Donald Trump deblochează fondurile destinate dezvoltării stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice (EV), în valoare de 5 miliarde de dolari.
Decizia liderului de la Casa Albă vine ca răspuns la întârzierile și controversele care au afectat implementarea programului de finanțare a infrastructurii, esențială în procesul de tranziție către transportul cu emisii zero.
Foto: Colaj Unsplash/Freepik
Administrația Trump a publicat recent noi directive menite să ghideze statele în utilizarea celor 5 miliarde de dolari alocate pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice, după ce finanțarea a fost blocată mai multe luni.
Un grup format din mai multe state a intentat proces împotriva înghețării fondurilor din cadrul programului National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI), una dintre numeroasele acțiuni ale administrației de a amâna finanțarea aprobată de Congres la începutul celui de-al doilea mandat al lui Trump. În luna iunie, un judecător federal a decis că statele au șanse mari de câștig și a emis o hotărâre care a restricționat măsurile de blocare a cheltuielilor guvernamentale, conform TechCrunch.
Departamentul Transporturilor (DOT), condus de fostul prezentator MTV Sean Duffy, a criticat statele pentru lentoarea cu care au fost cheltuiți banii. În luna mai, aproximativ 84% din suma totală de 5 miliarde de dolari, prevăzută în Legea Bipartizană pentru Infrastructură, era neutilizată și doar câteva zeci de stații de încărcare fuseseră construite până atunci.
Duffy și DOT au susținut că blocarea finanțării a fost temporară, făcând parte dintr-un „proces de revizuire” menit să adapteze programul NEVI la prioritățile actuale ale administrației. Un comunicat de presă publicat la începutul săptămânii oferă detalii despre schimbările efectuate.
Noile orientări simplifică procesul de aprobare a proiectelor pentru stațiile de încărcare, eliminând cerințe precum analiza protecției consumatorilor, planurile de evacuare în caz de urgență sau evaluările de impact ecologic, care anterior trebuiau avute în vedere înaintea începerii construcțiilor. De asemenea, au fost eliminate cerințele privind construirea unui procent minim de stații în comunități rurale, defavorizate sau marginalizate.
Totodată, DOT a renunțat la cerința ca propunerile de finanțare să includă planuri pentru promovarea unor standarde solide privind forța de muncă, formarea în siguranță și instalare, relatează Planetizen. În plus, au fost eliminate și prevederile prin care solicitanții trebuiau să ofere oportunități de implicare întreprinderilor mici deținute de femei și minorități.