Prima pagină » Dacia a atins o bornă importantă pe principala sa piață externă. Modelele mărcii românești sunt tot mai apreciate

Dacia a atins o bornă importantă pe principala sa piață externă. Modelele mărcii românești sunt tot mai apreciate

Dacia a atins o bornă importantă pe principala sa piață externă. Modelele mărcii românești sunt tot mai apreciate

Dacia își consolidează statutul de lider pe piața auto din Franța, una dintre cele mai importante pentru constructorul de la Mioveni.

Modelele mărcii românești sunt tot mai apreciate de clienții persoane fizice în această țară, ocupând poziții fruntașe în topurile de vânzări retail.

Dacia stabilește un nou record în Franța, cu două milioane de mașini vândute

Dacia a atins o bornă importantă pe principala sa piață externă

Performanțele solide și o strategie adaptată cerințelor locale au contribuit la creșterea constantă a vânzărilor Dacia și la consolidarea poziției în topul preferințelor francezilor. Concret, marca autohtonă a depășit recent pragul de două milioane de automobile vândute de la începutul exporturilor către Franța, țara de origine a companiei-mamă Renault. În plus, modelele Dacia sunt printre cele mai căutate de către clienții privați francezi.

La finalul anului 2023, Dacia anunța că a comercializat la nivel global opt milioane de mașini de la lansarea primei generații Logan. În același an, fabrica de la Mioveni a produs mașina cu numărul 8.000.000, o performanță datorată în mare parte exporturilor, care reprezintă în prezent circa 90% din producția uzinei, potrivit publicației L’Argus.

Într-un top al piețelor externe unde este prezentă Dacia, Franța se numără printre cele mai importante. Din 2005, de când Logan a fost lansat în Hexagon, și până acum au fost comercializate peste două milioane de modele Dacia, ceea ce reprezintă aproape un sfert din totalul exporturilor mărcii, indiferent de locul de producție.

Câte mașini a vândut Dacia în Franța

De-a lungul anilor, Logan a fost detronat de Sandero și de Duster, care domină în prezent vânzările în Franța. Cele două modele reprezintă două treimi din totalul vânzărilor Dacia în ultimele decenii, în condițiile în care Loganul nu mai este disponibil pe piața din vest, fiind destinat exclusiv piețelor din România și Turcia.

Până acum, în Franța au fost comercializate aproximativ 900.000 de Sandero și 600.000 de Duster, de la lansarea lor în 2008 și, respectiv 2010. Ambele au ajuns acum la cea de-a treia generație și fac parte dintr-o gamă completată recent de MPV-ul Jogger și de modelul electric Spring, lansate în 2021. În total, acestea au atras în jur de 60.000 de clienți fiecare.

Din cauza faptului că Spring este produs în China, acesta nu mai beneficiază de subvențiile acordate în Franța pentru EV-uri. Grupul Renault intenționează să rezolve această problemă prin lansarea în 2026 a unui succesor pentru Spring, bazat pe Renault Twingo, dar cu un preț mai accesibil.

Noul SUV de segment C, Bigster, lansat în luna aprilie anul acesta, a înregistrat deja 10.000 de comenzi în Franța. Restul modelelor precum Logan, Lodgy și Dokker au fost retrase de pe piață în 2020.

Ce modele va lansa Dacia în următorii ani

Între 2018 și 2025, Dacia a vândut un milion de mașini în Franța, demonstrând un echilibru între prețul accesibil și dotările oferite. Deși, în 2025, nici o Dacie nu mai pornește de la prețul de 7.500 de euro al primului Logan, echipările sunt mult mai bogate, iar majoritatea clienților optează pentru versiunile superioare.

Anul trecut, Sandero a fost cea mai bine vândută mașină în Europa pe segmentul retail și s-a clasat pe podium și în Franța. De asemenea, Duster a ocupat poziția a șaptea în Franța și locul 11 la nivel european. Pentru a-și menține relevanța pe continent, Dacia pregătește un facelift pentru Sandero, care va dispune de tehnologie mild-hybrid, și o versiune restilizată a lui Jogger. De asemenea, sunt în curs de dezvoltare o nouă generație Sandero și Duster 4, alături de succesorul lui Spring.

Anul acesta, piața auto franceză înregistrează o scădere de aproximativ 8% în primul semestru, cu un total de 842.212 vehicule vândute, dintre care 42,9% sunt vânzări către persoane fizice. Dacia domină segmentul vânzărilor retail și și-a consolidat cota pe mai multe piețe europene în ultimii ani, printr-o strategie mai agresivă care atrage și clienții corporate. Aceștia reprezintă peste jumătate din totalul vânzărilor auto din Europa, inclusiv în Franța.

Totuși, Dacia încă nu depășește popularitatea mașinilor franceze. Renault Clio rămâne liderul vânzărilor, cu o creștere de 16,2% în primul semestru, urmat de Peugeot 208. Piața în scădere a ridicat semne de întrebare, iar experții avertizează că vânzările din 2025 ar putea ajunge la nivelul anului 2020, care a fost afectat de pandemia de Covid-19.

Alte articole importante
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
La Johns Hopkins, un grup de 29 clerici din diverse tradiții – creștinism, iudaism, islam și budism – au acceptat să participe la un studiu experimental, în cadrul căruia au primit pentru prima dată psilocibină, substanța activă din ciupercile halucinogene. Experimentul a fost menit să observe impactul psihedelicelor asupra credinței, scrie The Economist. Halucinațiile produse […]
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Pe rețelele sociale, tineri europeni descoperă o cale neașteptată către minele de metale și minerale din deșerturile Australiei, unde joburile „FIFO” (fly-in, fly-out) promit tot ce și-ar putea dori un influencer contemporan: câștiguri rapide și experiențe exotice. Influenceri ca Janne D’Huyvetter au transformat munca în tabere izolate, de la curățenie până la operarea utilajelor grele, […]
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Analize
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Când campaniile publicitare scapă de sub control, efectul asupra brandurilor poate fi devastator. De la mesaje considerate insensibile până la imagini acuzate de discriminare, marile branduri au reușit să transforme lansările de marketing în scandaluri răsunătoare. Greșelile lor arată cât de subțire este linia dintre o strategie creativă de impact și o ofensă care ajunge […]
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Tehnologie
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Compania xAI, startup-ul lui Elon Musk dedicat inteligenței artificiale, a deschis un proces la o instanță din Texas împotriva OpenAI și Apple, acuzându-le de „o conspirație pentru monopolizarea piețelor smartphone-urilor și chatbot-urilor AI generative”. Cazul judiciar ridică noi tensiuni în conflictul public tot mai intens dintre Musk și fostul său partener de la OpenAI, Sam […]
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Două dintre cele mai mari grupuri media din Japonia dau în judecată motorul de căutare Perplexity, bazat pe inteligență artificială, pentru presupuse încălcări ale drepturilor de autor, alăturându-se unei liste tot mai lungi de publicații care acționează în instanță companii de AI care le folosesc conținutul. Puterea Financiară a scris pe larg despre bătălia editorilor […]
Japonia inaugurează a doua centrală osmotică din lume. Cum funcționează și ce promite această tehnologie inovatoare
Japonia inaugurează a doua centrală osmotică din lume. Cum funcționează și ce promite această tehnologie inovatoare
În orașul Fukuoka, situat în sud-vestul Japoniei, a fost deschisă prima centrală osmotică din țară, iar a doua de acest fel la nivel global. Această instalație unică utilizează puterea osmozei pentru a alimenta o stație de desalinizare care furnizează apă potabilă regiunii învecinate. Conform estimărilor, centrala va produce aproximativ 880.000 kilowați-oră anual, suficientă energie pentru […]