Prima pagină » Cel mai mare producător de sisteme de siguranță auto rezistă presiunilor, în plină criză a metalelor rare

Cel mai mare producător de sisteme de siguranță auto rezistă presiunilor, în plină criză a metalelor rare

Cel mai mare producător de sisteme de siguranță auto rezistă presiunilor, în plină criză a metalelor rare
Foto: Shutterstock

Cel mai mare producător global de sisteme de siguranță auto Autoliv reușește să-și mențină producția activă, în ciuda restricțiilor impuse la exportul de metale rare.

Compania suedeză nu anticipează opriri ale activității și a implementat rapid o serie de măsuri pentru a gestiona criza de aprovizionare.

Cel mai mare producător de sisteme de siguranță continuă producția

Cel mai mare producător de sisteme de siguranță auto rezistă presiunilor în plină criză de metale rare

Foto: Autoliv.com

În plin climat tensionat generat de restricțiile comerciale impuse de China asupra exporturilor de metale rare, grupul suedez Autoliv, cel mai mare furnizor mondial de airbag-uri și centuri de siguranță, anunță că producția sa nu este în pericol, cel puțin pe termen scurt.

Directorul general al companiei, Mikael Bratt, a declarat că a fost mobilizată un grup de criză care va gestiona efectele provocate de penuria de materiale critice, însă operațiunile curente nu au fost afectate, relatează Reuters.

Această declarație vine pe fondul unor perturbări semnificative în industria auto europeană, unde mai multe fabrici și linii de producție ale furnizorilor de componente au fost închise temporar, conform Asociației Europene a Furnizorilor Auto (CLEPA).

Blocajele din lanțurile de aprovizionare sunt generate de restricțiile anunțate de Beijing în luna aprilie privind exportul de metale rare, precum dispriu, neodim sau magneți permanenți. Acestea sunt utilizate în diverse componente, de la motoarele ștergătoarelor de parbriz până la senzorii sistemelor de frânare și sisteme electronice avansate, inclusiv airbag-uri și elemente de siguranță.

C e se întâmplă cu Autiliv România

Suntem complet implicați în gestionarea acestor provocări și lucrăm proactiv pentru a asigura continuitatea producției”, a subliniat Mikael Bratt, adăugând că Autoliv nu preconizează opriri ale producției în săptămânile următoare.

Criza globală a metalelor rare afectează nu doar sectorul auto, ci și industriile aerospațială, de apărare și a semiconductorilor. Organizații din Germania, SUA și India solicită intervenții politice urgente pentru reluarea fluxurilor comerciale și stabilizarea piețelor.

China, care controlează peste 90% din capacitatea globală de procesare a metalelor rare, a anunțat că va continua să coopereze cu alte țări în ceea ce privește controlul exporturilor, deoarece deficitul pune în pericol închiderea producătorilor de automobile și de semiconductori din Europa și din India, potrivit Marketscreener.com.

În România, Autoliv joacă un rol strategic, fiind al doilea mare exportator din sectorul componentelor auto din țara noastră, cu aproape 11.000 de angajați are lucrează în uzinele de la Brașov, Sfântu Gheorghe, Lugoj, Reșița și Onești, potrivit Agerpres. Compania produce elemente esențiale pentru siguranța rutieră, precum centuri de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, airbag-uri şi volane pentru giganți ca BMW, Volkswagen, Ford, Renault sau Daimler.

Alte articole importante
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
NATO se confruntă cu lipsa unor soluții accesibile pentru doborârea dronelor rusești ieftine. Startup-urile baltice ar putea schimba situația. Ce s-ar întâmpla dacă Rusia ar trimite sute de drone simultan în spațiul aerian NATO? Aceasta este realitatea zilnică în războiul Rusiei din Ucraina. Uniunea Europeană și NATO încearcă să se pregătească după incursiunile aeriene ale […]
ANALIZĂ
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Cheltuielile pentru lobby-ul Big Tech au atins cel mai ridicat nivel din istorie, potrivit unui raport publicat de organizațiile Corporate Europe Observatory (CEO) și Lobby Control. Cercetarea arată că marile companii tehnologice investesc anual aproximativ 151 de milioane de euro pentru a influența deciziile de la Bruxelles. Suma reprezintă o creștere de peste 50% comparativ […]
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Jaful bijuteriilor Coroanei de la Louvre, comis în plină zi, a șocat întreaga lume. Însă nu este singurul episod spectaculos din istorie. De la tablouri ascunse în cufere la trenuri încărcate de bani, istoria a consemnat jafuri incredibile, plănuite cu o ingeniozitate greu de imaginat. Top 5 jafuri care au scris istorie Jaful bijuteriilor Coroanei […]
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Până la finalul lui 2025, șoferii din Spania ar putea fi obligați să respecte cea mai strictă lege privind consumul de alcool la volan. Pragul propus face ca și o simplă bere să încalce limita legală. Măsura ar afecta nu doar șoferii de autoturisme, ci și utilizatorii de biciclete și trotinete electrice. sursă foto: Wise […]
Apocalipsa AI pe piața muncii s-a mutat cu cinci ani mai aproape
Apocalipsa AI pe piața muncii s-a mutat cu cinci ani mai aproape
Ideea unor concedieri masive provocate de AI părea îndepărtată chiar și cu vreo două săptămâni în urmă. Amazon a concediat, însă, într-o secundă, un grup care ar putea popula un întreg oraș. Deși mai sunt încă voci care să susțină că va fi exact ca la industrializare, de fapt, era concedierilor masive provocate de AI […]
EXCLUSIV
O țară exotică a lansat mașini solare care costă sub 10.000 $
Companii
O țară exotică a lansat mașini solare care costă sub 10.000 $
O țară exotică face un pas uriaș spre viitorul mobilității sustenabile, lansând două mașini solare care costă sub 10.000 de dolari. Vehiculele sunt concepute să funcționeze fără combustibili fosili și promit autonomii extinse și costuri reduse de achiziție și de utilizare. Viitorul este aici: Un startup din Tunisia a lansat două mașini solare Piața vehiculelor […]