Acțiunile Renault au înregistrat o scădere de 18,5%, după ce au fost reduse estimările financiare pentru 2025 și a intervenit o schimbare în conducerea companiei.
Aceasta este cea mai slabă performanță bursieră din ultimii patru ani pentru producătorul francez, care reflectă tensiunile crescânde din industria auto europeană.
Foto: The Economic Times
Într-o actualizare financiară publicată marți seară, Grupul Renault anunțase că estimează pentru acest an o marjă operațională de aproximativ 6,5%, sub nivelul anterior prognozat de 7% sau mai mult. De asemenea, compania a redus semnificativ așteptările privind fluxul de numerar liber, situându-l acum între 1 și 1,5 miliarde de euro, față de estimarea anterioară de circa două miliarde de euro sau peste, potrivit CNBC.
Chiar dacă a avut o evoluție mai bună decât mulți concurenți europeni în ultimele luni, susținută de lansarea unor modele noi, Renault se confruntă în prezent cu o cerere slabă pe piața europeană și cu o presiune crescută din partea producătorilor chinezi, care câștigă tot mai mult teren în industrie.
În aceeași zi, compania a anunțat în mod oficial numirea lui Duncan Minto în funcția de CEO interimar, în urma plecării neașteptate a lui Luca de Meo, care a condus grupul aproape cinci ani.
„În prezent director financiar al Grupului Renault, Duncan Minto va asigura conducerea operațională de zi cu zi împreună cu Jean-Dominique Senard, care va prelua funcția de președinte al Renault s.a.s., entitatea operațională a grupului, pe durata acestei tranziții”, se precizează în comunicatul companiei.
În urma acestor modificări și a revizuirii în scădere a perspectivelor financiare, analiștii de la Deutsche Bank au ajustat ținta de preț pentru acțiunile Renault, coborând-o de la 55 la 47 de euro.
De asemenea, fluxul de numerar disponibil a fost de doar 47 de milioane de euro în prima jumătate a anului, din cauza unui impact de 900 de milioane de euro asupra capitalului de lucru, cauzat de întârzierea facturilor și a scăderii pieței europene de autoturisme și autoutilitare, relatează Reuters. Analiștii se așteptau la un flux liber de lichiditate de aproximativ 645 de milioane de euro.
„Chiar dacă marja estimată rămâne competitivă în raport cu rivalii din industrie, considerăm această revizuire negativă un factor suplimentar care alimentează neîncrederea investitorilor”, au declarat reprezentanții băncii.
Grupul Renault, din care face parte și Dacia, urmează să publice rezultatele financiare aferente primului semestru din 2025 pe data de 31 iulie.
Scăderile de miercuri nu s-au limitat doar la Renault. Alți mari producători auto europeni au fost, de asemenea, afectați de sentimentul negativ din piață: acțiunile Stellantis (producătorul Jeep) au scăzut cu 6,2%, iar titlurile Volkswagen au înregistrat un declin de 3,7%.