Dacia explorează posibilitatea de a transforma SUV-urile Duster și Bigster în versiuni utilitare, adaptate pentru transport de marfă.
Conversia celor două modele presupune modificări simple, dar eficiente, iar costurile variază în funcție de dotări și de tipul de caroserie.
Fotografii: Dacia
Deși producătorul nu a emis încă un anunț oficial, presa franceză de specialitate a dezvăluit că Dacia intenționează să comercializeze SUV-urile Duster și Bigster și în variante dedicate transportului de mărfuri. Noile versiuni Cargo ar urma să beneficieze de o podea plată și, opțional, de o grilă de separare între compartimentul de marfă și cel destinat pasagerilor, relatează publicația LʼArgus.
Dacia va introduce în ofertă așa-numitele modele „société réversible”, adică vehicule adaptate pentru a transporta două persoane și un volum crescut de marfă, care pot fi reconvertite ulterior în versiuni pentru pasageri.
Pentru a răspunde cerințelor comercianților și ale firmelor care au nevoie să livreze produse în zone greu accesibile, Dacia va elimina bancheta spate de pe Duster și va monta o podea plană. Aceasta va fi confecționată din lemn și va fi acoperită cu un covor antiderapant din cauciuc. La cerere, clienții vor putea adăuga o grilă de protecție între spațiul de încărcare și scaunele din față și un sistem suplimentar de protecție pentru marfă.
Deși transformarea presupune eliminarea banchetei, producătorul român oferă posibilitatea păstrării acesteia în custodie, contra cost, timp de cinci ani. Astfel, proprietarii care doresc să revină la configurația originală cu cinci locuri vor putea face acest lucru oricând doresc. În urma modificărilor, SUV-ul poate transporta obiecte de până la 1,67 m lungime. Capacitatea de încărcare nu a fost dezvăluită, dar la un model de serie, aceasta poate ajunge la 1.696 litri, în funcție de motorizare.
Publicația citată precizează că aceste conversii vor fi realizate chiar în uzina de la Mioveni, în cadrul unui atelier special amenajat în apropierea liniei principale de producție.
O soluție similară este avută în vedere și pentru Bigster, SUV-ul de dimensiuni mai mari al mărcii, însă detaliile nu au fost încă confirmate oficial. În ceea ce privește costurile, conversia Duster-ului într-un vehicul de marfă se va face contra cost, după cum urmează:
Această strategie nu este una nouă pentru marca Dacia, care a demonstrat în trecut o creativitate aparte în adaptarea modelelor sale. Pe lângă Spring Cargo, compania a introdus pentru Jogger și Duster opțiunea „Pack Sleep”, gândită pentru amatorii de camping și aventură. De asemenea, în 2018, constructorul român a lansat o variantă utilitară bazată pe Duster, denumită Fiskal (foto sus).