Volvo va demara producția unui nou model hibrid în SUA până la finalul acestui deceniu.
Mișcarea confirmă strategia producătorului de automobile suedez de a răspunde cerințelor pieței americane, dar și de a se adapta la politicile comerciale impuse de administrația Trump.
Foto: Volvo
Viitorul model va fi proiectat special pentru piața nord-americană. Acesta va ajuta să majoreze gradul de utilizare a capacității fabricii Volvo din Ridgeville (Carolina de Sud), a precizat compania într-un comunicat. Deocamdată, oficialii companiei nu au dezvăluit nici un detaliu despre acest model. Anunțul privind noul hibrid a coincis cu aniversarea a 70 de ani de prezență Volvo pe piața americană.
„Planurile noastre de investiții consolidează încă o dată angajamentul nostru pe termen lung față de piața americană și față de operațiunile noastre de producție din Carolina de Sud. Anul acesta, sărbătorim 70 de ani de prezență Volvo în SUA. Am vândut peste 5 milioane de mașini acolo și plănuim să vindem mult mai multe în anii următori”, a declarat directorul general al Volvo Cars, Hakan Samuelsson.
Producătorii auto din întreaga lume își reconsideră strategiile de producție. Scopul este acela de a face față tarifelor impuse de Donald Trump mașinilor de import, parte a unei politici mai ample de stimulare a producției americane.
Samuelsson spunea în aprilie că Volvo va produce mai multe vehicule în SUA. Trei luni mai târziu, grupul scandinav a anunțat că intenționează să înceapă în 2026 producția SUV-ului de clasă medie XC60 la uzina din Carolina de Sud. În prezent, aici sunt produse două SUV-uri electrice: EX90 și Polestar 3. Datele arată că acestea utilizează doar o mică parte din capacitatea anuală a unității. Conform datelor oficiale, capacitatea de producție este de 150.000 de unități.
Compania suedeză a fost mult timp considerat un pionier în domeniul vehiculelor electrice. Obiectivul declarat era eliminarea din gamă a tuturor modelelor non-electrice până în 2030. Cu toate acestea, anul trecut, compania a revenit asupra deciziei și a confirmat că hibridele vor rămâne parte din gamă, transmite Reuters.
„Prin introducerea unui nou model în producția locală, facem un pas important către valorificarea deplină a investițiilor noastre în industria americană și a forței de muncă locale”, a declarat Luis Rezende, președintele Volvo Cars pentru operațiunile din America.
În iulie, SUA și Uniunea Europeană au încheiat un acord comercial. Principala miză a fost reducerea tarifelor vamale la mașinile europene la 15%. Noul tarif nu a intrat, însă, în vigoare până la această dată. În atare condiții, automobilele importate în Statele Unite continuă să fie taxate cu 27,5%.
Hakan Samuelsson a mai declarat că reducerea de 10% a taxelor de import pentru mașinile produse în SUA și vândute în Europa va face mai atractivă comercializarea modelului EX90 pe piețele externe.
„Cu această reducere de 10% putem să creștem”, a declarat el, referindu-se la operațiunile suedezilor în Europa.
În 2024, Volvo Cars a înregistrat un profit operațional record de 27 miliarde de coroane suedeze (aproximativ 2,88 miliarde de dolari). Veniturile în același an s-au ridicat la un nivel record de 400,2 miliarde de coroane (42,8 miliarde de dolari). Totodată, vânzările globale ale producătorului de automobile suedez au atins un nivel record de 763.389 de unități.