Prima pagină » Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?
Piața auto locală își revine: creștere de 39% a înmatriculărilor

Dacia explorează posibilitatea de a transforma SUV-urile Duster și Bigster în versiuni utilitare, adaptate pentru transport de marfă.

Conversia celor două modele presupune modificări simple, dar eficiente, iar costurile variază în funcție de dotări și de tipul de caroserie.

Dacia Duster și Bigster, în variantă de marfă: ce presupune conversia și cât costă

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Fotografii: Dacia

Deși producătorul nu a emis încă un anunț oficial, presa franceză de specialitate a dezvăluit că Dacia intenționează să comercializeze SUV-urile Duster și Bigster și în variante dedicate transportului de mărfuri. Noile versiuni Cargo ar urma să beneficieze de o podea plată și, opțional, de o grilă de separare între compartimentul de marfă și cel destinat pasagerilor, relatează publicația LʼArgus.

Dacia va introduce în ofertă așa-numitele modele „société réversible”, adică vehicule adaptate pentru a transporta două persoane și un volum crescut de marfă, care pot fi reconvertite ulterior în versiuni pentru pasageri.

Pentru a răspunde cerințelor comercianților și ale firmelor care au nevoie să livreze produse în zone greu accesibile, Dacia va elimina bancheta spate de pe Duster și va monta o podea plană. Aceasta va fi confecționată din lemn și va fi acoperită cu un covor antiderapant din cauciuc. La cerere, clienții vor putea adăuga o grilă de protecție între spațiul de încărcare și scaunele din față și un sistem suplimentar de protecție pentru marfă.

Cât costă conversia Duster-ului în vehicul de marfă

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Deși transformarea presupune eliminarea banchetei, producătorul român oferă posibilitatea păstrării acesteia în custodie, contra cost, timp de cinci ani. Astfel, proprietarii care doresc să revină la configurația originală cu cinci locuri vor putea face acest lucru oricând doresc. În urma modificărilor, SUV-ul poate transporta obiecte de până la 1,67 m lungime. Capacitatea de încărcare nu a fost dezvăluită, dar la un model de serie, aceasta poate ajunge la 1.696 litri, în funcție de motorizare.

Publicația citată precizează că aceste conversii vor fi realizate chiar în uzina de la Mioveni, în cadrul unui atelier special amenajat în apropierea liniei principale de producție.

O soluție similară este avută în vedere și pentru Bigster, SUV-ul de dimensiuni mai mari al mărcii, însă detaliile nu au fost încă confirmate oficial. În ceea ce privește costurile, conversia Duster-ului într-un vehicul de marfă se va face contra cost, după cum urmează:

  • 1.200 de euro – pentru versiunea cu podea plată, fără stocarea banchetei spate;
  • 1.800 de euro – pentru aceeași versiune, dar cu păstrarea banchetei timp de cinci ani la Dacia;
  • 2.244 de euro – pentru varianta complet echipată, care include și grila de separare, precum și stocarea banchetei.

Această strategie nu este una nouă pentru marca Dacia, care a demonstrat în trecut o creativitate aparte în adaptarea modelelor sale. Pe lângă Spring Cargo, compania a introdus pentru Jogger și Duster opțiunea „Pack Sleep”, gândită pentru amatorii de camping și aventură. De asemenea, în 2018, constructorul român a lansat o variantă utilitară bazată pe Duster, denumită Fiskal (foto sus).

Alte articole importante
Livrând în război: cum a devenit Nova Poshta una dintre poveștile de succes ale Ucrainei în vremuri tulburi
Livrând în război: cum a devenit Nova Poshta una dintre poveștile de succes ale Ucrainei în vremuri tulburi
Într-o Ucraină marcată de atacuri cu rachete, pene de curent și rute de transport fragmentate, Nova Post a reușit să transforme funcționarea în condiții extreme într-un model de reziliență operațională. La aproape patru ani de la invazia Rusiei, compania de curierat livrează peste 1,5 milioane de colete pe zi și rămâne una dintre puținele povești […]
Reuters: Un an dificil pentru dolar. Ce anticipează investitorii pentru 2026
Reuters: Un an dificil pentru dolar. Ce anticipează investitorii pentru 2026
Dolarul american se apropie de finalul lui 2025 după unul dintre cei mai slabi ani din ultimul deceniu, iar așteptările pentru 2026 rămân prudente. Deși moneda a arătat semne de stabilizare în ultimele luni, majoritatea investitorilor și analiștilor consideră că tendința de slăbire nu s-a încheiat, pe fondul schimbărilor de politică monetară din SUA și […]
Încrederea mediului de afaceri din România, la cel mai scăzut nivel în 2025
Companii
Încrederea mediului de afaceri din România, la cel mai scăzut nivel în 2025
Încrederea mediului de afaceri din România a scăzut dramatic în 2025, reflectând incertitudinea economică și instabilitatea politică. Această pierdere denotă incertitudini economice și politice tot mai accentuate, care afectează atât deciziile de investiții, cât și perspectivele de creștere ale companiilor locale și internaționale. Încrederea mediului de afaceri: Antreprenorii români își pierd optimismul în ceea ce […]
Prețul aurului explodează și atinge un nou maxim istoric
Prețul aurului explodează și atinge un nou maxim istoric
Prețul aurului a atins un nou maxim istoric, depășind pentru prima dată în istorie pragul de 4.400 de dolari pe uncie. Creșterea este alimentată de cererea ridicată din partea investitorilor care caută active de refugiu, dar și de achizițiile susținute ale băncilor centrale. Prețul aurului se află la cel mai ridicat nivel din istorie: 4.400 […]
Andrei Gemeneanu, Morphosis Capital: Antreprenorii români ar putea preda la Harvard
Companii
Andrei Gemeneanu, Morphosis Capital: Antreprenorii români ar putea preda la Harvard
Antreprenorii români au dezvoltat, în ultimele trei decenii, o capacitate de adaptare rar întâlnită, comparabilă cu cea a fondatorilor din cele mai dure piețe emergente. Andrei Gemeneanu, cofondator și managing partner al Morphosis Capital, afirmă că experiența acumulată de antreprenorii locali, marcați de crize succesive, volatilitate și lipsă de predictibilitate, reprezintă un avantaj competitiv major. […]
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
România traversează una dintre cele mai tensionate perioade pentru mediul investițional din ultimele două decenii, în ciuda faptului că are la dispoziție cele mai mari bugete de investiții din istorie, prin PNRR și programele regionale. Asociația Consultanților în Management din România (AMCOR) avertizează că blocajele sistemice, lipsa de predictibilitate și competiția directă dintre stat și […]