Marii producători auto, printre care și BMW, dezvoltă noi baterii pentru vehicule electrice mai sigure și mai eficiente din punct de vedere energetic.
Cele de tip solid-state sunt considerate viitorul mobilității electrice, iar constructorul german le testează în prezent pe limuzina electrică i7.
Fotografii: BMW
Noua tehnologie ASSB (All-Solid-State Battery) ar putea reduce costurile pe termen lung, ar elimina riscurile de incendiu și ar dubla autonomia comparativ cu bateriile clasice. Prin testarea în vehicule reale, BMW demonstrează că se apropie de momentul în care noua generație de acumulatori va fi introdusă în producția de serie.
Furnizate de compania americană Solid Power, aceste baterii sunt mai ușoare și promit o capacitate mai mare de stocare a energiei într-un volum mai mic, depășind performanțele actualelor celule pe bază de litiu-ion, anunță compania bavareză.
Spre deosebire de bateriile convenționale, care folosesc electroliți lichizi sau gelificați, celulele ASSB utilizează un electrolit solid pe bază de sulfură. Această schimbare structurală permite realizarea unor baterii mai compacte, mai sigure și mai eficiente.
Modelul electric BMW i7 echipat cu astfel de celule este deja testat în München, servind drept laborator mobil pentru tehnologia de ultimă generație. Scopul îl constituie testarea în condiții reale a performanței, stabilității și comportamentului termic.
Foto: Shutterstock
Parteneriatul dintre BMW și Solid Power a început în 2016 și s-a intensificat începând cu 2022, în cadrul unui acord extins de dezvoltare comună. Marca germană a investit strategic în compania americană în 2021, iar în momentul de față cele două părți colaborează pentru a produce, testa și valida celulele ASSB în cadrul centrului de excelență de la Parsdorf, potrivit Interesting Engineering.
Declarația CEO-ului Solid Power, John Van Scoter, reflectă importanța acestei colaborări. „Suntem extrem de mândri că parteneriatul nostru cu BMW a dus la prima demonstrație a bateriilor solid-state integrate într-un vehicul. Credem cu tărie în potențialul acestora și continuăm să inovăm în direcția viitorului mobilității electrice”.
În faza actuală de testare, inginerii de la BMW vor să înțeleagă mai bine expansiunea celulelor la încărcare/descărcare, presiunea operațională și comportamentul termic. Vorbim despre factori esențiali pentru fiabilitatea bateriilor solid-state în utilizarea reală.
Modelul i7 testat folosește celule prismatice de generația a cincea, integrate în module adaptate special pentru ASSB. Acest demers hibrid permite celor de la BMW să aplice cunoștințele acumulate din producția actuală de baterii, în timp ce inovează cu o tehnologie complet nouă.
Martin Schuster, vicepreședinte pentru baterii la grupul german, a subliniat deschiderea companiei către diversificare tehnologică: „Modelul nostru de test BMW i7 cu ASSB este un exemplu clar al mentalității deschise a BMW Group. Investim continuu în dezvoltarea de noi tehnologii pentru celule de baterii, alături de parteneri valoroși precum Solid Power”.