Stellantis, gigantul auto din spatele mărcilor Jeep, Ram și Fiat, a deschis porțile unuia dintre cele mai avansate laboratoare de realitate virtuală din industrie. În interiorul centrului CTC din Michigan, inginerii proiectează și testează soluții cu impact direct asupra producției, siguranței și eficienței auto.
În incinta imensului complex CTC (Chrysler Technology Center) din Auburn Hills, Michigan, Stellantis și-a dezvoltat unul dintre cele mai avansate laboratoare de realitate virtuală din industrie, destinat testării și optimizării proceselor de producție auto. Într-o cameră special amenajată, denumită „arena”, compania poate simula complet o stație de asamblare, permițând inginerilor, partenerilor și reprezentanților fabricilor să analizeze, în timp real, fiecare detaliu al producției.
Tehnologia permite o analiză avansată a prototipurilor și proceselor de fabricație, înainte ca acestea să fie implementate fizic, contribuind la reducerea riscurilor, la evitarea erorilor costisitoare și la economii substanțiale.
Datorită acestui laborator VR, Stellantis spune că a reușit deja, în sute de cazuri, să identifice și să corecteze posibile probleme care altfel ar fi dus la întârzieri sau costuri semnificative în timpul producției. Un exemplu concret oferit de companie este utilizarea simulării pentru a stabili înălțimea ideală a vehiculului în etapa în care se conectează componentele electrice ale șasiului, în uzinele din Sterling Heights și Warren Truck.
Inginerul Joe Dzwonkowski a explicat că revizuirile de design pot fi ajustate rapid în funcție de diverse scenarii de tip „what-if”, fără a fi nevoie de prototipuri fizice costisitoare. Printre altele, simulările ajută echipele de ergonomie să regleze înălțimile platformelor, să definească „zonele de aur”, adică spațiile optime în care muncitorii pot opera fără efort sau risc și să îmbunătățească manipularea pieselor, pentru eficiență și siguranță.
Pe lângă capacitățile de realitate virtuală, laboratorul este dotat și cu o imprimantă 3D folosită pentru a crea rapid prototipuri de unelte și echipamente necesare în fabrici. Don Clack, responsabil de integrarea acestei tehnologii, a detaliat un exemplu practic: în timpul lansării Jeep Grand Cherokee la Detroit Assembly Complex – Mack a fost proiectat și fabricat un nou instrument de marcare a benzilor de vopsea, care a generat economii semnificative.