Piața globală de vehicule electrice a crescut în luna septembrie cu 26% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Acest segment a atins un nivel record de 2,1 milioane de unități vândute în toată lumea. Creșterea a fost impulsionată de cererea uriașă din China și de un aflux de cumpărători din SUA care au profitat de ultimele zile în care s-a mai acordat creditul fiscal federal.
Foto: BMW
Potrivit firmei de cercetare de piață Rho Motion, China a reprezentat aproximativ două treimi din vânzările globale. Ponderea se traduce într-un total de circa 1,3 milioane de unități vândute. Și pe piața nord-americană s-a înregistrat un record, de circa 215.000 de unități comercializate (+66%). Majorarea din SUA a venit pe măsură ce cumpărătorii americani s-au grăbit să obțină stimulentele înainte de expirarea lor, la 30 septembrie, a declarat Charles Lester, manager de date la Rho Motion, citat de Reuters.
China este cea mai mare piață auto din lume. De altfel, aceasta reprezintă peste jumătate din totalul vânzărilor de vehicule electrice la nivel mondial. Conform datelor Rho Motion, acestea includ mașinile electrice cu baterie și cele hibride plug-in.
Septembrie, luna în care chinezii cumpără de obicei cele mai multe mașini, a înregistrat o creștere a vânzărilor. Asta, deoarece cumpărătorii au încercat să profite de subvențiile oferite pentru mașinile vechi la schimb, înainte ca unele regiuni să înceapă să le elimine.
Cererea din SUA a reflectat un aflux de cumpărători dornici să profite de creditul fiscal de 7.500 de dolari oferit pentru EV-uri. După cum se știe, acesta urma să expire la sfârșitul lunii trecute. Rho Motion estimează că cererea va scădea abrupt în trimestrul al patrulea.
„Vom asiata la o scădere a cererii pe măsură ce atât consumatorii, cât și companiile își vor pierde accesul la stimulentele federale care au susținut achizițiile de EV-uri”, sunt de părere specialiștii de la Rho Motion.
Europa a atins, la rândul său, un nivel record de vânzări. Acesta a fost posibil datorită stimulentelor acordate în Germania și cererii mari din Marea Britanie pentru aceste tipuri de mașini. În același timp, lansarea noii versiuni Model Y mai accesibilă de la Tesla pe Bătrânul Continent este așteptată să intensifice concurența în lunile următoare.
Datele Rho Motion arată că vânzările de vehicule electrice cu baterie și hibride plug-in în Europa au crescut cu 36%, până la 427.541 de unități. În restul lumii, vânzările au crescut cu 48%, atingând pragul de 153.594 de vehicule.
„Odată cu dispariția stimulentului federal, cererea din SUA este de așteptat să scadă abrupt în ultimul trimestru al anului”, a declarat Charles Lester.
Unele companii auto, precum General Motors și Hyundai, încearcă să atenueze impactul prin reduceri de prețuri. În plus, unii producători vizează utilizarea stocurilor dealerilor, însă, per ansamblu, producția este redusă.