Francezii se vor deplasa de-acum înainte către serviciu la Paris cu prima telecabină urbană din regiunea capitalei țării.
Proiectul de aproape 140 de milioane de euro va reduce timpii de călătorie și va îmbunătăți legăturile dintre cartierele izolate și rețeaua de metrou.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/12/Telecabina-urbana-Paris-1-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Sortiraparis.com
Locuitorii din sudul Parisului au la dispoziție de-acum o nouă soluție pentru naveta zilnică spre locurile de muncă din capitala franceză. Francezii au inaugurat cel mai nou și mai lung traseu de telecabină urbană din regiune. Acesta are o lungime de 4,5 kilometri și reprezintă o alternativă rapidă la transportul rutier parizian aglomerat, relatează France24.
Noua instalație pe cablu include cinci stații și conectează mai multe localități din sudul Parisului cu rețeaua de metrou a capitalei. Conform Île-de-France Mobilités, instituția care administrează proiectul, 20.000 de locuitori și angajați vor beneficia de acest sistem de transport.
Se estimează că circa 11.000 de pasageri vor utiliza zilnic noile telecabine. Acestea au o capacitate de câte 10 locuri și sunt adaptate special pentru mobilitatea urbană. Parcurgerea întregului traseu până în Paris durează aproximativ 18 minute. Este un timp de aproape două ori mai mic decât un drum cu autobuzul. Același traseu poate fi parcurs pe roți în circa 40 de minute.
Franța nu se află la primul proiect de acest gen. La Toulouse funcționează o astfel de telecabină, cu un traseu de aproximativ trei kilometri. De asemenea, orașe precum Barcelona și Londra utilizează de mai mulți ani sisteme similare. Acestea au trasee de 1,3 kilometri, respectiv un kilometru.
În Europa, unele teleferice din regiunile montane au dimensiuni comparabile cu noua linie din regiunea Parisului. La nivel mondial, însă, există rețele mult mai ample. Este vorba despre cele din La Paz (Bolivia) sau Medellín (Columbia), acolo unde transportul pe cablu este integrat de mult timp în infrastructura urbană.
Investiția pariziană a costat aproximativ 138 de milioane de euro. Aceasta reprezintă un răspuns la supraaglomerarea sistemului de transport public din zonă. Sudul capitalei este străbătut de numeroase linii de tren de marfă și de trenuri expres. De asemenea, infrastructura clasică de transport public este deja intens utilizată, ceea ce a făcut necesară identificarea unei alternative rapide și eficiente.