Prima pagină » APIA: scădere de 3,2% pe piața de vehicule electrificate în luna mai

APIA: scădere de 3,2% pe piața de vehicule electrificate în luna mai

APIA: scădere de 3,2% pe piața de vehicule electrificate în luna mai
Foto: Shutterstock

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) anunță o scădere cu 3,2% pe piața de vehicule electrificare (pur electrice, plug-in hybrid, hibride și mild-hybrid) în luna mai comparativ cu aceeași perioadă din 2024.

În ciuda acestei scăderi, segmentul auto electrificat continuă să dețină o cotă majoritară de piață, semn că tranziția spre mobilitate sustenabilă rămâne un obiectiv important, chiar dacă avansul a fost temporar frânat de factori economici și de consum.

APIA: piața de vehicule electrificate deține o cotă de 55,3%

Conform datelor APIA, autoturismele, care reprezintă aproximativ 82% din totalul pieței, au înregistrat în luna mai 2025 un volum de 10.456 de unități, cu 32,4% mai puțin față de același interval din 2024. Cea mai căutată marcă a fost și în mai tot Dacia, cu 2.649 de unități comercializate, în pofida unui recul de 52% față de mai 2024. Pe pozițiile următoare se află Toyota, cu 967 unități (-14,7%) și Skoda, cu 909 unități (-17,7%).

În topul celor mai vândute automobile, primele trei locuri sunt ocupate de modele Dacia. SUV-ul Duster este lider, cu 956 de exemplare (-51,5%), urmat de Logan, cu 835 de exemplare (-49,6%) și Sandero, cu 502 de exemplare (-56,9%).

Segmentul vehiculelor 100% electrice (BEV) a avut în cea de-a cincea lună o cotă de piață de doar 4,1% față de 4,9% în aceeași perioadă a anului trecut. În schimb, autoturismele plug-in hybrid (PHEV) au înregistrat o evoluție spectaculoasă, urcând la o cotă de 6,4% de la doar 2,6% în mai 2024, se arată în raportul realizat de, care citează datele furnizate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI).

Dacia Spring domină topul „electricelor”

În primele cinci luni ale anului, cea mai vândută mașină electrică din România rămâne în continuare Dacia Spring, cu 1.116 unități, însă cu o scădere drastică de 40% față de aceeași lună a anului precedent. Pe următoarele poziții se află două modele Tesla: Model 3, cu 185 de exemplare, și Model Y, cu 148 de exemplare.

Pe piața automobilelor PHEV (hibride cu încărcare la priză), Ford Kuga este lider cu 257 de unități vândute (+20%). Crossover-ul american este urmat de Volkswagen Golf (194 de unități) și Mercedes-Benz GLC (164 de unități). În ceea ce privește vehiculele hibride convenționale (fără reîncărcare externă), Dacia Duster conduce cu 1.401 unități, urmată de Toyota Corolla (1.284) și Toyota RAV4 (1.118).

Mergând mai departe, vânzările de mașini echipate cu sisteme de propulsie mild-hybrid (MHEV) au scăzut cu 6,5%, deținând 27,5% din piață. În ceea ce privește modelele hibride convenționale, acestea au înregistrat o majorare cu 4,1%, ajungând la o cotă de 17,3%, în timp ce automobilele plug-in hybrid au urcat cu 63%. În sfârșit, modelele full electrice au înregistrat o scădere severă, de 42,5%.

Înmatriculările pe piața locală, în cădere liberă

Același raport APIA arată că, în luna mai a acestui an au fost înmatriculate doar 10.456 de autoturisme, ceea ce reprezintă o scădere cu 32,4% față de aceeași lună din 2024. Autoturismele continuă să reprezinte aproximativ 82% din totalul pieței. Clasamentul pe categorii arată că SUV-urile se află în continuare în fruntea clasamentului, cu 54,4% din piață, dar în scădere cu 21,5%. Pe locurile următoare se află Clasa C cu 26,1% (-41,9%) și Clasa B, cu 12,9% (-45,2%).

În funcție de tipul de combustibil, comparativ cu mai 2024, înmatriculările de mașini pe benzină au scăzut cu 51,1%, ajungând la o pondere de 34,7%. Motorizările diesel au suferit o diminuare similară, cu 50,2%, reprezentând doar 9,8% din piață. Trebuie spus că, din totalul autoturismelor mild-hybrid, 89% folosesc benzina drept combustibil de bază, în timp ce doar 11% sunt variante diesel.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Startup AI cu investitori români atrage finanțare de 330 milioane $
Companii
Startup AI cu investitori români atrage finanțare de 330 milioane $
Lovable, un startup AI cu sediul în Stockholm, a reușit să atragă o finanțare în valoare de 330 milioane de dolari. Tranzacția evidențiază interesul tot mai mare al investitorilor din Europa Centrală și de Est pentru companiile de inteligență artificială care prezintă potențial global. Startup-ul AI suedez Lovable atinge o evaluare record de 6,6 miliarde […]