Prima pagină » Dacia a atins o bornă importantă pe principala sa piață externă. Modelele mărcii românești sunt tot mai apreciate

Dacia a atins o bornă importantă pe principala sa piață externă. Modelele mărcii românești sunt tot mai apreciate

Dacia a atins o bornă importantă pe principala sa piață externă. Modelele mărcii românești sunt tot mai apreciate
Fotografii: Dacia

Dacia își consolidează statutul de lider pe piața auto din Franța, una dintre cele mai importante pentru constructorul de la Mioveni.

Modelele mărcii românești sunt tot mai apreciate de clienții persoane fizice în această țară, ocupând poziții fruntașe în topurile de vânzări retail.

Dacia stabilește un nou record în Franța, cu două milioane de mașini vândute

Dacia a atins o bornă importantă pe principala sa piață externă

Performanțele solide și o strategie adaptată cerințelor locale au contribuit la creșterea constantă a vânzărilor Dacia și la consolidarea poziției în topul preferințelor francezilor. Concret, marca autohtonă a depășit recent pragul de două milioane de automobile vândute de la începutul exporturilor către Franța, țara de origine a companiei-mamă Renault. În plus, modelele Dacia sunt printre cele mai căutate de către clienții privați francezi.

La finalul anului 2023, Dacia anunța că a comercializat la nivel global opt milioane de mașini de la lansarea primei generații Logan. În același an, fabrica de la Mioveni a produs mașina cu numărul 8.000.000, o performanță datorată în mare parte exporturilor, care reprezintă în prezent circa 90% din producția uzinei, potrivit publicației L’Argus.

Într-un top al piețelor externe unde este prezentă Dacia, Franța se numără printre cele mai importante. Din 2005, de când Logan a fost lansat în Hexagon, și până acum au fost comercializate peste două milioane de modele Dacia, ceea ce reprezintă aproape un sfert din totalul exporturilor mărcii, indiferent de locul de producție.

Câte mașini a vândut Dacia în Franța

De-a lungul anilor, Logan a fost detronat de Sandero și de Duster, care domină în prezent vânzările în Franța. Cele două modele reprezintă două treimi din totalul vânzărilor Dacia în ultimele decenii, în condițiile în care Loganul nu mai este disponibil pe piața din vest, fiind destinat exclusiv piețelor din România și Turcia.

Până acum, în Franța au fost comercializate aproximativ 900.000 de Sandero și 600.000 de Duster, de la lansarea lor în 2008 și, respectiv 2010. Ambele au ajuns acum la cea de-a treia generație și fac parte dintr-o gamă completată recent de MPV-ul Jogger și de modelul electric Spring, lansate în 2021. În total, acestea au atras în jur de 60.000 de clienți fiecare.

Din cauza faptului că Spring este produs în China, acesta nu mai beneficiază de subvențiile acordate în Franța pentru EV-uri. Grupul Renault intenționează să rezolve această problemă prin lansarea în 2026 a unui succesor pentru Spring, bazat pe Renault Twingo, dar cu un preț mai accesibil.

Noul SUV de segment C, Bigster, lansat în luna aprilie anul acesta, a înregistrat deja 10.000 de comenzi în Franța. Restul modelelor precum Logan, Lodgy și Dokker au fost retrase de pe piață în 2020.

Ce modele va lansa Dacia în următorii ani

Între 2018 și 2025, Dacia a vândut un milion de mașini în Franța, demonstrând un echilibru între prețul accesibil și dotările oferite. Deși, în 2025, nici o Dacie nu mai pornește de la prețul de 7.500 de euro al primului Logan, echipările sunt mult mai bogate, iar majoritatea clienților optează pentru versiunile superioare.

Anul trecut, Sandero a fost cea mai bine vândută mașină în Europa pe segmentul retail și s-a clasat pe podium și în Franța. De asemenea, Duster a ocupat poziția a șaptea în Franța și locul 11 la nivel european. Pentru a-și menține relevanța pe continent, Dacia pregătește un facelift pentru Sandero, care va dispune de tehnologie mild-hybrid, și o versiune restilizată a lui Jogger. De asemenea, sunt în curs de dezvoltare o nouă generație Sandero și Duster 4, alături de succesorul lui Spring.

Anul acesta, piața auto franceză înregistrează o scădere de aproximativ 8% în primul semestru, cu un total de 842.212 vehicule vândute, dintre care 42,9% sunt vânzări către persoane fizice. Dacia domină segmentul vânzărilor retail și și-a consolidat cota pe mai multe piețe europene în ultimii ani, printr-o strategie mai agresivă care atrage și clienții corporate. Aceștia reprezintă peste jumătate din totalul vânzărilor auto din Europa, inclusiv în Franța.

Totuși, Dacia încă nu depășește popularitatea mașinilor franceze. Renault Clio rămâne liderul vânzărilor, cu o creștere de 16,2% în primul semestru, urmat de Peugeot 208. Piața în scădere a ridicat semne de întrebare, iar experții avertizează că vânzările din 2025 ar putea ajunge la nivelul anului 2020, care a fost afectat de pandemia de Covid-19.

Alte articole importante
UE pregătește stocuri strategice pentru pandemie, dezastre naturale și invazii militare. Ce include noua strategie
UE pregătește stocuri strategice pentru pandemie, dezastre naturale și invazii militare. Ce include noua strategie
Uniunea Europeană a lansat o strategie amplă pentru constituirea unor stocuri strategice de urgență cu alimente, medicamente, generatoare și materii prime, menite să asigure o mai bună pregătire în fața unor situații critice, precum o invazie militară, o pandemie sau un dezastru natural. Strategia UE pentru stocuri de urgență Comisia Europeană a prezentat, miercuri, primul […]
Piața imobiliară încetinește în România: vânzările de locuințe au scăzut cu 3,4% în primul semestru din 2025
Piața imobiliară încetinește în România: vânzările de locuințe au scăzut cu 3,4% în primul semestru din 2025
Piața imobiliară din România simte tot mai puternic efectele scăderii livrărilor de locuințe noi. În prima jumătate a anului 2025, vânzările de unități rezidențiale au scăzut cu 3,4% la nivel național, iar Bucureștiul, altădată epicentrul pieței, a înregistrat cel mai mare declin. Bucureștiul pierde teren pe piața imobiliară: scăderi alarmante și lipsă de stocuri noi […]
Caniculă pe continent. Europa se încălzește de două ori mai repede decât restul lumii. Care este impactul economic?
Caniculă pe continent. Europa se încălzește de două ori mai repede decât restul lumii. Care este impactul economic?
Europa se încălzește de două ori mai repede decât restul Globului, spun specialiștii în climă, care pun această dinamică pe seama schimbărilor din regiunea Arctică, situată la nord de Europa. Oceanele se încălzesc și ele. Pe 23 mai, la apogeul unui val de căldură marin, temperaturile de la suprafață în partea de nord-est a Oceanului […]
Noutăți pe piețele financiare nebancare. Ce a decis ASF în ultima ședință
Noutăți pe piețele financiare nebancare. Ce a decis ASF în ultima ședință
Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a adoptat, joi, mai multe schimbări importante pe piețele financiare nebancare din România. Măsurile vizează atât actualizări legislative și reglementări esențiale, cât și aprobări de numiri în funcții de conducere, modificări în structura unor companii și retrageri de autorizații. Deciziile luate de ASF: ce se schimbă pe piețele financiare […]
15 state UE își pot mări cheltuielile de apărare fără sancțiuni bugetare
15 state UE își pot mări cheltuielile de apărare fără sancțiuni bugetare
Uniunea Europeană (UE) va permite unui grup de 15 state membre să-și majoreze cheltuielile pentru apărare fără a fi penalizate pentru depășirea limitelor bugetare. Decizia vine pe fondul escaladării tensiunilor de securitate în regiune și al nevoii urgente de reînarmare în contextul războiului din Ucraina. 15 țări din UE primesc undă verde pentru investiții în […]
Berlinul acuză China că i-a atacat un avion cu o armă laser. Misiunea UE în Marea Roșie, pusă în pericol de un gest fără precedent
Tehnologie
Berlinul acuză China că i-a atacat un avion cu o armă laser. Misiunea UE în Marea Roșie, pusă în pericol de un gest fără precedent
Guvernul german a acuzat oficial armata chineză că a folosit o armă laser pentru a viza un avion german implicat într-o operațiune susținută de Uniunea Europeană în Marea Roșie. Incidentul a avut loc la începutul lunii iulie, în apropierea coastei Yemenului, iar autoritățile germane au convocat ambasadorul Chinei la Berlin pentru a cere explicații. Ministerul […]