Prima pagină » Cel mai mare producător de sisteme de siguranță auto rezistă presiunilor, în plină criză a metalelor rare

Cel mai mare producător de sisteme de siguranță auto rezistă presiunilor, în plină criză a metalelor rare

Cel mai mare producător de sisteme de siguranță auto rezistă presiunilor, în plină criză a metalelor rare
Foto: Shutterstock

Cel mai mare producător global de sisteme de siguranță auto Autoliv reușește să-și mențină producția activă, în ciuda restricțiilor impuse la exportul de metale rare.

Compania suedeză nu anticipează opriri ale activității și a implementat rapid o serie de măsuri pentru a gestiona criza de aprovizionare.

Cel mai mare producător de sisteme de siguranță continuă producția

Cel mai mare producător de sisteme de siguranță auto rezistă presiunilor în plină criză de metale rare

Foto: Autoliv.com

În plin climat tensionat generat de restricțiile comerciale impuse de China asupra exporturilor de metale rare, grupul suedez Autoliv, cel mai mare furnizor mondial de airbag-uri și centuri de siguranță, anunță că producția sa nu este în pericol, cel puțin pe termen scurt.

Directorul general al companiei, Mikael Bratt, a declarat că a fost mobilizată un grup de criză care va gestiona efectele provocate de penuria de materiale critice, însă operațiunile curente nu au fost afectate, relatează Reuters.

Această declarație vine pe fondul unor perturbări semnificative în industria auto europeană, unde mai multe fabrici și linii de producție ale furnizorilor de componente au fost închise temporar, conform Asociației Europene a Furnizorilor Auto (CLEPA).

Blocajele din lanțurile de aprovizionare sunt generate de restricțiile anunțate de Beijing în luna aprilie privind exportul de metale rare, precum dispriu, neodim sau magneți permanenți. Acestea sunt utilizate în diverse componente, de la motoarele ștergătoarelor de parbriz până la senzorii sistemelor de frânare și sisteme electronice avansate, inclusiv airbag-uri și elemente de siguranță.

C e se întâmplă cu Autiliv România

Suntem complet implicați în gestionarea acestor provocări și lucrăm proactiv pentru a asigura continuitatea producției”, a subliniat Mikael Bratt, adăugând că Autoliv nu preconizează opriri ale producției în săptămânile următoare.

Criza globală a metalelor rare afectează nu doar sectorul auto, ci și industriile aerospațială, de apărare și a semiconductorilor. Organizații din Germania, SUA și India solicită intervenții politice urgente pentru reluarea fluxurilor comerciale și stabilizarea piețelor.

China, care controlează peste 90% din capacitatea globală de procesare a metalelor rare, a anunțat că va continua să coopereze cu alte țări în ceea ce privește controlul exporturilor, deoarece deficitul pune în pericol închiderea producătorilor de automobile și de semiconductori din Europa și din India, potrivit Marketscreener.com.

În România, Autoliv joacă un rol strategic, fiind al doilea mare exportator din sectorul componentelor auto din țara noastră, cu aproape 11.000 de angajați are lucrează în uzinele de la Brașov, Sfântu Gheorghe, Lugoj, Reșița și Onești, potrivit Agerpres. Compania produce elemente esențiale pentru siguranța rutieră, precum centuri de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, airbag-uri şi volane pentru giganți ca BMW, Volkswagen, Ford, Renault sau Daimler.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]
ANALIZĂ
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Într-o lume în care energia atomică este esențială, rolul științei în prevenirea dezastrelor nucleare este mai important ca oricând. De la tehnologii avansate de monitorizare și simulare, până la materiale inovatoare și protocoale de siguranță bazate pe cercetări riguroase, știința este principalul aliat în reducerea riscului de catastrofe nucleare. În ce mod poate contribui cercetarea […]