Prima pagină » Vânzările LVMH revin pe creștere după luni de declin

Vânzările LVMH revin pe creștere după luni de declin

Vânzările LVMH revin pe creștere după luni de declin
sursă foto: Next in Beauty

După două trimestre de scăderi, gigantul LVMH a raportat din nou creștere în vânzări. Dior, Moët & Chandon și schimbările de strategie creativă au ajutat compania să depășească așteptările analiștilor și să transmită un semnal pozitiv pentru întreaga industrie a luxului.

Revenirea surpriză a imperiului LVMH condus de Bernard Arnault

LVMH, cel mai mare grup de lux din lume, a anunțat marți o revenire surprinzătoare pe creștere. Asta după o perioadă de presiune intensă din piață. Vânzările grupului au crescut cu 1% pe bază organică în al treilea trimestru. Gigantul luxului a pus capăt celor două trimestre consecutive de declin care au alarmat investitorii.

Rezultatele au depășit estimările analiștilor pentru toate diviziile companiei. Unitatea de modă și marochinărie – considerată motorul afacerii – a înregistrat o scădere de doar 2%. Mult mai mică decât se anticipase. Acest lucru a demonstrat că brandurile emblematice precum Louis Vuitton și Christian Dior rămân extrem de reziliente chiar și într-un context global dificil.

Aceste rezultate reprezintă un pas în direcția bună”, a transmis Piral Dadhania, analist RBC Capital Markets, într-o notă către investitori.

Anunțul a avut un efect imediat pe piețe. Certificatele LVMH au crescut cu până la 8,8% la New York. De asemenea, și alți giganți ai luxului precum Kering, Hermès și Richemont, au beneficiat de impuls, întrucât performanțele LVMH sunt privite ca un barometru al industriei.

China, cheia redresării pentru LVMH și industria de lux

Una dintre cele mai mari surprize pozitive a venit din regiunea Asia, unde includerea Chinei a adus o creștere de 2% în vânzări, după ce prima jumătate a anului fusese marcată de un recul de 9%.

Cecile Cabanis, directorul financiar al LVMH, a declarat că cererea din China rămâne încurajatoare chiar și într-un climat economic instabil. Analiștii sunt de părere că potențialul pieței chineze este încă uriaș.

Consumatorii chinezi dețin în continuare economii consistente după perioada pandemiei. LVMH ar putea beneficia direct de aceste resurse”, a explicat Jelena Sokolova, analist Morningstar.

Pentru companie, redresarea din China nu este doar o veste bună, ci și un semnal că întreaga piață globală a luxului ar putea depăși perioada de stagnare.

Vinurile și șampaniile revin în forță

Divizia de vinuri și băuturi spirtoase, considerată până acum una dintre cele mai slabe verigi ale grupului, a reușit și ea să revină pe creștere. După doi ani și jumătate de declin, vânzările au fost stimulate de restocările masive de șampanie în Statele Unite și de succesul vinurilor rosé.

În ansamblu, vânzările în SUA au urcat cu 3%. În schimb, Europa și Japonia au înregistrat scăderi de 2% și, respectiv, 13%. Evoluția Japoniei a fost influențată de normalizarea turismului, după ce anul trecut mulți turiști chinezi profitau de yenul slab pentru a face cumpărături masive.

Cabanis a avertizat totuși că trimestrul patru va fi mai dificil din cauza unui nivel de comparație mai ridicat. În schimb, anul 2026 ar putea fi mai favorabil.

Schimbări creative majore la Dior și Fendi

Pentru a-și consolida poziția în fața schimbărilor din piață, LVMH a operat mutări importante la nivelul brandurilor de top.

La Christian Dior Couture, Jonathan Anderson – fost director creativ al Loewe – a fost numit în fruntea departamentului de modă feminină, haute couture și colecții masculine. Prima sa prezentare de modă pentru femei a avut loc luna aceasta la Paris. Piesele pentru bărbați urmează să ajungă în magazine în ianuarie, scrie Bloomberg.

Fendi, un alt brand prestigios din portofoliul LVMH, a anunțat numirea Mariei Grazia Chiuri, fost designer de modă pentru colecțiile feminine Dior, în funcția de director creativ. Prima sa colecție va fi prezentată la Milano în februarie, iar așteptările industriei sunt uriașe.

Alte articole importante
Treviso, „mica Veneție” care a cucerit Europa prin sustenabilitatea și gastronomia sa
Treviso, „mica Veneție” care a cucerit Europa prin sustenabilitatea și gastronomia sa
În timp ce Veneția se sufocă din cauza turismului în masă și a poluării, Treviso, aflat la doar 30 de minute distanță, devine din ce în ce mai popular. Orașul a câștigat primul premiu european pentru sustenabilitate dedicat localităților mici. Printre altele, orașul este recunoscut ca locul unde a apărut pentru prima dată tiramisù. Treviso, […]
S-a aflat ce a declanșat implozia submersibilului Titan. Detalii șocante despre designul defectuos
S-a aflat ce a declanșat implozia submersibilului Titan. Detalii șocante despre designul defectuos
Raportul final privind implozia submersibilului Titan a dezvăluit detalii cutremurătoare despre construcția și testarea acestui vehicul subacvatic. Aparatul experimental a jucat un rol crucial în tragedia care a costat viața a cinci persoane în iunie 2023. Contextul misiunii submersibilului Titan Pe 18 iunie 2023, submersibilul Titan, operat de OceanGate, a început o scufundare către epava […]
Blugii japonezi capătă faimă globală exact când meșterii încep să dispară
Blugii japonezi capătă faimă globală exact când meșterii încep să dispară
În ciuda vânzărilor în creștere și al uriașului hype internațional, fabricile tradiționale de denim din Kojima se luptă să facă față cererii cu un număr tot mai mic de meșteri. Blugii au ajuns în Japonia după cel de-al Doilea Război Mondial, aduși de soldații americani. Meșterii locali i-au reinventat, cu o precizie aproape ritualică, cu […]
ANALIZĂ
Cum este pusă moda rapidă la plată. Europa trece la ofensivă împotriva risipei textile
Cum este pusă moda rapidă la plată. Europa trece la ofensivă împotriva risipei textile
Moda rapidă a devenit unul dintre cele mai controversate fenomene economice și ecologice ale ultimului deceniu. Deși oferă haine la prețuri mici și în tendințe, acest model de consum are un impact uriaș asupra mediului și al resurselor naturale. Pentru a limita efectele sale distructive, Europa a început să impună taxe, reglementări și politici care […]
Piața AI riscă o corecție majoră, avertizează fostul executiv Meta Nick Clegg. Tot el respinge fenomenul de superinteligență
Tehnologie
Piața AI riscă o corecție majoră, avertizează fostul executiv Meta Nick Clegg. Tot el respinge fenomenul de superinteligență
Fostul vicepremier britanic și ex-director Meta, Nick Clegg, a lansat un avertisment dur cu privire la piața AI din ultima perioadă. El spune că inteligența artificială ar putea intra rapid într-o corecție majoră. Evaluările și investițiile masive în centre de date ridică semne serioase de întrebare privind sustenabilitatea industriei. Nick Clegg aduce critici dure pentru […]
FMI cere ţărilor să menţină comerţul ca motor al creşterii economiei mondiale
FMI cere ţărilor să menţină comerţul ca motor al creşterii economiei mondiale
Directorul general al FMI, Kristalina Georgieva, trage un semnal de alarmă. Tensiunile comerciale, taxele vamale și datoriile record pot submina creșterea globală. În fața amenințărilor cu tarife uriașe impuse de Donald Trump, FMI cere statelor să evite escaladarea conflictelor comerciale și să păstreze comerțul ca principal motor al economiei mondiale. Comerțul mondial, între oportunitate și […]