Prima pagină » Programul Rabla Auto 2025 va fi relansat cu un buget de trei ori mai mic

Programul Rabla Auto 2025 va fi relansat cu un buget de trei ori mai mic

Programul Rabla Auto 2025 va fi relansat cu un buget de trei ori mai mic

Programul Rabla Auto 2025 va fi relansat în curând, însă cu un buget semnificativ mai mic comparativ cu cel anunțat inițial.

Această ajustare reflectă reevaluarea resurselor disponibile, în contextul priorităților financiare actuale.

Buget redus pentru Programul Rabla Auto 2025: Când va fi relansat?

Programul Rabla Auto 2025 va fi relansat cu un buget de trei ori mai mic

Programul Rabla Auto 2025 va fi relansat cu un buget de trei ori mai mic

Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, a anunțat că România a atins jalonul din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) privind casarea a 250.000 de autovehicule vechi și poluante. Oficialul a precizat că partidele din coaliția de guvernare au decis continuarea programului de înnoire a parcului auto național pentru persoane fizice, cu un buget de 200 de milioane de lei. De asemenea, Buzoianu a menționat că există discuții pentru finanțarea unui program similar din fonduri europene.

„Avem astăzi un jalon PNRR îndeplinit, cu 250.000 de mașini casate, care era o condiție în PNRR”, a declarat ministrul Mediului luni seară, la Digi24.

Diana Buzoianu a reamintit că programul Rabla va continua în acest an, iar voucherele vor fi acordate persoanelor fizice.

„Până la adoptarea pachetului 2 de măsuri ar trebui să avem inclusiv deciziile pe toate programele AFM. Avem nevoie de aceste decizii formal luate, inclusiv pentru a avea un temei cât se poate de clar, pentru a putea să fim inclusiv transparenţi faţă de oameni, predictibili pentru industria care are nevoie de aceste decizii. Pe partea de persoane fizice, ştim sigur că decizia de coaliţie este că se va lansa acest program. Bugetul pe care noi l-am discutat până în momentul de faţă este de 200 de milioane de lei. Pentru celelalte programe vom avea, eu sper chiar înainte de pachetul 2 de măsuri, o decizie finală pe toate programele”, a adăugat Ministrul Mediului.

Buget redus la 200 de milioane de lei

Ea a subliniat necesitatea reconfigurării surselor de finanțare ale programului, astfel încât acestea să nu mai depindă exclusiv de fondurile din bugetul național. O posibilă sursă alternativă ar putea fi Fondul Social pentru Climă.

„Avem în vedere Fondul Social pentru Climă, care ar putea susține un program Rabla pe termen lung, pe o perioadă de patru ani, asigurând astfel continuitatea și surse de finanțare care să nu depindă exclusiv de bugetul național sau de condițiile economice”, a concluzionat Diana Buzoianu.

Programul Rabla 2025 a fost suspendat în data de 18 iunie, cu o zi înainte de start, iar bugetul propus acum este de trei ori mai mic decât cel prevăzut în iunie. programul ar putea fi relansat în septembrie, relatează Mediafax.

Alte articole importante
România rescrie termenii colaborării cu OMV Petrom: redevențe majorate cu 40%, concesii extinse, litigii închise
Companii
România rescrie termenii colaborării cu OMV Petrom: redevențe majorate cu 40%, concesii extinse, litigii închise
Guvernul României a obținut o creștere de 40% a redevențelor datorate de OMV Petrom, moment care marchează prima renegociere substanțială a termenilor acordurilor încheiate la privatizarea Petrom, în urmă cu două decenii. Executivul susține că noul cadru va întări independența energetică a României și va aduce venituri suplimentare la buget. Creșterea procentuală este semnificativă, însă […]
Legea de majorare a taxelor locale din 2026 rămâne neschimbată
Legea de majorare a taxelor locale din 2026 rămâne neschimbată
Legea care prevede majorarea taxelor locale începând cu 1 ianuarie 2026 rămâne în vigoare, generând dezbateri intense la nivel național. În ciuda presiunilor din partea mediului de afaceri și a unor autorități locale, actul normativ își urmează calendarul stabilit. Legea prin care taxele locale vor crește de la 1 ianuarie 2026 rămâne neschimbată Curtea Constituțională […]
Mercedes-Benz lansează primul serviciu de robotaxi-uri de lux
Companii
Mercedes-Benz lansează primul serviciu de robotaxi-uri de lux
Mercedes-Benz și compania chineză Momenta au anunțat lansarea unui serviciu de robotaxi-uri de lux, care va folosi limuzine S-Class. Inițiativa marchează un pas important în evoluția mobilității autonome premium, combinând tehnologia avansată cu confortul specific brandului german. Mercedes-Benz și chinezii de la Momenta duc robotaxi-urile la un nou nivel de lux Mercedes-Benz, împreună cu compania […]
Rivian dezvoltă propriul asistent AI pentru viitoarele mașini electrice
Companii
Rivian dezvoltă propriul asistent AI pentru viitoarele mașini electrice
Producătorul auto american Rivian face un pas important în direcția mobilității inteligente, dezvoltând propriul asistent AI. Prin acest proiect, compania urmărește să ofere șoferilor o experiență mai intuitivă, mai sigură și perfect adaptată vehiculelor sale electrice. Rivian anunță dezvoltarea unui asistent AI inovator pentru viitoarele sale vehicule electrice Rivian, companie specializată în vehiculele electrice, a […]
Țara unde trei din zece adolescenți folosesc zilnic chatboți AI
Tehnologie
Țara unde trei din zece adolescenți folosesc zilnic chatboți AI
Trei din zece adolescenți folosesc în fiecare zi chatboți AI, potrivit unui studiu realizat de Pew Research Center. Acest fenomen are loc în Statele Unite, unde utilizarea inteligenței artificiale în rândul tinerilor a devenit parte din rutina zilnică. Un studiu arată că trei adolescenți din zece folosesc zilnic chatboți AI în Statele Unite Siguranța adolescenților […]
Giganții tech americani, luați în vizor de Bruxelles. Investigație amplă împotriva Google
Tehnologie
Giganții tech americani, luați în vizor de Bruxelles. Investigație amplă împotriva Google
Comisia Europeană a deschis marți o investigație amplă împotriva Google, suspectând compania că ar utiliza conținutul publisherilor și materialele de pe YouTube pentru antrenarea modelelor sale de inteligență artificială fără acord și fără compensare adecvată. Bruxelles susține că vizează protejarea concurenței și a creatorilor de conținut într-o piață dominată de Big Tech. Bruxelles-ul consideră necesar […]