Prima pagină » Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Dacia explorează posibilitatea de a transforma SUV-urile Duster și Bigster în versiuni utilitare, adaptate pentru transport de marfă.

Conversia celor două modele presupune modificări simple, dar eficiente, iar costurile variază în funcție de dotări și de tipul de caroserie.

Dacia Duster și Bigster, în variantă de marfă: ce presupune conversia și cât costă

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Fotografii: Dacia

Deși producătorul nu a emis încă un anunț oficial, presa franceză de specialitate a dezvăluit că Dacia intenționează să comercializeze SUV-urile Duster și Bigster și în variante dedicate transportului de mărfuri. Noile versiuni Cargo ar urma să beneficieze de o podea plată și, opțional, de o grilă de separare între compartimentul de marfă și cel destinat pasagerilor, relatează publicația LʼArgus.

Dacia va introduce în ofertă așa-numitele modele „société réversible”, adică vehicule adaptate pentru a transporta două persoane și un volum crescut de marfă, care pot fi reconvertite ulterior în versiuni pentru pasageri.

Pentru a răspunde cerințelor comercianților și ale firmelor care au nevoie să livreze produse în zone greu accesibile, Dacia va elimina bancheta spate de pe Duster și va monta o podea plană. Aceasta va fi confecționată din lemn și va fi acoperită cu un covor antiderapant din cauciuc. La cerere, clienții vor putea adăuga o grilă de protecție între spațiul de încărcare și scaunele din față și un sistem suplimentar de protecție pentru marfă.

Cât costă conversia Duster-ului în vehicul de marfă

Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?

Deși transformarea presupune eliminarea banchetei, producătorul român oferă posibilitatea păstrării acesteia în custodie, contra cost, timp de cinci ani. Astfel, proprietarii care doresc să revină la configurația originală cu cinci locuri vor putea face acest lucru oricând doresc. În urma modificărilor, SUV-ul poate transporta obiecte de până la 1,67 m lungime. Capacitatea de încărcare nu a fost dezvăluită, dar la un model de serie, aceasta poate ajunge la 1.696 litri, în funcție de motorizare.

Publicația citată precizează că aceste conversii vor fi realizate chiar în uzina de la Mioveni, în cadrul unui atelier special amenajat în apropierea liniei principale de producție.

O soluție similară este avută în vedere și pentru Bigster, SUV-ul de dimensiuni mai mari al mărcii, însă detaliile nu au fost încă confirmate oficial. În ceea ce privește costurile, conversia Duster-ului într-un vehicul de marfă se va face contra cost, după cum urmează:

  • 1.200 de euro – pentru versiunea cu podea plată, fără stocarea banchetei spate;
  • 1.800 de euro – pentru aceeași versiune, dar cu păstrarea banchetei timp de cinci ani la Dacia;
  • 2.244 de euro – pentru varianta complet echipată, care include și grila de separare, precum și stocarea banchetei.

Această strategie nu este una nouă pentru marca Dacia, care a demonstrat în trecut o creativitate aparte în adaptarea modelelor sale. Pe lângă Spring Cargo, compania a introdus pentru Jogger și Duster opțiunea „Pack Sleep”, gândită pentru amatorii de camping și aventură. De asemenea, în 2018, constructorul român a lansat o variantă utilitară bazată pe Duster, denumită Fiskal (foto sus).

Alte articole importante
Harta miliardelor în 2025: Ce țări au cele mai multe companii miliardare și cum stă România în clasament
Analize
Harta miliardelor în 2025: Ce țări au cele mai multe companii miliardare și cum stă România în clasament
Conform unei analize recente, în 2025 există la nivel global 5.522 de companii listate la bursă cu o capitalizare de piață de cel puțin un miliard de dolari. Aceste companii miliardare sunt concentrate în special în câteva țări, reflectând puterea economică și competitivitatea lor pe plan internațional. Topul țărilor cu cele mai multe companii de […]
Asistăm la apusul Europei? Pentru că „viitorul riscă să fie decis la Moscova”, analiștii reiau ideea unei „Europe cu mai multe viteze”
Asistăm la apusul Europei? Pentru că „viitorul riscă să fie decis la Moscova”, analiștii reiau ideea unei „Europe cu mai multe viteze”
S-a comentat destul de mult un incident care putea trece neobservat, anume că, la summitul NATO, premierul olandez Mark Rutte l-a numit, din greșeală, „tăticule” (“daddy”) pe președintele Donald Trump. Deși pare un simplu lapsus, o stângăcie lingvistică, întâmplarea ar putea avea o însemnătate mai largă, în măsura în care exprimă, poate fără intenție, un […]
Donald Trump atacă noul Jaguar „woke”. „Cine ar mai vrea să cumpere un Jaguar după ce a văzut reclama aia rușinoasă?”
Donald Trump atacă noul Jaguar „woke”. „Cine ar mai vrea să cumpere un Jaguar după ce a văzut reclama aia rușinoasă?”
Președintele Donald Trump a lansat un atac dur asupra noului Jaguar Land Rover (JLR), imediat după ce compania a numit pentru prima dată un indian în funcția de director general și în contextul unui proces de rebranding destul de controversat prin care trece această marcă. Trump a scris pe rețelele sociale că JLR se află […]
Smart ID Technology cumpără pachetul majoritar al producătorului românesc de etichete inteligente, AB Systems. Ce înseamnă asta pentru digitalizarea logisticii
Companii
Smart ID Technology cumpără pachetul majoritar al producătorului românesc de etichete inteligente, AB Systems. Ce înseamnă asta pentru digitalizarea logisticii
Smart ID Technology, compania de top în soluții de digitalizare și automatizare, preia pachetul majoritar al AB Systems, un producător românesc de etichete inteligente și coduri de bare. Consiliul Concurenței a aprobat oficial tranzacția, care marchează a treia achiziție majoră a Smart ID. Smart ID Technology face un nou pas strategic pe piața soluțiilor tehnologice […]
Averea lui Ion Iliescu: ce lasă în urmă fostul președinte și cine va moșteni totul
Analize
Averea lui Ion Iliescu: ce lasă în urmă fostul președinte și cine va moșteni totul
Moartea lui Ion Iliescu ridică întrebări legate nu doar de moștenirea sa politică, ci și de cine va moșteni averea pe care a acumulat-o de-a lungul deceniilor. În absența unor urmași direcți, atenția opiniei publice se îndreaptă acum spre persoana sau persoanele care ar putea intra în posesia bunurilor și proprietăților lăsate în urmă de […]
Când vor fi eliminate restricțiile de lichide la securitatea de pe aeroport. Estimarea CNAB, conform contractului
Analize
Când vor fi eliminate restricțiile de lichide la securitatea de pe aeroport. Estimarea CNAB, conform contractului
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a semnat recent un contract pentru furnizarea echipamentelor de control de securitate de tip EDS CB C3, care vor permite pasagerilor să transporte lichide, aerosoli și geluri (LAGs) în bagajele de mână fără restricțiile actuale de 100 ml, prezente acum la securitatea de pe aeroport. Conform informațiilor oficiale transmise Agerpres, […]