Nissan a înregistrat cele mai bune rezultate financiare din ultimul an datorită reducerii costurilor și vânzărilor mai puternice în SUA.
Performanța vine ca urmare a eforturilor de reducere a costurilor fixe în cadrul unui plan de redresare și a vânzărilor mai puternice pe piața din America de Nord.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/05/2113.jpeg)
Foto: Nissan
Nissan a revenit pe profit operațional în al doilea trimestru fiscal. Constructorul auto nipon a raportat cel mai bun rezultat din ultimul an. Agenția de știri Reuters notează că această performanță se datorează măsurilor de reducere a costurilor fixe implementate în cadrul planului de redresare. De asemenea, vânzările mai solide din America de Nord și-au pus la rândul lor amprenta pe rezultatele financiare ale companiei.
Pentru perioada iulie-septembrie, Nissan a raportat un profit operațional de 51,5 miliarde yeni (cca. 342 milioane de dolari). Acesta este echivalent cu o creștere de 61% față de cele 31,9 miliarde yeni înregistrate în aceeași perioadă a anului precedent. Rezultatul a depășit așteptările analiștilor, care anticipau o pierdere medie de 70,9 miliarde yeni.
Performanța survine după un prim trimestru de pierdere operațională. De asemenea, marchează cel mai bun rezultat trimestrial de la profitul de 90,3 miliarde yeni obținut în ultimul trimestru al exercițiului financiar 2023. Rezultatele semestriale au fost sprijinite de mai mulți factori punctuali, precum costuri mai mici asociate reglementărilor privind emisiile din SUA.
Conducerea companiei se arată optimistă pentru a doua jumătate a anului fiscal. CEO-ul Ivan Espinosa a declarat că Nissan se așteaptă la o performanță superioară, bazată pe dinamica pozitivă din trimestrul al doilea și pe lansarea unor produse cu impact comercial ridicat.
„Rămânem pe drumul cel bun pentru a atinge pragul de rentabilitate, excluzând impactul tarifelor. Este un an de tranziție, așa că cifrele absolute nu sunt spectaculoase. Dar, raportat la obiectivele noastre, suntem în grafic”, a precizat Ivan Espinosa, CEO Nissan.
Nissan și-a menținut estimarea pentru o pierdere operațională anuală de 275 miliarde yeni în exercițiul care se va încheia în martie 2026. Prognoza reflectă impactul tarifelor vamale impuse în SUA și vulnerabilitățile din lanțul global de aprovizionare. De asemenea, problemele generate de lipsa cipurilor Nexperia au avut și ele consecințe majore.
Pentru a evita blocajele de producție, compania a anunțat că SUV-ul Rogue va fi produs în Japonia. Decizia a fost motivată tocmai de dificultățile întâmpinate în aprovizionarea cu semiconductori.
Vânzările Nissan în America de Nord au avut o evoluție puternică în al doilea trimestru. Acestea au fost susținute de o strategie de marketing mai bine direcționată pentru modelele fabricate local. În plus, programele destinate dealerilor au fost simplificate. Concentrarea mai mare pusă de niponi pe vânzările către persoane fizice, în detrimentul celor de flote, a avut un rol determinant.
Pe piața internă, situația a fost mai dificilă. Vânzările Nissan în Japonia au scăzut cu 16,5% în prima jumătate a anului, pe fondul îngrijorărilor clienților privind stabilitatea financiară a companiei. Totuși, Espinosa a precizat că încrederea consumatorilor începe să se redreseze, stimulată de cererea ridicată pentru noul kei-car Roox.