Prima pagină » Serviciul de robotaxi-uri Apollo Go de la Baidu va fi lansat în Europa

Serviciul de robotaxi-uri Apollo Go de la Baidu va fi lansat în Europa

Serviciul de robotaxi-uri Apollo Go de la Baidu va fi lansat în Europa

Baidu a anunțat că intenționează să lanseze serviciul său de robotaxi-uri Apollo Go în Europa, aducându-l pe mai multe piețe externe în afară de Hong Kong.

Gigantul tehnologic chinez se află în negocieri avansate cu PostAuto, o subsidiară a Poștei Elvețiene, pentru a demara testarea serviciului de robotaxi-uri Apollo Go în Elveția. Primele rute pilot ar urma să fie lansate până la sfârșitul acestui an.

Serviciul Apollo Go va fi extins în Elveția

Apollo

Fotografii: Baidu

În timp ce mai multe firme chineze de tehnologie investesc în soluții autonome pentru transportul urban, Baidu se diferențiază prin ritmul accelerat al expansiunii globale a diviziei Apollo Go.

Spre exemplu, WeRide, o altă companie chineză listată în SUA, operează deja vehicule electrice complet autonome în peste 30 de orașe din zece țări, inclusiv în China, Singapore, Emiratele Arabe Unite și Franța, relatează CNBC.

În același timp, giganți occidentali precum Uber cooperează activ cu firme chineze din domeniul vehiculelor autonome, precum WeRide, Pony.AI și Momenta, pentru a integra robotaxi-urile în aplicația sa, în special pe piețele din Orientul Mijlociu și din Europa.

Apollo Go va ajunge și în Turcia

Baidu a intrat în domeniul tehnologiei de conducere autonomă în 2013 și este una dintre primele companii chineze care și-a făcut debutul în acest sector. După cum informează publicația chineză CnEVPost, Apollo Go se numără printre cele mai extinse rețele de transport autonom în China, cu prezență în mari metropole precum Beijing, Wuhan și Guangzhou.

În noiembrie anul trecut, guvernul din Hong Kong a emis licențe de pilot pentru Apollo Go, permițându-i să efectueze teste cu mașini autonome în zone desemnate. La începutul lunii mai, Baidu a primit autorizația să-și extindă testele în regiunea administrativă specială a Chinei.

Compania asiatică a purtat deja discuții cu furnizorul elvețian de servicii de transport public PostAuto, pentru a lansa serviciul său de robotaxi în Elveția, potrivit Reuters. Lansarea în această țară ar semnala tranziția de la o strategie locală la una cu impact global, pe fondul unei competiții acerbe pentru dominația în mobilitatea viitorului.

Baidu intenționează, de asemenea, să lanseze Apollo Go și în Turcia, conform unui raport Wall Street Journal.

Alte articole importante
La ce folosește Uniunea Europeană? „Liderii ei trebuie să dea răspunsuri ceva mai bune”
La ce folosește Uniunea Europeană? „Liderii ei trebuie să dea răspunsuri ceva mai bune”
Dacă Uniunea Europeană nu prezintă un buget robust pe termen lung, în măsură să asigure soluții pentru provocările cu care se confruntă blocul comunitar, s-ar putea să nu mai aibă o altă șansă să facă asta, se arată într-o analiză Bloomberg, care pare o pledoarie pentru un grad mai ridicat de coordonare centralizată pe bătrânul […]
Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari
Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari
Taxele de drum și de pod vor fi majorate și odată cu ele vor crește și amenzile aplicate șoferilor care vor circula fără să achite peajul sau rovinieta. Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un proiect legislativ care aduce aceste modificări importante în regimul de utilizare a infrastructurii rutiere din România. Ministerul Transporturilor anunță […]
Dezastrul Evergrande, într-o nouă etapă: De ce ar trebui să-mi pese de un gigant imobiliar chinez aflat în criză?
Dezastrul Evergrande, într-o nouă etapă: De ce ar trebui să-mi pese de un gigant imobiliar chinez aflat în criză?
Înainte de criza datoriilor, colosul imobiliar chinez Evergrande tocmai începuse construcția un nou stadion pentru echipa de fotbal din Guangzhou, la care, de altfel, deținea participația majoritară. Fondatorul companiei, Hui Ka Yan, era cel mai bogat om din Asia, cu o avere estimată de Forbes la 42,5 miliarde de dolari (31,6 miliarde lire sterline). Compania, […]
ASF și COSR, parteneriat strategic pentru educație financiară și performanță sportivă
ASF și COSR, parteneriat strategic pentru educație financiară și performanță sportivă
Comitetul Olimpic și Sportiv Român (COSR) și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) au semnat un parteneriat strategic pentru educație financiară și excelență sportivă. Acordul vizează susținerea performanței, promovarea valorilor olimpice și consolidarea responsabilității financiare în rândul sportivilor și al tinerilor. ASF și COSR semnează un acord pentru educație financiară și performanță sportivă Cele două organizații […]
Divizia elvețiană de private banking a HSBC renunță la peste 1.000 de clienți miliardari din Orientul Mijlociu, după scandaluri și presiuni de reglementare
Divizia elvețiană de private banking a HSBC renunță la peste 1.000 de clienți miliardari din Orientul Mijlociu, după scandaluri și presiuni de reglementare
Unul dintre cele mai mari grupuri bancare din lume face o mișcare șocantă. Divizia elvețiană de private banking a HSBC a decis să închidă conturile a peste 1.000 de clienți ultra-bogați din Orientul Mijlociu, printre care se numără miliardari și personalități politice influente, în urma presiunilor autorităților de reglementare și a scandalurilor privind spălarea de […]
Cum a cucerit Dacia Sandero piața din Europa în 2024: topul vânzărilor pe țări
Companii
Cum a cucerit Dacia Sandero piața din Europa în 2024: topul vânzărilor pe țări
Dacia Sandero a dominat piața europeană auto în 2024, devenind cel mai bine vândut model nou în mai multe țări. Performanța remarcabilă a modelului fabricat la Mioveni s-a reflectat atât în România, cât și pe alte piețe internaționale, fiecare dintre acestea înregistrând rezultate care evidențiază popularitatea hatchback-ului românesc. Dacia Sandero, lider în Europa: cel mai […]