După două trimestre de scăderi, gigantul LVMH a raportat din nou creștere în vânzări. Dior, Moët & Chandon și schimbările de strategie creativă au ajutat compania să depășească așteptările analiștilor și să transmită un semnal pozitiv pentru întreaga industrie a luxului.
LVMH, cel mai mare grup de lux din lume, a anunțat marți o revenire surprinzătoare pe creștere. Asta după o perioadă de presiune intensă din piață. Vânzările grupului au crescut cu 1% pe bază organică în al treilea trimestru. Gigantul luxului a pus capăt celor două trimestre consecutive de declin care au alarmat investitorii.
Rezultatele au depășit estimările analiștilor pentru toate diviziile companiei. Unitatea de modă și marochinărie – considerată motorul afacerii – a înregistrat o scădere de doar 2%. Mult mai mică decât se anticipase. Acest lucru a demonstrat că brandurile emblematice precum Louis Vuitton și Christian Dior rămân extrem de reziliente chiar și într-un context global dificil.
„Aceste rezultate reprezintă un pas în direcția bună”, a transmis Piral Dadhania, analist RBC Capital Markets, într-o notă către investitori.
Anunțul a avut un efect imediat pe piețe. Certificatele LVMH au crescut cu până la 8,8% la New York. De asemenea, și alți giganți ai luxului precum Kering, Hermès și Richemont, au beneficiat de impuls, întrucât performanțele LVMH sunt privite ca un barometru al industriei.
Una dintre cele mai mari surprize pozitive a venit din regiunea Asia, unde includerea Chinei a adus o creștere de 2% în vânzări, după ce prima jumătate a anului fusese marcată de un recul de 9%.
Cecile Cabanis, directorul financiar al LVMH, a declarat că cererea din China rămâne încurajatoare chiar și într-un climat economic instabil. Analiștii sunt de părere că potențialul pieței chineze este încă uriaș.
„Consumatorii chinezi dețin în continuare economii consistente după perioada pandemiei. LVMH ar putea beneficia direct de aceste resurse”, a explicat Jelena Sokolova, analist Morningstar.
Pentru companie, redresarea din China nu este doar o veste bună, ci și un semnal că întreaga piață globală a luxului ar putea depăși perioada de stagnare.
Divizia de vinuri și băuturi spirtoase, considerată până acum una dintre cele mai slabe verigi ale grupului, a reușit și ea să revină pe creștere. După doi ani și jumătate de declin, vânzările au fost stimulate de restocările masive de șampanie în Statele Unite și de succesul vinurilor rosé.
În ansamblu, vânzările în SUA au urcat cu 3%. În schimb, Europa și Japonia au înregistrat scăderi de 2% și, respectiv, 13%. Evoluția Japoniei a fost influențată de normalizarea turismului, după ce anul trecut mulți turiști chinezi profitau de yenul slab pentru a face cumpărături masive.
Cabanis a avertizat totuși că trimestrul patru va fi mai dificil din cauza unui nivel de comparație mai ridicat. În schimb, anul 2026 ar putea fi mai favorabil.
Pentru a-și consolida poziția în fața schimbărilor din piață, LVMH a operat mutări importante la nivelul brandurilor de top.
La Christian Dior Couture, Jonathan Anderson – fost director creativ al Loewe – a fost numit în fruntea departamentului de modă feminină, haute couture și colecții masculine. Prima sa prezentare de modă pentru femei a avut loc luna aceasta la Paris. Piesele pentru bărbați urmează să ajungă în magazine în ianuarie, scrie Bloomberg.
Fendi, un alt brand prestigios din portofoliul LVMH, a anunțat numirea Mariei Grazia Chiuri, fost designer de modă pentru colecțiile feminine Dior, în funcția de director creativ. Prima sa colecție va fi prezentată la Milano în februarie, iar așteptările industriei sunt uriașe.