Prima pagină » Dacia Sandero, de neoprit: cel mai vândut model în Spania și în luna mai

Dacia Sandero, de neoprit: cel mai vândut model în Spania și în luna mai

Dacia Sandero, de neoprit: cel mai vândut model în Spania și în luna mai
Fotografii: Dacia

Dacia Sandero continuă succesul european de care se bucură de câțiva ani, iar Spania este una dintre piețele preferate pentru automobilul românesc.

În luna mai, modelul de segment B nu doar că a dominat vânzările de autoturisme de pe piața iberică, ci și-a consolidat poziția de lider absolut, într-o perioadă marcată de relansarea cererii auto și de revenirea interesului pentru mobilitatea accesibilă.

Dacia Sandero, creștere de peste 60,8% față de 2024

Dacia Sandero, de neoprit: cel mai vândut model în Spania și în luna mai

Cu un design modern, un preț competitiv și o fiabilitate dovedită, hatchback-ul produs la Mioveni a devenit alegerea preferată a spaniolilor, devansând nume mari din industrie și confirmând statutul mărcii Dacia ca jucător tot mai influent în peisajul auto european.

În luna mai, piața auto din Spania a înregistrat o creștere notabilă, de 18,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, cu un total de 112.820 de autoturisme noi înmatriculate. În contextul unei reveniri generale a vânzărilor pe plan european, acest rezultat vine și pe fondul relansării programului național de subvenții Moves, menit să stimuleze achiziția de vehicule cu emisii reduse.

În primele cinci luni ale anului, numărul total al mașinilor comercializate pe piața iberică a atins pragul de 377.889 de unități, cu 12,2% mai mult decât în 2024. Se preconizează că dinamica ascendentă se va menține și în lunile următoare, mai ales în zona propulsiei alternative, și anume hibride, hibride plug-in și pur electrice.

În acest context, Dacia Sandero se distinge ca un veritabil simbol al succesului mărcii românești în Europa. Cu 4.063 de exemplare vândute în luna mai, hatchback-ul subcompact s-a menținut în fruntea clasamentului vânzărilor, cu o creștere de 3,6% față de luna aprilie și cu 60,8% comparativ cu mai 2024, potrivit Bestsellingcarsblog.com. Cumulat, în perioada ianuarie-mai, Sandero (inclusiv versiunea Stepway) a atins 16.037 de unități comercializate.

Succesul lui Sandero este alimentat în mare parte de cererea venită din partea firmelor de închirieri auto, care își pregătesc flotele pentru sezonul estival. Renault Clio și MG ZS au completat podiumul, ceea ce arată apetitul publicului pentru modelele din segmentele B și B-SUV.

Dacia a ratat la mustață podiumul în luna mai

Dacia Sandero, de neoprit: cel mai vândut model în Spania și în luna mai

Ascensiunea Daciei în Europa, remarcată și pe alte piețe importante precum Franța, Germania sau Italia, își găsește o expresie clară în Spania, acolo unde marca românească a devenit sinonimă cu fiabilitatea accesibilă și cu un raport calitate-preț competitiv.

De altfel, și alte modele din portofoliul Dacia au atras atenția publicului spaniol. Spre exemplu, SUV-ul Duster a încheiat luna a cincea pe locul 15, cu 1.683 de unități vândute, în timp ce Jogger a înregistrat 618 înmatriculări (locul 59). Noul venit în familia Dacia, Bigster, aflat încă la început de drum, a fost livrat în 347 de exemplare, ocupând poziția 91.

Toyota continuă să fie o marcă importantă pe piața spaniolă, fiind singura prezentă cu trei modele în top 10: C-HR (locul 6), Yaris (locul 8) și Corolla (locul 9). În același timp, marca locală Seat rămâne relevantă prin modelele Ibiza și Arona, care ocupă locurile 5 și, respectiv 7.

În clasamentul producătorilor, Toyota se menține lider, cu 9.401 de unități vândute în luna mai, urmată de Volkswagen (7.439 de unități). Pe poziția a treia s-a situat Renault, devansând la limită marca Dacia, diferența fiind de doar 84 de unități. Chiar și așa, marca autohtonă a bifat un rezultat solid, cu 27.030 de autoturisme vândute în Spania în 2025, ocupând locul 7 în ierarhia generală a producătorilor, potrivit datelor publicate de Motor.es.

Alte articole importante
Impactul real al tarifelor după acordul dintre SUA și UE:  România scapă ușor, dar nu fără riscuri
Impactul real al tarifelor după acordul dintre SUA și UE: România scapă ușor, dar nu fără riscuri
Impactul tarifelor convenite în urma acordului comercial dintre Statele Unite și Uniunea Europeană începe să se facă simțit pe piețele europene, aducând cu sine tensiuni și reconfigurări strategice în sectoare-cheie, precum cel al oțelului și aluminiului. Deși România pare, la prima vedere, mai puțin expusă decât alte state membre, efectele indirecte nu pot fi ignorate, […]
Studiu Microsoft: 40 de meserii pe care AI-ul le poate automatiza și domeniile unde tehnologia aproape că nu este folosită
Tehnologie
Studiu Microsoft: 40 de meserii pe care AI-ul le poate automatiza și domeniile unde tehnologia aproape că nu este folosită
Un nou studiu realizat de cercetătorii Microsoft arată că chatbot-urile bazate pe inteligență artificială, precum Copilot, sunt cel mai des utilizate în meserii care implică furnizarea și comunicarea de informații – de la traducători și istorici până la scriitori. Analiza relevă un număr de 40 de meserii pe care AI-ul le poate automatiza parțial sau […]
Doar 23% dintre băncile europene folosesc „smart” datele clienților pentru servicii financiare moderne
Doar 23% dintre băncile europene folosesc „smart” datele clienților pentru servicii financiare moderne
Un studiu internațional realizat de compania de consultanță în management Horváth dezvăluie că doar 23% dintre băncile europene se consideră avansate în utilizarea datelor clienților pentru decizii strategice. Restul de 77% rămân în urmă în procesul de digitalizare, riscând să piardă clienți și cote de piață în fața competitorilor tehnologizați și a FinTech-urilor inovatoare. Băncile […]
Peste 58% dintre români sunt îngrijorați de situația economică a țării și de AI, iar 42% aleg doar produse din UE
Peste 58% dintre români sunt îngrijorați de situația economică a țării și de AI, iar 42% aleg doar produse din UE
Un studiu recent realizat de ING Group și IPSOS dezvăluie că 58% dintre români sunt profund îngrijorați de situația economică a țării și inflație. În același timp, 58% dintre respondenți spun că nu mai pot avea încredere în ceea ce văd sau aud în mediul online, din cauza inteligenței artificiale, iar 42% preferă să cumpere […]
Economii înainte de relaxare: peste 75% dintre români preferă să își finanțeze vacanțele doar din economiile personale, fără a cere împrumuturi
Economii înainte de relaxare: peste 75% dintre români preferă să își finanțeze vacanțele doar din economiile personale, fără a cere împrumuturi
Un sondaj realizat de tbi bank dezvăluie că trei sferturi dintre români preferă să își finanțeze vacanțele doar din economiile personale, fără să apeleze la credite sau alte forme de împrumut. Creșterea prețurilor și incertitudinea economică îi determină pe turiști să devină mai prudenți și mai atenți la bugetele de concediu. 75% dintre români preferă […]
FMI îmbunătățește prognoza de creștere globală, dar avertizează asupra riscurilor
FMI îmbunătățește prognoza de creștere globală, dar avertizează asupra riscurilor
Fondul Monetar Internațional (FMI) a revizuit pozitiv perspectivele de creștere economică globală pentru anul 2025, în contextul în care fostul președinte american Donald Trump a retras o parte dintre cele mai dure amenințări tarifare la adresa partenerilor comerciali ai Statelor Unite. Cu toate acestea, instituția de la Washington atrage atenția că politicile SUA rămân „extrem […]