Cel mai mare producător global de sisteme de siguranță auto Autoliv reușește să-și mențină producția activă, în ciuda restricțiilor impuse la exportul de metale rare.
Compania suedeză nu anticipează opriri ale activității și a implementat rapid o serie de măsuri pentru a gestiona criza de aprovizionare.
Foto: Autoliv.com
În plin climat tensionat generat de restricțiile comerciale impuse de China asupra exporturilor de metale rare, grupul suedez Autoliv, cel mai mare furnizor mondial de airbag-uri și centuri de siguranță, anunță că producția sa nu este în pericol, cel puțin pe termen scurt.
Directorul general al companiei, Mikael Bratt, a declarat că a fost mobilizată un grup de criză care va gestiona efectele provocate de penuria de materiale critice, însă operațiunile curente nu au fost afectate, relatează Reuters.
Această declarație vine pe fondul unor perturbări semnificative în industria auto europeană, unde mai multe fabrici și linii de producție ale furnizorilor de componente au fost închise temporar, conform Asociației Europene a Furnizorilor Auto (CLEPA).
Blocajele din lanțurile de aprovizionare sunt generate de restricțiile anunțate de Beijing în luna aprilie privind exportul de metale rare, precum dispriu, neodim sau magneți permanenți. Acestea sunt utilizate în diverse componente, de la motoarele ștergătoarelor de parbriz până la senzorii sistemelor de frânare și sisteme electronice avansate, inclusiv airbag-uri și elemente de siguranță.
„Suntem complet implicați în gestionarea acestor provocări și lucrăm proactiv pentru a asigura continuitatea producției”, a subliniat Mikael Bratt, adăugând că Autoliv nu preconizează opriri ale producției în săptămânile următoare.
Criza globală a metalelor rare afectează nu doar sectorul auto, ci și industriile aerospațială, de apărare și a semiconductorilor. Organizații din Germania, SUA și India solicită intervenții politice urgente pentru reluarea fluxurilor comerciale și stabilizarea piețelor.
China, care controlează peste 90% din capacitatea globală de procesare a metalelor rare, a anunțat că va continua să coopereze cu alte țări în ceea ce privește controlul exporturilor, deoarece deficitul pune în pericol închiderea producătorilor de automobile și de semiconductori din Europa și din India, potrivit Marketscreener.com.
În România, Autoliv joacă un rol strategic, fiind al doilea mare exportator din sectorul componentelor auto din țara noastră, cu aproape 11.000 de angajați are lucrează în uzinele de la Brașov, Sfântu Gheorghe, Lugoj, Reșița și Onești, potrivit Agerpres. Compania produce elemente esențiale pentru siguranța rutieră, precum centuri de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, airbag-uri şi volane pentru giganți ca BMW, Volkswagen, Ford, Renault sau Daimler.