BMW investește 30 de milioane de euro într-un nou centru de vopsitorie la uzina sa din Dingolfing, care va combina producția de serie cu finisajele realizate manual.
Extinderea va oferi clienților o gamă mai largă de culori personalizate și, în același timp, va crește eficiența și sustenabilitatea proceselor de fabricație.
Fotografii: BMW
În prezent, BMW oferă nu mai puțin de 300 de culori speciale prin catalogul „Individual”. Bavarezii vor face o nouă investiție de 30 de milioane de euro în extinderea atelierului de vopsitorie al fabricii din Dingolfing, cea mai mare a grupului din Europa. Lucrările vor începe în luna septembrie, iar în primăvara anului 2027 va fi inaugurat un nou centru dedicat personalizării automobilelor produse de marca din Munchen, se menționează în comunicatul publicat de BMW.
Noul spațiu va avea o suprafață de peste 2.000 m2, fiind conceput pentru a răspunde cererii crescute de finisaje personalizate și de culori speciale. Pe lângă extinderea opțiunilor de individualizare, noul proiect va aduce și o creștere a eficienței proceselor de vopsire.
Atelierul de la Dingolfing pune deja la dispoziția clienților o paletă de aproximativ 300 de nuanțe, la care se adaugă finisaje bicolore și opțiuni speciale pentru modele exclusiviste, precum BMW 3.0 CSL. Procesul actual combină vopsirea automată din producția de serie cu detalii realizate manual, iar noua investiție va perfecționa această colaborare între tehnologie și artizanat.
Investiția va eficientiza procesele automatizate din producția de serie și cele manuale. Astfel, primul strat de vopsea colorată va fi aplicat automat pe linia de producție, în timp ce elementele personalizate, cum ar fi dungi, contraste de culori sau efecte speciale pe caroserie, vor fi realizate manual în noul centru. Ulterior, caroseriile mașinilor vor reveni pe linia de producție de serie pentru aplicarea stratului final de lac transparent.
În funcție de cerere și de numărul de unități necesare, echipa noului centru va fi formată din cel mult zece specialiști, iar timpii de producție se vor reduce cu 25% comparativ cu procesul actual. În plus, costurile per caroserie vor scădea semnificativ. Extinderea aduce și un avantaj ecologic important: noile cuptoare de uscare vor funcționa cu energie electrică în loc de gaz.