Prima pagină » Toyota construiește primul oraș-robot din lume. Cum arată și unde va fi amplasat

Toyota construiește primul oraș-robot din lume. Cum arată și unde va fi amplasat

Toyota construiește primul oraș-robot din lume. Cum arată și unde va fi amplasat
Fotografii: Woven-city.global

Toyota se pregătește să lanseze unul dintre cele mai ambițioase proiecte urbane ale secolului, și anume un oraș-robot gândit ca un laborator viu pentru testarea celor mai avansate tehnologii de mobilitate, infrastructură inteligentă și trai sustenabil.

Denumit Woven City, acesta este o inițiativă a gigantului din industria auto, care își redefinește identitatea de constructor de automobile în cea de lider al inovației urbane și al mobilității conectate.

Woven City: primul oraș-robot din lume, construit de Toyota

WK: Toyota construiește primul oraș-robot din lume. Cum arată și unde va fi amplasat

În contextul global marcat de tranziția către orașe sustenabile, digitale și sigure, Japonia a demarat un experiment urban de proporții în apropierea Muntelui Fuji. Woven City va fi un oraș complet conectat și autonom, dezvoltat de Toyota Motor Corporation. Gândit de peste un deceniu și aflat în construcție de aproximativ cinci ani, acest proiect se întinde pe o suprafață de peste 708.000 m2 pe terenul fostei uzine Higashi-Fuji din prefectura Shizuoka, la aproximativ 140 km sud-vest de Tokyo, potrivit Interesting Engineering.

Anunțat în premieră cu ocazia ediției din 2020 a Consumer Electronics Show (CES) din las Vegas, Woven City ar urma să fie inaugurat în toamnă. Acesta reprezintă o piatră de hotar esențială în transformarea Toyota dintr-un producător auto tradițional într-o companie axată pe mobilitate și tehnologie.

Orașul va găzdui inițial 100 de locuitori, în mare parte ingineri Toyota și familiile acestora. Numărul lor va crește la 360 în prima fază și, pe termen lung, până la 2.000. Conceptul urban este susținut de două tipuri de rezidenți: Inventatorii, care creează și testează noi tehnologii, și Țesătorii, cei care interacționează cu sistemele utilizate zi de zi și oferă feedback despre acestea.

Transport autonom și infrastructură pe straturi

Elementul central al Woven City este platforma electrică autonomă e-Palette, care a fost inițial creată pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020. Aceste vehicule vor asigura transportul de suprafață al locuitorilor, completat de un sistem logistic subteran pentru livrarea autonomă de bunuri. Infrastructura rutieră este împărțită pe trei benzi: una pentru pietoni, una pentru mijloacele de transport lente (biciclete, trotinete, etc.), și a treia pentru vehicule autonome.

„Construim un oraș în care oamenii, clădirile, mașinile, etc. sunt conectați prin senzori și inteligență artificială. Este o oportunitate unică de a crea un sistem de operare digital pentru viața urbană”, a declarat Akio Toyoda, președintele consiliului de administrație al Toyota.

Woven City este, însă, mai mult decât o simplă rețea de transport autonom. Vorbim despre o adevărată demonstrație practică a sustenabilității integrate. Energia orașului va fi asigurată de un sistem pe bază de celule de combustibil cu hidrogen, completat de panouri solare, sisteme de reciclare a apei și management ecologic al deșeurilor.

Model pentru orașele viitorului

WK: Toyota construiește primul oraș-robot din lume. Cum arată și unde va fi amplasat

Casele inteligente vor fi echipate cu roboți și AI pentru monitorizarea sănătății, optimizarea consumului de energie și facilitarea activităților zilnice. Fiecare clădire, stradă sau serviciu este conectat într-o rețea digitală complexă, ceea ce permite colectarea de date în timp real și modelarea unor scenarii urbane viitoare.

Deocamdată, Woven City nu este deschis turiștilor, însă reprezentanții producătorului nipon își propun să permită accesul publicului începând din 2026. Pe termen lung, compania speră să transforme acest model într-unul replicabil la nivel global.

Într-o lume în care urbanizarea rapidă, schimbările climatice și securitatea devin provocări majore, Woven City poate deveni un model strategic pentru planificarea urbană inteligentă. Prin parteneriate public-private, acest tip de laborator viu ar putea oferi răspunsuri reale la întrebările complexe despre cum vor arăta orașele în era inteligenței artificiale și a sustenabilității.

Alte articole importante
Trucul cărucioarelor de la Lidl. Cum te convinge retailerul să cumperi mai mult
Trucul cărucioarelor de la Lidl. Cum te convinge retailerul să cumperi mai mult
Puțini cumpărători își dau seama că, dincolo de aranjarea produselor pe rafturi sau de promoțiile atractive, există și detalii aparent banale care le influențează alegerile. În magazinele Lidl, trucul din spatele designului și dimensiunii cărucioarelor are un scop clar: să te facă să umpli mai mult spațiu decât ai planificat inițial, iar acest lucru se […]
Un supermarket își plătește clienții de fiecare dată când aceștia îi dau în vileag pe hoții de la raft
Un supermarket își plătește clienții de fiecare dată când aceștia îi dau în vileag pe hoții de la raft
Un lanț de retail din Regatul Unit a lansat un program cu totul neobișnuit, menit să reducă fenomenul furturilor din supermarket: clienții care semnalează hoții primesc instant o recompensă de 1 liră sterlină, sumă care le este adăugată pe cardul de fidelitate și poate fi folosită imediat pentru cumpărături. Cum funcționează sistemul de recompense Iceland, […]
Acțiunile companiilor implicate în integrarea AI scad pe bursele europene
Companii
Acțiunile companiilor implicate în integrarea AI scad pe bursele europene
Acțiunile companiilor implicate în domeniul AI au înregistrat scăderi semnificative la bursele din Europa pe fondul lansării unor modele avansate care au stârnit incertitudine în rândul investitorilor. Investitorii au reacționat prudent după lansarea unor noi modele avansate de AI, care au ridicat atât așteptările privind inovația, cât și temerile legate de costuri ridicate și competiția […]
Cum a pierdut fondul suveran saudit 8 miliarde de dolari în 2024
Cum a pierdut fondul suveran saudit 8 miliarde de dolari în 2024
Fondul suveran saudit a raportat o scădere a investițiilor în așa-numitele sale gigaproiecte, ajungând la o depreciere de 8 miliarde de dolari la finalul anului 2024. Aceste pierderi au survenit în ciuda faptului că activele administrate au atins aproape un trilion de dolari, conform raportului anual al Fondului suveran Public Investment Fund (PIF) al Arabiei […]
România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul
Analize
România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul
Conform datelor cele mai recente comunicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat) pentru anul trecut, mai puțin de un sfert dintre firmele din România (22,8%) au apelat la publicitate pe internet în anul precedent. Această pondere situează România în rândul ultimelor poziții în Uniunea Europeană, alături de Polonia (23,2%) și Portugalia (23,6%), pe un total […]
Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii
Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii
Călătoriile dintre Germania și Marea Britanie ar putea deveni mai accesibile ca niciodată. Guvernele de la Berlin și Londra au anunțat oficial formarea unui grup de lucru pentru lansarea unei legături feroviare directe pe sub Canalul Mânecii, proiect cu potențial economic și turistic uriaș. Dacă totul merge conform planului, primele trenuri ar putea circula în […]