Aplicația mobilă ChatGPT pare să fi atins un punct de plafonare, înregistrând o scădere a descărcărilor și utilizării zilnice.
Aceasta indică faptul că expansiunea rapidă inițială a utilizatorilor începe să încetinească, în pofida popularității continue a inteligenței artificiale conversaționale.
Foto: freepik
Creșterea aplicației mobile ChatGPT ar fi putut atinge un nou vârf. Informația a fost publicată într-un raport al firmei independente de AI pentru aplicații, Apptopia. Estimările indică faptul că ritmul de creștere al noilor utilizatori a încetinit după luna aprilie. Acesta este măsurat prin schimbările procentuale ale descărcărilor globale noi, relatează TechCrunch.
Apptopia a analizat creșterea globală a utilizatorilor activi zilnici și a constatat că numărul acestora a început să se stabilizeze în ultima lună. Deși luna octombrie este abia la jumătate, se va înregistra o scădere de 8,1% în ceea ce privește schimbarea procentuală lună-la-lună a descărcărilor globale.
Trebuie precizat că această analiză se referă doar la creșterea numărului de descărcări, nu la numărul total de descărcări. În ceea ce privește numărul de noi instalări, aplicația mobilă ChatGPT încă se descurcă bine, cu milioane de descărcări pe zi. Totuși, încetinirea ritmului descărcărilor poate sugera că ritmul general de creștere al aplicației încetinește la rândul lui.
O analiză mai detaliată arată o scădere de 22,5% a timpului mediu petrecut de fiecare utilizator activ în SUA după iulie. De asemenea, numărul mediu de sesiuni al fiecărui utilizator a scăzut cu 20,7%. Aceasta indică faptul că americanii petrec mai puțin timp în aplicația ChatGPT și o deschid mai rar pe parcursul zilei.
Rata de abandon a utilizatorilor în SUA s-a stabilizat în această perioadă. Asta indică faptul că aplicația își păstrează acum utilizatorii de bază și atrage mai puțini utilizatori care o folosesc doar pentru teste scurte și apoi o abandonează.
Pe lângă atingerea vârfului, există și alți factori care ar fi putut influența această situație. Aceștia includ nu doar concurența oferită de Google Gemini, ci și modificările în implicarea utilizatorilor după actualizarea din aprilie. Aceasta a făcut ca modelul AI al chatbot-ului să fie mai puțin lingușitor. Această tendință a continuat odată cu lansarea GPT-5 în august, considerat și el mai puțin prietenos.
Valorile legate de timpul mediu petrecut de utilizatori și numărul mediu de sesiuni pentru fiecare erau în scădere înainte de ascensiunea lui Gemini. Asistentul de la Google a ajuns în top în septembrie datorită lansării noului model AI pentru imagini, Nano Banana.
Creșterea Gemini ar fi putut influența unele dintre scăderile recente ale indicatorilor principali ChatGPT. Totuși, aceasta nu explică întreaga tendință, susține Apptopia. În schimb, consideră că faza de experimentare cu aplicația ChatGPT s-a încheiat și că aceasta devine acum parte din rutina zilnică a utilizatorilor. Oamenii folosesc aplicația atunci când au nevoie sau își amintesc să o folosească, spre deosebire de perioada inițială, când utilizarea era mai intensă datorită noutății.
Pentru OpenAI, asta înseamnă că va trebui să lanseze noi funcționalități pentru a stimula din nou aceste valori, la fel cum fac și alte aplicații mobile consacrate. Compania nu se mai poate baza doar pe factorul noutate pentru a menține creșterea.