Prima pagină » Nissan raportează cele mai bune rezultate financiare din ultimul an

Nissan raportează cele mai bune rezultate financiare din ultimul an

Nissan raportează cele mai bune rezultate financiare din ultimul an
Foto: Nissan

Nissan a înregistrat cele mai bune rezultate financiare din ultimul an datorită reducerii costurilor și vânzărilor mai puternice în SUA.

Performanța vine ca urmare a eforturilor de reducere a costurilor fixe în cadrul unui plan de redresare și a vânzărilor mai puternice pe piața din America de Nord.

Cum a reușit Nissan să obțină cele mai bune rezultate din ultimul an

Nissan raportează cele mai bune rezultate financiare din ultimul an

Foto: Nissan

Nissan a revenit pe profit operațional în al doilea trimestru fiscal. Constructorul auto nipon a raportat cel mai bun rezultat din ultimul an. Agenția de știri Reuters notează că această performanță se datorează măsurilor de reducere a costurilor fixe implementate în cadrul planului de redresare. De asemenea, vânzările mai solide din America de Nord și-au pus la rândul lor amprenta pe rezultatele financiare ale companiei.

Pentru perioada iulie-septembrie, Nissan a raportat un profit operațional de 51,5 miliarde yeni (cca. 342 milioane de dolari). Acesta este echivalent cu o creștere de 61% față de cele 31,9 miliarde yeni înregistrate în aceeași perioadă a anului precedent. Rezultatul a depășit așteptările analiștilor, care anticipau o pierdere medie de 70,9 miliarde yeni.

Performanța survine după un prim trimestru de pierdere operațională. De asemenea, marchează cel mai bun rezultat trimestrial de la profitul de 90,3 miliarde yeni obținut în ultimul trimestru al exercițiului financiar 2023. Rezultatele semestriale au fost sprijinite de mai mulți factori punctuali, precum costuri mai mici asociate reglementărilor privind emisiile din SUA.

Cum evită Nissan blocajele de producție

Conducerea companiei se arată optimistă pentru a doua jumătate a anului fiscal. CEO-ul Ivan Espinosa a declarat că Nissan se așteaptă la o performanță superioară, bazată pe dinamica pozitivă din trimestrul al doilea și pe lansarea unor produse cu impact comercial ridicat.

„Rămânem pe drumul cel bun pentru a atinge pragul de rentabilitate, excluzând impactul tarifelor. Este un an de tranziție, așa că cifrele absolute nu sunt spectaculoase. Dar, raportat la obiectivele noastre, suntem în grafic”, a precizat Ivan Espinosa, CEO Nissan.

Nissan și-a menținut estimarea pentru o pierdere operațională anuală de 275 miliarde yeni în exercițiul care se va încheia în martie 2026. Prognoza reflectă impactul tarifelor vamale impuse în SUA și vulnerabilitățile din lanțul global de aprovizionare. De asemenea, problemele generate de lipsa cipurilor Nexperia au avut și ele consecințe majore.

Pentru a evita blocajele de producție, compania a anunțat că SUV-ul Rogue va fi produs în Japonia. Decizia a fost motivată tocmai de dificultățile întâmpinate în aprovizionarea cu semiconductori.

Vânzări în scădere pe piața japoneză

Vânzările Nissan în America de Nord au avut o evoluție puternică în al doilea trimestru. Acestea au fost susținute de o strategie de marketing mai bine direcționată pentru modelele fabricate local. În plus, programele destinate dealerilor au fost simplificate. Concentrarea mai mare pusă de niponi pe vânzările către persoane fizice, în detrimentul celor de flote, a avut un rol determinant.

Pe piața internă, situația a fost mai dificilă. Vânzările Nissan în Japonia au scăzut cu 16,5% în prima jumătate a anului, pe fondul îngrijorărilor clienților privind stabilitatea financiară a companiei. Totuși, Espinosa a precizat că încrederea consumatorilor începe să se redreseze, stimulată de cererea ridicată pentru noul kei-car Roox.

Alte articole importante
Black Friday 2025: record absolut înregistrat în primele 12 ore
Black Friday 2025: record absolut înregistrat în primele 12 ore
În doar 12 ore de la startul campaniei Black Friday, retailerul online eMAG a depășit vânzările din toată ziua de reduceri din 2024. Performanța confirmă apetitul tot mai mare al românilor pentru cumpărături online și interesul crescut pentru ofertele lansate încă din primele ore ale evenimentului. Black Friday 2025: 12 ore au fost suficiente pentru […]
China a pus în funcțiune cel de-al treilea portavion al forțelor navale
China a pus în funcțiune cel de-al treilea portavion al forțelor navale
China a lansat cel de-al treilea portavion al său, în cadrul unei ceremonii fastuoasă organizată în orașul Sanya din sudul țării. Mișcarea reflectă eforturile continue ale Beijingului de a-și extinde puterea maritimă în Asia-Pacific și să conteste o alianță condusă de SUA în această regiune. China își consolidează puterea navală cu Fujian, al treilea portavion […]
Nu stăm prea bine la capitolul turism: România, singura țară din Europa cu mai puțini turiști străini decât în comunism
Nu stăm prea bine la capitolul turism: România, singura țară din Europa cu mai puțini turiști străini decât în comunism
Asociația Națională a Agențiilor de Turism avertizează că România trăiește un declin unic în Europa, deoarece atrage astăzi mai puțini turiști internaționali decât în anii 80. Datele arată că lipsa unei strategii coerente și a investițiilor în incoming a blocat complet dezvoltarea sectorului, care ar fi putut deveni un motor important al economiei. România rămâne […]
Studiu: Rețeaua de drumuri a Imperiului Roman depășea 300.000 kilometri
Studiu: Rețeaua de drumuri a Imperiului Roman depășea 300.000 kilometri
O nouă cercetare internațională dezvăluie că rețeaua de drumuri din vremea Imperiului Roman era mult mai extinsă decât se credea. O hartă digitală modernă arată că drumurile Romei însumau aproape 300.000 de kilometri și acopereau 4 milioane de kilometri pătrați. O infrastructură colosală: cum a unit Imperiul Roman 60 de milioane de oameni Imperiul Roman […]
21 de companii aeriene obligate să își schimbe mesajele legate de mediu. CE acuză practici înșelătoare
21 de companii aeriene obligate să își schimbe mesajele legate de mediu. CE acuză practici înșelătoare
Comisia Europeană anunță că 21 de companii aeriene din UE au fost forțate să renunțe la mesajele legate de mediu, considerate înșelătoare. Promisiunile privind „compensarea” emisiilor de CO₂ sunt eliminate complet. Companiile aeriene, obligate să modifice afirmațiile legate de mediu Un număr de 21 de companii aeriene europene au acceptat să își schimbe practicile privind […]
Supermarketul viitorului, unde un robot AI gătește mese proaspete sub ochii clienților
Supermarketul viitorului, unde un robot AI gătește mese proaspete sub ochii clienților
În trei magazine pilot REWE din Germania, un robot gătește mese proaspete direct în fața clienților. Sistemul autonom AI pregătește mese proaspete pe loc, pentru clienți, promițând siguranță alimentară și reducerea risipei. Robotul AI care gătește în magazin, valoare de neegalat Primul magazin pilot din Düsseldorf-Heerdt permite clienților să selecteze preparate și să plătească la […]