Prima pagină » CATL va construi 300 de stații de schimbare a bateriilor pentru camioanele electrice în 2025

CATL va construi 300 de stații de schimbare a bateriilor pentru camioanele electrice în 2025

CATL va construi 300 de stații de schimbare a bateriilor pentru camioanele electrice în 2025

Gigantul chinez Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), lider mondial în producția de baterii pentru vehicule electrice, continuă să inoveze în direcția electrificării transportului de mare tonaj.

Cu ocazia unui eveniment organizat în orașul chinez Datong, compania a dezvăluit o soluție standardizată de baterii interschimbabile dedicată camioanelor electrice – sistemul modular „75#”.

Sistemul modular de la CATL este compatibil cu baterii LFP

CATL

Fotografii: CATL

CATL, cel mai mare producător de baterii electrice din lume, a lansat în decembrie 2024 un concept similar dedicat vehiculelor cu emisii zero. Asta semnalează o strategie amplă de extindere a tehnologiei de schimbare rapidă a bateriilor pe mai multe segmente ale mobilității electrice.

Cu același prilej, CATL a anunțat că își va extinde infrastructura de schimb, un proiect la care va colabora cu Qiji Energy, divizie lansată în vara lui 2023. Compania asiatică intenționează să construiască până la finalul acestui an nu mai puțin de 300 de stații pentru camioane electrice, răspândite pe întregul teritoriu al Chinei, relatează Electrive.

Fiecare dintre aceste stații va fi dotată cu 24 de pachete de baterii, oferind flexibilitate operatorilor de transport. Aceștia vor putea alege un număr variabil de module, în funcție de distanțele pe care le au de parcurs și de sarcina transportată. Qiji Energy are ca principal obiectiv dezvoltarea unei rețele eficiente de schimb rapid de baterii pentru vehicule comerciale de mare tonaj.

Inițial, sistemul era compatibil cu baterii LFP (litiu fier fosfat) de 171 kWh, însă CATL nu a dezvăluit noile specificații tehnice pentru modelul „75#”. Totuși, CEO-ul Qiji Energy, Yang Jun, a precizat că deja sunt compatibile cu noul sistem modular peste 30 de modele de camioane electrice, fabricate de 12 producători chinezi. Chinezii spun că noul lor hub ar avea cea mai mare durată de viață din industrie.

Costuri de operare reduse cu circa 7.500 de euro

Un alt argument solid în favoarea acestui model de operare îl constituie economiile financiare. CATL susține că, la fiecare 100.000 km parcurși, un camion electric care utilizează stațiile Qiji poate reduce costurile de operare cu aproximativ 60.000 de yuani (circa 7.500 de euro), în comparație cu echivalentele diesel, potrivit CnEVPost.

Strategia CATL se aliniază tendințelor globale de reducere a emisiilor de CO2 și de eficientizare a costurilor în transportul de marfă. Potrivit estimărilor companiei, până în 2030, circa 33% din energia necesară mobilității electrice ar putea fi acoperită printr-o combinație între schimbul rapid de baterii, încărcarea convențională la domiciliu și infrastructura publică de alimentare.

Robin Zeng, președintele CATL, a subliniat că segmentul camioanelor electrice urmează o curbă ascendentă accelerată. El spune că, în următorii trei ani, rata de electrificare a acestui sector ar putea atinge 50%, stimulată fiind atât de presiunile pentru reducerea emisiilor de carbon, cât și de nevoia companiilor de a-și optimiza cheltuielile logistice.

Alte articole importante
Remiterile personale către România, dublare în mai puțin de un deceniu. De ce nu ajung
Remiterile personale către România, dublare în mai puțin de un deceniu. De ce nu ajung
Remiterile personale primite de România au înregistrat o creștere semnificativă în perioada 2015–2024, dublându-se de la 3,3 miliarde euro la 6,8 miliarde euro. Evoluția reflectă dinamica migrației externe și consolidarea stocului de emigranți români care continuă să mențină legături financiare cu gospodăriile din țară. Analiza datelor indică o traiectorie clar structurată, marcată de trei etape […]
Francezii vor merge la serviciu în Paris cu telecabina
Francezii vor merge la serviciu în Paris cu telecabina
Francezii se vor deplasa de-acum înainte către serviciu la Paris cu prima telecabină urbană din regiunea capitalei țării. Proiectul de aproape 140 de milioane de euro va reduce timpii de călătorie și va îmbunătăți legăturile dintre cartierele izolate și rețeaua de metrou. Telecabina urbană este noul mijloc de transport pentru angajații din Paris Locuitorii din […]
Ce nevoie are economia românească de imigranți: câți sunt, unde muncesc și de unde vin
Analize
Ce nevoie are economia românească de imigranți: câți sunt, unde muncesc și de unde vin
Imigrația din state terțe a devenit, în ultimul deceniu, un element structural al pieței muncii din România, pe fondul deficitului cronic de forță de muncă și al emigrației persistente a populației active. Datele disponibile arată o creștere accelerată a numărului de muncitori non-UE prezenți legal în economie, cu schimbări semnificative atât în privința țărilor de […]
China a dezvăluit un supercomputer gigantic distribuit pe 2.000 km
Tehnologie
China a dezvăluit un supercomputer gigantic distribuit pe 2.000 km
China a lansat un supercomputer uriaș, distribuit pe o distanță de 2.000 de kilometri, care a fost dezvoltat timp de zece ani. Această rețea masivă promite să revoluționeze calculul de înaltă performanță și să consolideze poziția țării în topul global al supercomputării. Supercomputer gigant în China: zece ani de construcție și 2.000 km de performanță China […]
Campania „Cumpărați produse europene” aprinde tensiunile în UE. Statele mici se revoltă, Bruxelles-ul amână decizia
Economie mondială
Campania „Cumpărați produse europene” aprinde tensiunile în UE. Statele mici se revoltă, Bruxelles-ul amână decizia
Reacțiile negative față de agenda Comisiei Europene „Cumpărați produse europene” se intensifică, pe fondul unei diviziuni tot mai vizibile între marile puteri industriale ale Uniunii și statele cu economii mai mici, orientate spre comerț liber. Inițiativa, susținută de președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, riscă să devină una dintre cele mai controversate teme ale […]
Fluxurile comerciale ale UE după noile tarife impuse de SUA: reconfigurarea rutelor comerciale
Analize
Fluxurile comerciale ale UE după noile tarife impuse de SUA: reconfigurarea rutelor comerciale
Declarațiile administrației Statelor Unite începând cu data de 2 aprilie 2025, denumită simbolic „ziua eliberării”, au marcat debutul oficial al unei noi abordări a politicilor comerciale americane, cu impact global semnificativ. Orientarea explicită către protecționism a declanșat reacții imediate pe piețele financiare, a amplificat volatilitatea și a determinat o creștere abruptă a incertitudinii privind evoluția […]