BYD a înregistrat o creștere impresionantă de 880% a vânzărilor pe una dintre principalele piețe din Europa.
Această evoluție spectaculoasă reflectă cererea tot mai mare pentru mașini electrice, precum și succesul strategiei producătorului chinez de automobile de expansiune în Europa.
Foto: BYD
Gigantul chinez BYD a anunțat că Marea Britanie a devenit cea mai importantă piață a sa din afara Chinei. Asta, după ce vânzările mărcii asiatice au înregistrat o creștere spectaculoasă de 880% în septembrie comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Concret, BYD a comercializat luna trecută 11.271 de vehicule în Regatul Unit. Cele mai multe dintre acestea au fost versiunea plug-in hybrid a SUV-ului Seal U (foto), transmite BBC.
Creșterea vine într-un context favorabil pentru vehiculele electrificate produse în China. Asta, pentru că Marea Britanie nu impune tarife vamale pentru mașinile chinezești, spre deosebire de alte piețe precum Uniunea Europeană sau Statele Unite.
Raportul Societății Producătorilor și Comercianților de Autovehicule (SMMT) arată că vânzările de „electrice” au atins un nivel record în septembrie. BYD oferă modele mai accesibile decât mulți dintre concurenții săi occidentali. În plus, și-a majorat cota de piață în UK la 3,6% în aceeași perioadă.
Constructorul cu sediul în Shenzhen plănuiește să lanseze în lunile următoare mai multe modele electrice și hibride. Potrivit lui Bono Ge, director BYD pentru Marea Britanie, viitorul mărcii pe această piață „arată extrem de promițător”, mai ales după deschiderea celui de-al 100-lea punct de vânzare cu amănuntul.
În septembrie, cele mai vândute modele în Marea Britanie au fost KIA Sportage, Ford Puma și Nissan Qashqai. De asemenea, au fost și două modele chinezești care au prins top 10: BYD Seal U și Jaecoo 7. Cu toate că vânzările de vehicule electrice au crescut semnificativ, mașinile pe benzină și motorină au reprezentat tot mai mult de jumătate din totalul vânzărilor de automobile noi în septembrie, potrivit SMMT.
În octombrie anul trecut, Uniunea Europeană a anunțat aplicarea unor taxe de până la 45% pentru importurile de vehicule electrice chinezești. Măsura era menită să protejeze producătorii europeni de eventuale subvenții considerate neloiale acordate de statul chinez.
Pe piața din SUA, producătorii chinezi de automobile, inclusiv BYD, au fost, practic, excluși prin tarife vamale ridicate. Acestea au fost susținute atât de actuala administrație condusă de Donald Trump, cât și de administrația Joe Biden.