Dacia Sandero continuă succesul european de care se bucură de câțiva ani, iar Spania este una dintre piețele preferate pentru automobilul românesc.
În luna mai, modelul de segment B nu doar că a dominat vânzările de autoturisme de pe piața iberică, ci și-a consolidat poziția de lider absolut, într-o perioadă marcată de relansarea cererii auto și de revenirea interesului pentru mobilitatea accesibilă.
Cu un design modern, un preț competitiv și o fiabilitate dovedită, hatchback-ul produs la Mioveni a devenit alegerea preferată a spaniolilor, devansând nume mari din industrie și confirmând statutul mărcii Dacia ca jucător tot mai influent în peisajul auto european.
În luna mai, piața auto din Spania a înregistrat o creștere notabilă, de 18,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, cu un total de 112.820 de autoturisme noi înmatriculate. În contextul unei reveniri generale a vânzărilor pe plan european, acest rezultat vine și pe fondul relansării programului național de subvenții Moves, menit să stimuleze achiziția de vehicule cu emisii reduse.
În primele cinci luni ale anului, numărul total al mașinilor comercializate pe piața iberică a atins pragul de 377.889 de unități, cu 12,2% mai mult decât în 2024. Se preconizează că dinamica ascendentă se va menține și în lunile următoare, mai ales în zona propulsiei alternative, și anume hibride, hibride plug-in și pur electrice.
În acest context, Dacia Sandero se distinge ca un veritabil simbol al succesului mărcii românești în Europa. Cu 4.063 de exemplare vândute în luna mai, hatchback-ul subcompact s-a menținut în fruntea clasamentului vânzărilor, cu o creștere de 3,6% față de luna aprilie și cu 60,8% comparativ cu mai 2024, potrivit Bestsellingcarsblog.com. Cumulat, în perioada ianuarie-mai, Sandero (inclusiv versiunea Stepway) a atins 16.037 de unități comercializate.
Succesul lui Sandero este alimentat în mare parte de cererea venită din partea firmelor de închirieri auto, care își pregătesc flotele pentru sezonul estival. Renault Clio și MG ZS au completat podiumul, ceea ce arată apetitul publicului pentru modelele din segmentele B și B-SUV.
Ascensiunea Daciei în Europa, remarcată și pe alte piețe importante precum Franța, Germania sau Italia, își găsește o expresie clară în Spania, acolo unde marca românească a devenit sinonimă cu fiabilitatea accesibilă și cu un raport calitate-preț competitiv.
De altfel, și alte modele din portofoliul Dacia au atras atenția publicului spaniol. Spre exemplu, SUV-ul Duster a încheiat luna a cincea pe locul 15, cu 1.683 de unități vândute, în timp ce Jogger a înregistrat 618 înmatriculări (locul 59). Noul venit în familia Dacia, Bigster, aflat încă la început de drum, a fost livrat în 347 de exemplare, ocupând poziția 91.
Toyota continuă să fie o marcă importantă pe piața spaniolă, fiind singura prezentă cu trei modele în top 10: C-HR (locul 6), Yaris (locul 8) și Corolla (locul 9). În același timp, marca locală Seat rămâne relevantă prin modelele Ibiza și Arona, care ocupă locurile 5 și, respectiv 7.
În clasamentul producătorilor, Toyota se menține lider, cu 9.401 de unități vândute în luna mai, urmată de Volkswagen (7.439 de unități). Pe poziția a treia s-a situat Renault, devansând la limită marca Dacia, diferența fiind de doar 84 de unități. Chiar și așa, marca autohtonă a bifat un rezultat solid, cu 27.030 de autoturisme vândute în Spania în 2025, ocupând locul 7 în ierarhia generală a producătorilor, potrivit datelor publicate de Motor.es.