Producătorul japonez Toyota este foarte aproape să-și păstreze coroana de lider mondial al vânzărilor auto pentru al șaselea an consecutiv.
Compania a raportat vânzări record de peste cinci milioane și jumătate de vehicule în primele șase luni ale anului, performanță care depășește cu mult rezultatele obținute de rivalii de la Volkswagen.
Foto: Toyota
Grupul japonez Toyota Motor are toate șansele să-și mențină poziția de lider mondial în industria auto pentru al șaselea an la rând, după ce a raportat vânzări record de 5,54 milioane de automobile în prima jumătate a anului, depășind rivala germană Volkswagen AG.
Această performanță reprezintă o creștere de 7,4% față de aceeași perioadă din 2023 și este cel mai bun rezultat semestrial din ultimii patru ani pentru Toyota și subsidiarele sale, Daihatsu și Hino Motors. Ultima dată când grupul japonez a atins un astfel de record prag a fost în 2021 (5,47 milioane de unități), înainte ca rezultatele să fie afectate de criza globală de semiconductori și de suspendări ale producției cauzate de scandaluri legate de siguranță și certificare.
Spre comparație, Volkswagen a vândut în același interval 4,41 milioane de vehicule, înregistrând o creștere modestă de 1,3%.
Pe piața din Japonia, Toyota a avut o revenire puternică, consemnându-se o creștere anuală de 27,4%, până la 1,05 milioane de unități, după un an 2024 marcat de controverse privind testele de siguranță. De asemenea, vânzările la nivel internațional au crescut cu 3,6%, până la 4,5 milioane de vehicule, susținute fiind de cererea globală pentru modelele hibride.
În China, o piață extrem de competitivă, în special pe segmentul vehiculelor electrice, Toyota a înregistrat o creștere de 6,8%, cu 837.744 unități vândute în primul semestru. Producția totală de vehicule a crescut cu 5,8%, atingând 4,9 milioane de unități în prima jumătate a anului.
În paralel, Toyota a anunțat că va demara producția de vehicule electrice în Europa în 2028. Primul model va fi un SUV, care va fi fabricat la uzina japonzilor din orașul ceh Kolín, care a fost înființată în 2002 ca joint-venture cu PSA (sub denumirea TPCA). Aici sunt produse în prezent modelele Aygo X și Yaris.
Aceasta va fi prima linie de producție electrică a grupului asiatic pe Bătrânul Continent, într-un moment în care compania se pregătește pentru reglementările stricte ale UE privind emisiile de CO2 și vizează atingerea neutralității climatice până în 2035, potrivit Electrive.
Conform publicației japoneze Nikkei, Toyota intenționează să producă aproximativ 100.000 de unități anual la Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ). Măsura vine ca răspuns la interdicția producătorilor de a mai comercializa la nivelul Uniunii Europene autoturisme cu motoare termice noi începând din a doua jumătate a deceniului următor.
Viitorul SUV electric va face parte din portofoliul extins de EV-uri al companiei, care va include 14 modele în Europa până în 2026, printre care și versiuni actualizate ale bZ4X și C-HR+. În prezent, vehiculele electrice reprezintă mai puțin de 2% din vânzările totale ale grupului, care își propune triplarea gamei EV până în 2027. În plus, Toyota și-a propus să atingă o producție globală de un milion de unități pe an, de peste șapte ori mai mult decât în 2024.