Prima pagină » Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?
Piața auto locală își revine: creștere de 39% a înmatriculărilor

Dacia explorează posibilitatea de a transforma SUV-urile Duster și Bigster în versiuni utilitare, adaptate pentru transport de marfă.

Conversia celor două modele presupune modificări simple, dar eficiente, iar costurile variază în funcție de dotări și de tipul de caroserie.

Dacia Duster și Bigster, în variantă de marfă: ce presupune conversia și cât costă

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Fotografii: Dacia

Deși producătorul nu a emis încă un anunț oficial, presa franceză de specialitate a dezvăluit că Dacia intenționează să comercializeze SUV-urile Duster și Bigster și în variante dedicate transportului de mărfuri. Noile versiuni Cargo ar urma să beneficieze de o podea plată și, opțional, de o grilă de separare între compartimentul de marfă și cel destinat pasagerilor, relatează publicația LʼArgus.

Dacia va introduce în ofertă așa-numitele modele „société réversible”, adică vehicule adaptate pentru a transporta două persoane și un volum crescut de marfă, care pot fi reconvertite ulterior în versiuni pentru pasageri.

Pentru a răspunde cerințelor comercianților și ale firmelor care au nevoie să livreze produse în zone greu accesibile, Dacia va elimina bancheta spate de pe Duster și va monta o podea plană. Aceasta va fi confecționată din lemn și va fi acoperită cu un covor antiderapant din cauciuc. La cerere, clienții vor putea adăuga o grilă de protecție între spațiul de încărcare și scaunele din față și un sistem suplimentar de protecție pentru marfă.

Cât costă conversia Duster-ului în vehicul de marfă

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Deși transformarea presupune eliminarea banchetei, producătorul român oferă posibilitatea păstrării acesteia în custodie, contra cost, timp de cinci ani. Astfel, proprietarii care doresc să revină la configurația originală cu cinci locuri vor putea face acest lucru oricând doresc. În urma modificărilor, SUV-ul poate transporta obiecte de până la 1,67 m lungime. Capacitatea de încărcare nu a fost dezvăluită, dar la un model de serie, aceasta poate ajunge la 1.696 litri, în funcție de motorizare.

Publicația citată precizează că aceste conversii vor fi realizate chiar în uzina de la Mioveni, în cadrul unui atelier special amenajat în apropierea liniei principale de producție.

O soluție similară este avută în vedere și pentru Bigster, SUV-ul de dimensiuni mai mari al mărcii, însă detaliile nu au fost încă confirmate oficial. În ceea ce privește costurile, conversia Duster-ului într-un vehicul de marfă se va face contra cost, după cum urmează:

  • 1.200 de euro – pentru versiunea cu podea plată, fără stocarea banchetei spate;
  • 1.800 de euro – pentru aceeași versiune, dar cu păstrarea banchetei timp de cinci ani la Dacia;
  • 2.244 de euro – pentru varianta complet echipată, care include și grila de separare, precum și stocarea banchetei.

Această strategie nu este una nouă pentru marca Dacia, care a demonstrat în trecut o creativitate aparte în adaptarea modelelor sale. Pe lângă Spring Cargo, compania a introdus pentru Jogger și Duster opțiunea „Pack Sleep”, gândită pentru amatorii de camping și aventură. De asemenea, în 2018, constructorul român a lansat o variantă utilitară bazată pe Duster, denumită Fiskal (foto sus).

Alte articole importante
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
Companii
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
România devine un pol strategic pe harta globală a Google. Compania americană a anunțat că biroul său din București este, în prezent, cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din regiunea EMEA. Peste 400 de angajați dezvoltă la București inovațiile care vor domina viitorul tech. România, liderul regional al inovației Google La 15 […]
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Italia se pregătește de o explozie turistică în februarie 2026, când Milano și Cortina vor găzdui Jocurile Olimpice de Iarnă. Este unul dintre cele mai așteptate evenimente sportive ale deceniului. Cu mai puțin de 100 de zile rămase până la deschidere, biletele s-au vândut deja într-o proporție impresionantă. Mii de turiști străini au început să-și […]
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Companii
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Marile companii tehnologice Alphabet, Meta, Microsoft și Amazon au transmis un mesaj comun la finalul sezonului de raportări financiare. Potrivit acestora, cheltuielile în domeniul inteligenței artificiale vor continua să crească semnificativ și anunță că, în 2025, totalul investițiilor combinate în acest sector vor depăși 380 de miliarde de dolari. Companiile tehnologice pompează peste 380 miliarde […]
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Companii
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Compania olandeză Nexperia a anunțat suspendarea livrărilor unui material esențial pentru producția de cipuri. Decizia ar putea afecta lanțurile de aprovizionare din industria semiconductorilor și ridică semne de întrebare privind stabilitatea pieței globale, deja marcată de tensiuni geopolitice și deficit de materii prime critice. Agitație pe piața cipurilor: Nexperia suspendă livrările unui material esențial pentru cipuri […]
ANALIZĂ
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
În următoarele decenii, țările europene, ca și alte state dezvoltate, vor deveni economii AI, motiv pentru care specialiștii propun noțiunea capitalului universal. Tehnologia se va răspândi în toate domeniile, de la contabilitate la supermarketuri și fabrici. Creșterea productivității și acumularea de avere vor fi rapide, însă legătura cu locurile de muncă și veniturile va slăbi. […]
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
După trei zile în care clienții First Bank nu au avut acces la fonduri, Intesa Sanpaolo Bank România a venit cu clarificări privind procesul de migrare. Banca italiană a anunțat finalizarea integrării prin absorbția completă a First Bank, consolidându-și astfel poziția pe piața financiar-bancară din România. Fuziunea s-a desfășurat conform calendarului, iar toate datele și […]