La începutul lunii mai, șapte echipe de liceeni au demonstrat că viitorul inovației militare poate începe încă de pe băncile școlii, în cadrul Phoenix Spark STEAM Event, un proiect educațional inițiat de Forțele Aeriene ale SUA.
Elevi din patru districte școlare din Solano County (California) au lucrat cot la cot cu militari americani pentru a rezolva provocări reale cu care se confruntă baza aeriană Travis.
Fotografii: Shutterstock
Evenimentul combină știința, tehnologia, ingineria, arta și matematica (STEAM) și are o dublă miză. Pe de-o parte, promovarea educației aplicate, iar pe de altă parte atragerea tinerilor talentați către cariere în aviația militară. Echipele participante au fost evaluate de un juriu format din reprezentanți ai Forțelor Aeriene, profesori și lideri locali.
Una dintre temele abordate de elevi a fost găsirea unei soluții pentru strămutarea în siguranță a salamandrelor tigru californiene, o specie protejată care riscă să fie accidentată în zona unei piste din incinta bazei Travis.
Una dintre echipe a creat un șarpe robot, care au rolul de a speria salamandrele și să le îndepărteze din zonele periculoase. Alți elevi au propus bureți parfumați cu citronella, un repelent natural. Au mai existat și alte idei, precum sisteme de conducte din PVC pentru a oferi salamandrelor o cale de deplasare mai sigură și stâlpișori metalici vibrați, care direcționează amfibienii departe de zonele active de zbor spre locuri mai sigure.
Una dintre echipele câștigătoare a combinat stâlpii vibrați cu trasee alternative sigure, o soluție simplă și ecologică apreciată de juriu pentru aplicabilitatea imediată, relatează Interesting Engineering.
A doua provocare a evenimentului a fost legată de procesul de recrutare și de modul în care poate US Air Force să atragă mai eficient tinerii spre o carieră militară, în afară de tradiționala imagine a pilotului.
Elevii au abordat această provocare prin intermediul unor campanii de comunicare adaptate noii generații. Unele echipe au conceput cărți ilustrate în stil benzi animate pentru a explica elevilor mai tineri locurile de muncă din Forțele Aeriene. Alții au dezvoltat campanii publicitare pe rețelele sociale care să atragă adolescenții și să arate că Forțele Aeriene oferă mai mult decât simple roluri de pilot, conform Telset.id.
Echipa câștigătoare la această secțiune a impresionat cu un mix creativ de publicitate digitală și mesaje puternice despre oportunitățile multiple pe care le oferă o carieră militară.
Judah Schoenrock, elev la Deanza High School și membru al programului Junior ROTC, a spus: „Lumea crede că Forțele Aeriene înseamnă doar avioane și piloți. Cred că e important să arătăm că poți face multe alte lucruri aici”.
Pentru participanți, evenimentul a fost mai mult decât un simplu concurs. Daniel Barbieri, elev la Buckingham High School și membru al echipei câștigătoare, a spus că proiectul a fost special pentru că a făcut parte din proiectul final de absolvire și i-a oferit șansa de a contribui la ceva cu adevărat important.
La rândul său, Carlos Montanez, fost ofițer în Marina SUA și actual profesor, a subliniat valoarea practică a evenimentului. „Îi ajută pe elevi să înțeleagă că pot face lucruri dincolo de limitele unei săli de clasă”, a spus acesta.
Evenimentul din California face parte dintr-o inițiativă mai amplă a Forțelor Aeriene ale SUA de a promova inovația, educația în știință și tehnologie, precum și colaborarea cu comunitatea. Prin aceste provocări reale, US Air Force speră să formeze generația următoare de inovatori și, de ce nu, viitori membri ai armatei americane, pregătiți să rezolve probleme complexe cu resurse limitate.