Baidu, colosul chinez din domeniul motoarelor de căutare online, a anunțat că serviciul său de transport autonom Apollo Go a depășit pragul de 11 milioane de curse efectuate de la lansarea sa, în 2019.
Anunțul vine într-un moment în care interesul global pentru vehiculele autonome crește cu repeziciune, pe fondul testelor avansate realizate de companii precum Tesla, Waymo sau Cruise.
Fotografii: Baidu.com
Potrivit raportului financiar pe primul trimestru din 2025, Apollo Go a realizat 1,4 milioane de curse la nivel global, marcând o creștere de 75% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe lângă China continentală, serviciul este mai nou într-o fază de testare și în Hong Kong, Dubai și Abu Dhabi, iar presa internațională speculează extinderea iminentă în Elveția și Turcia.
„Avem peste 1.000 de vehicule complet autonome care operează în 15 orașe”, a declarat Robin Li Yanhong, CEO-ul Baidu, în cadrul conferinței de prezentare a rezultatelor financiare. „Ne propunem să replicăm și să optimizăm modelul nostru operațional în piețele existente, dar și în cele noi”.
În primul trimestru, Baidu a înregistrat venituri de 32 de miliarde de yuani (cca. 4,5 de miliarde de dolari), depășind toate așteptările analiștilor, informează South China Morning Post. În același timp, profitul a crescut cu 42%, ajungând la 7,7 de miliarde de yuani, contrazicând prognozele care indicau o scădere.
Creșterea a fost impulsionată în special de divizia cloud AI, care s-a majorat cu 42% față de anul anterior. Strategia „AI-first” a companiei chineze include lansări recente precum modelele multimodale Ernie 4.5 Turbo și X1 Turbo, dezvoltate ca alternative mai accesibile la produsele rivalei DeepSeek.
Lansat în 2019, Apollo Go operează în prezent în peste zece orașe din China, inclusiv Beijing și Shanghai, cu tarife ce pornesc de la 4 yuani (cca. 0,55 euro) pentru 10 kilometri. Prețul este de zece ori mai mic decât un taxi obișnuit. Utilizatorii pot comanda o cursă direct din aplicația Baidu Maps.
În Hong Kong, testarea a început cu zece vehicule autonome în zona North Lantau. Recent, Baidu a extins aria de acoperire la circa 20 de străzi, toate vehiculele fiind acum active simultan. În Dubai și Abu Dhabi, testarea pe drumurile publice a început în luna martie.
Baidu se confruntă cu o competiție puternică din partea Pony.ai, companie care a încheiat un parteneriat cu Uber pentru lansarea unui serviciu similar în Orientul Mijlociu în cursul acestui an.
Robin Li a declarat că Baidu are un avantaj competitiv solid, cu costuri de producție sub 30.000 dolari per unitate, susținând că firma este „mult superioară oricărui alt competitor de pe planetă” în acest domeniu. Totodată, compania chineză a semnat o colaborare cu platforma Car Inc, lider pe piața de închirieri auto, pentru dezvoltarea de noi modele de afaceri bazate pe robotaxi.
Această evoluție vine într-un moment în care Tesla a anunțat testarea serviciului său de robotaxi în Texas până la sfârșitul lunii iunie, iar Waymo extinde cursele fără șofer în mai multe orașe americane.