferite de AutoItalia, importatorul oficial al mărcii italiene în România, versiunea electrică a lui Fiat Grande Panda pornește de la 15.500 de euro, cu ajutorul subvenției oferite prin programul Rabla Plus. Acest tarif plasează modelul italian printre cele mai accesibile vehicule electrice de pe piață.
Pentru cei care preferă versiunea mild-hybrid, care este așteptată până la sfârșitul lunii, va avea un preț de pornire de 16.200 de euro prin același program de finanțare. Fără subvenții, varianta hibridă rămâne oricum sub pragul psihologic de 20.000 de euro. Grande Panda electric Pop (mild-hybrid) va costa 22.135 de euro, în timp ce, în versiunea Red, costă 27.250 de euro fără Rabla.
Bateriile sunt produse în Italia, în timp ce producția are loc în Serbia, în cadrul infrastructurii industriale a grupului Stellantis, strategie care contribuie la menținerea unui preț competitiv.