Prima pagină » Războiul India – Pakistan lovește din plin aviația internațională. Haos nemaivăzut pe rutele către Europa

Războiul India – Pakistan lovește din plin aviația internațională. Haos nemaivăzut pe rutele către Europa

Războiul India - Pakistan lovește din plin aviația internațională. Haos nemaivăzut pe rutele către Europa

Escaladarea conflictului dintre India și Pakistan a provocat un val de perturbări în traficul aerian internațional. Zeci de companii aeriene asiatice și europene au fost nevoite să anuleze sau să redirecționeze zborurile, ceea ce a dus la pierderi financiare semnificative și a afectat mii de pasageri.

Războiul dintre Pakistan și India: zboruri anulate și rute redirecționate

În urma atacurilor lansate de India asupra teritoriilor pakistaneze și a doborârii a cinci avioane indiene de către Pakistan, spațiul aerian din regiune a devenit un pericol pentru aviația civilă. Companii precum EVA Air, Korean Air, Thai Airways și Vietnam Airlines au anunțat anularea sau redirecționarea zborurilor către și dinspre Europa, pentru a evita zonele de conflict. Potrivit FlightRadar24, peste 50 de zboruri comerciale au fost anulate, iar mai mult de două duzini au fost deviate pentru a evita spațiul aerian pakistanez, scrie Financial Intelligence.

Imaginile de pe site-urile de urmărire a zborurilor au arătat că spațiul aerian din nord-vestul Indiei și întregul spațiu aerian al Pakistanului erau aproape libere de avioane civile, cu excepția câtorva zboruri. Această situație a dus la întârzieri semnificative și la creșterea timpilor de zbor pentru multe rute internaționale.

Companiile aeriene europene evită spațiul aerian pakistanez

Nu doar companiile asiatice au fost afectate. Lufthansa și Air France au anunțat că evită spațiul aerian pakistanez, ceea ce a dus la prelungirea timpilor de zbor pentru rutele către Asia. De exemplu, zborul Lufthansa LH760 de la Frankfurt la New Delhi a avut o durată cu aproape o oră mai lungă decât de obicei, notează Reuters.

British Airways, Swiss International Air Lines și Emirates au fost, de asemenea, nevoite să redirecționeze zborurile și au ales rute care trec peste Marea Arabiei și apoi se îndreaptă spre nord, către Delhi. Aceste modificări au generat costuri suplimentare semnificative pentru companiile aeriene și au afectat negativ veniturile Pakistanului din taxele de survol.

Pierderile financiare sunt copleșitoare pentru companiile aeriene

Air India estimează că interdicția de a utiliza spațiul aerian pakistanez ar putea costa compania aproximativ 600 de milioane de dolari pe parcursul unui an, din cauza consumului suplimentar de combustibil, prelungirii duratei zborurilor și necesității de a avea echipaje suplimentare.

Pentru a face față acestor provocări, autoritățile indiene au permis temporar extinderea orelor de serviciu și a perioadelor de odihnă pentru piloții și echipajele de cabină ale zborurilor pe distanțe lungi, mai scrie Reuters.

Alte articole importante
Trump Organization elimină eticheta „Made in the USA” pentru noul smartphone T1
Tehnologie
Trump Organization elimină eticheta „Made in the USA” pentru noul smartphone T1
Lansarea noului smartphone T1 de către Trump Organization a ridicat o serie de semne de întrebare cu privire la autenticitatea promisiunilor de producție internă. Promovat inițial ca fiind „Made in the SUA”, dispozitivul mobil pare să nu mai respecte acest angajament, iar modificările ulterioare de pe site-ul oficial au alimentat suspiciuni privind originea reală a […]
„Trebuie să fim pregătiți să construim milioane de drone pentru a ne apăra de Rusia!”. Semnalul de alarmă tras de comisarul european pentru apărare
Tehnologie
„Trebuie să fim pregătiți să construim milioane de drone pentru a ne apăra de Rusia!”. Semnalul de alarmă tras de comisarul european pentru apărare
Europa se află la un punct de cotitură istoric: Uniunea Europeană trage un semnal de alarmă fără precedent, avertizând că, pentru a face față unei potențiale agresiuni rusești, continentul trebuie să fie pregătit să construiască milioane de drone. Este o cursă contra-cronometru pentru supraviețuire și superioritate tehnologică, iar miza este însăși securitatea Europei. Comisarul european […]
Cărucioarele de cumpărături au ajuns să fie tăiate și furate pe bandă rulantă! Ce se întâmplă în magazinele din Europa
Cărucioarele de cumpărături au ajuns să fie tăiate și furate pe bandă rulantă! Ce se întâmplă în magazinele din Europa
În contextul inflației crescute și al prețurilor în continuă urcare, un fenomen surprinzător și tot mai frecvent începe să afecteze magazinele din Europa: cărucioarele de cumpărături dispar sau sunt vandalizate, unele având chiar părți tăiate cu polizoare electrice. Această situație, care pare desprinsă dintr-un film, este reală și tot mai des întâlnită, mai ales în […]
Cum văd românii inteligența artificială în 2025: oportunitate economică sau risc social
Tehnologie
Cum văd românii inteligența artificială în 2025: oportunitate economică sau risc social
Românii consideră inteligența artificială drept o oportunitate majoră pentru economie și societate, însă entuziasmul este dublat de o doză considerabilă de prudență. Potrivit celui mai recent studiu realizat de RoCoach în parteneriat cu Novel Research, 76% dintre români consideră AI-ul un potențial motor de progres, dar jumătate dintre aceștia menționează și riscurile asociate, mai ales […]
Xiaomi declară război Tesla: noul SUV electric YU7 debutează cun preț mai mic decât Model Y
Companii
Xiaomi declară război Tesla: noul SUV electric YU7 debutează cun preț mai mic decât Model Y
Gigantul chinez Xiaomi își intensifică ofensiva pe piața vehiculelor electrice și lansează cel de-al doilea model cu emisii zero, SUV-ul YU7. Cu un preț de lansare sub cel al competitorului direct, Tesla Model Y, și cu o autonomie impresionantă, noul model chinezesc va încerca să câștige o cotă cât mai mare pe cea mai importantă […]
Campari vinde rivalului său două branduri istorice. 117 milioane de dolari, suma renunțării la Cinzano și Frattina
Companii
Campari vinde rivalului său două branduri istorice. 117 milioane de dolari, suma renunțării la Cinzano și Frattina
Grupul italian Campari a anunțat recent vânzarea a două dintre brandurile sale emblematice, Cinzano și Frattina, către rivalul intern Caffo Group 1915, pentru suma de 100 de milioane de euro (aproximativ 117 milioane de dolari). Această tranzacție marchează o etapă importantă în strategia de restructurare a portofoliului Campari, sub conducerea noului CEO Simon Hunt, care […]