Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) anunță o scădere cu 3,2% pe piața de vehicule electrificare (pur electrice, plug-in hybrid, hibride și mild-hybrid) în luna mai comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
În ciuda acestei scăderi, segmentul auto electrificat continuă să dețină o cotă majoritară de piață, semn că tranziția spre mobilitate sustenabilă rămâne un obiectiv important, chiar dacă avansul a fost temporar frânat de factori economici și de consum.
Conform datelor APIA, autoturismele, care reprezintă aproximativ 82% din totalul pieței, au înregistrat în luna mai 2025 un volum de 10.456 de unități, cu 32,4% mai puțin față de același interval din 2024. Cea mai căutată marcă a fost și în mai tot Dacia, cu 2.649 de unități comercializate, în pofida unui recul de 52% față de mai 2024. Pe pozițiile următoare se află Toyota, cu 967 unități (-14,7%) și Skoda, cu 909 unități (-17,7%).
În topul celor mai vândute automobile, primele trei locuri sunt ocupate de modele Dacia. SUV-ul Duster este lider, cu 956 de exemplare (-51,5%), urmat de Logan, cu 835 de exemplare (-49,6%) și Sandero, cu 502 de exemplare (-56,9%).
Segmentul vehiculelor 100% electrice (BEV) a avut în cea de-a cincea lună o cotă de piață de doar 4,1% față de 4,9% în aceeași perioadă a anului trecut. În schimb, autoturismele plug-in hybrid (PHEV) au înregistrat o evoluție spectaculoasă, urcând la o cotă de 6,4% de la doar 2,6% în mai 2024, se arată în raportul realizat de, care citează datele furnizate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI).
În primele cinci luni ale anului, cea mai vândută mașină electrică din România rămâne în continuare Dacia Spring, cu 1.116 unități, însă cu o scădere drastică de 40% față de aceeași lună a anului precedent. Pe următoarele poziții se află două modele Tesla: Model 3, cu 185 de exemplare, și Model Y, cu 148 de exemplare.
Pe piața automobilelor PHEV (hibride cu încărcare la priză), Ford Kuga este lider cu 257 de unități vândute (+20%). Crossover-ul american este urmat de Volkswagen Golf (194 de unități) și Mercedes-Benz GLC (164 de unități). În ceea ce privește vehiculele hibride convenționale (fără reîncărcare externă), Dacia Duster conduce cu 1.401 unități, urmată de Toyota Corolla (1.284) și Toyota RAV4 (1.118).
Mergând mai departe, vânzările de mașini echipate cu sisteme de propulsie mild-hybrid (MHEV) au scăzut cu 6,5%, deținând 27,5% din piață. În ceea ce privește modelele hibride convenționale, acestea au înregistrat o majorare cu 4,1%, ajungând la o cotă de 17,3%, în timp ce automobilele plug-in hybrid au urcat cu 63%. În sfârșit, modelele full electrice au înregistrat o scădere severă, de 42,5%.
Același raport APIA arată că, în luna mai a acestui an au fost înmatriculate doar 10.456 de autoturisme, ceea ce reprezintă o scădere cu 32,4% față de aceeași lună din 2024. Autoturismele continuă să reprezinte aproximativ 82% din totalul pieței. Clasamentul pe categorii arată că SUV-urile se află în continuare în fruntea clasamentului, cu 54,4% din piață, dar în scădere cu 21,5%. Pe locurile următoare se află Clasa C cu 26,1% (-41,9%) și Clasa B, cu 12,9% (-45,2%).
În funcție de tipul de combustibil, comparativ cu mai 2024, înmatriculările de mașini pe benzină au scăzut cu 51,1%, ajungând la o pondere de 34,7%. Motorizările diesel au suferit o diminuare similară, cu 50,2%, reprezentând doar 9,8% din piață. Trebuie spus că, din totalul autoturismelor mild-hybrid, 89% folosesc benzina drept combustibil de bază, în timp ce doar 11% sunt variante diesel.