Prima pagină » BMW investește 30 de milioane de euro într-un centru care îmbină tehnologia cu măiestria manuală

BMW investește 30 de milioane de euro într-un centru care îmbină tehnologia cu măiestria manuală

BMW investește 30 de milioane de euro într-un centru care îmbină tehnologia cu măiestria manuală

BMW investește 30 de milioane de euro într-un nou centru de vopsitorie la uzina sa din Dingolfing, care va combina producția de serie cu finisajele realizate manual.

Extinderea va oferi clienților o gamă mai largă de culori personalizate și, în același timp, va crește eficiența și sustenabilitatea proceselor de fabricație.

Investiție de 30 de milioane la Dingolfing: BMW îmbină vopsirea automată cu finisajele manuale

BMW investește 30 de milioane de euro într-un centru care îmbină tehnologia cu măiestria manuală

Fotografii: BMW

În prezent, BMW oferă nu mai puțin de 300 de culori speciale prin catalogul „Individual”. Bavarezii vor face o nouă investiție de 30 de milioane de euro în extinderea atelierului de vopsitorie al fabricii din Dingolfing, cea mai mare a grupului din Europa. Lucrările vor începe în luna septembrie, iar în primăvara anului 2027 va fi inaugurat un nou centru dedicat personalizării automobilelor produse de marca din Munchen, se menționează în comunicatul publicat de BMW.

Noul spațiu va avea o suprafață de peste 2.000 m2, fiind conceput pentru a răspunde cererii crescute de finisaje personalizate și de culori speciale. Pe lângă extinderea opțiunilor de individualizare, noul proiect va aduce și o creștere a eficienței proceselor de vopsire.

Atelierul de la Dingolfing pune deja la dispoziția clienților o paletă de aproximativ 300 de nuanțe, la care se adaugă finisaje bicolore și opțiuni speciale pentru modele exclusiviste, precum BMW 3.0 CSL. Procesul actual combină vopsirea automată din producția de serie cu detalii realizate manual, iar noua investiție va perfecționa această colaborare între tehnologie și artizanat.

Timpi de producție reduși cu 25%

Investiția va eficientiza procesele automatizate din producția de serie și cele manuale. Astfel, primul strat de vopsea colorată va fi aplicat automat pe linia de producție, în timp ce elementele personalizate, cum ar fi dungi, contraste de culori sau efecte speciale pe caroserie, vor fi realizate manual în noul centru. Ulterior, caroseriile mașinilor vor reveni pe linia de producție de serie pentru aplicarea stratului final de lac transparent.

În funcție de cerere și de numărul de unități necesare, echipa noului centru va fi formată din cel mult zece specialiști, iar timpii de producție se vor reduce cu 25% comparativ cu procesul actual. În plus, costurile per caroserie vor scădea semnificativ. Extinderea aduce și un avantaj ecologic important: noile cuptoare de uscare vor funcționa cu energie electrică în loc de gaz.

Alte articole importante
Vremea în care revistele conduceau lumea a apus: „Îmi pare rău să spun, dar azi revistele nu mai înseamnă nimic”. „Acum, orice om este reporter”
Vremea în care revistele conduceau lumea a apus: „Îmi pare rău să spun, dar azi revistele nu mai înseamnă nimic”. „Acum, orice om este reporter”
Revistele anilor ’90 nu erau doar publicații, erau adevărate instituții culturale care dictau gusturi, lansau tendințe și impuneau persoane publice oriunde în lume. Desigur, puterea lor venea în special din Statele Unite, dintr-un peisaj redacțional descris adesea ca un fel de paradis glam exclusivist. Era o lume unde banii curgeau liber, un univers special dintr-o […]
Singura cale prin care omenirea poate supraviețui unui AI superinteligent?
Singura cale prin care omenirea poate supraviețui unui AI superinteligent?
Sistemele de AI superinteligente ar putea controla oamenii la fel de ușor cum un adult poate mitui un copil de 3 ani cu bomboane, spune Geoffrey Hinton, informatician laureat al Premiului Nobel și fost director executiv Google, cunoscut în presa largă drept „nașul inteligenței artificiale”. Hinton este cunoscut pentru munca sa de pionierat în rețelele […]
Exasperată de lipsa acută de personal, o țară europeană introduce ziua de muncă de 13 ore
Exasperată de lipsa acută de personal, o țară europeană introduce ziua de muncă de 13 ore
Grecia se poziționează în fruntea unei noi tendințe în Uniunea Europeană, introducând opțiunea ca ziua de muncă să aibă până la 13 ore și oferind posibilitatea unei săptămâni de lucru de patru zile, printr-un pachet legislativ care urmează să fie adoptat în septembrie 2025. Această măsură face parte dintr-un plan guvernamental menit să răspundă provocărilor legate de […]
Semne clare de recesiune în România: euro urcă, prețurile explodează – Ce spun analiștii
Semne clare de recesiune în România: euro urcă, prețurile explodează – Ce spun analiștii
Ultimele date publicate de Asociația CFA România indică semne clare de încetinire economică și un risc ridicat de recesiune, chiar dacă agențiile de rating au menținut România în categoria recomandată pentru investiții. Leul este așteptat să continue deprecierea, inflația să accelereze, iar prețurile locuințelor să stagneze sau chiar să scadă. În acest context, analiștii se […]
România riscă să piardă 37 de trenuri noi. Alstom amenință cu ruperea contractului de 1,7 miliarde de lei
România riscă să piardă 37 de trenuri noi. Alstom amenință cu ruperea contractului de 1,7 miliarde de lei
Asociația Pro Infrastructură spune că producătorul francez Alstom ia în calcul rezilierea contractului pentru livrarea a 37 de trenuri Coradia Stream, dacă penalitățile pentru întârzieri continuă să crească. În spatele ușilor închise, se duce de un an o luptă dură între companie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și consultantul Egis. Miza ar fi legată de […]
Suedia, model într-un nou proiect european de stimulare a investițiilor populației
Suedia, model într-un nou proiect european de stimulare a investițiilor populației
Uniunea Europeană vrea să elibereze trilioane de euro din economiile populației stimulând investițiile pe piețele de capital. Reprezentanții europeni spun că blocul urmărește să le ofere cetățenilor „o gamă mai largă de instrumente și cunoștințe pentru a-și investi economiile în moduri care să le aducă beneficii directe pentru economia personală, în timp ce stimulează simultan peisajul […]