Prima pagină » Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european

Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european

Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european

Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată.

Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale.

Cel mai mare producător auto european va continua reducerile de costuri ca sî rămână competitiv

Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european

Foto: Volkswagen

Grupul Volkswagen va continua politica de reducere a costurilor pentru a rămâne competitiv pe o piață globală în continuă schimbare. Și asta, pe fondul provocărilor care afectează întreaga industrie auto. Vorbind la reuniunea de management a grupului, care a avut loc la Berlin, CEO-ul companiei, Oliver Blume, a anunțat cele trei priorități-cheie pentru anul viitor. Acestea sunt conducerea, concentrarea și finanțele, transmite Reuters.

„Sarcina noastră acum este să continuăm reducerea consecventă a costurilor pentru a rămâne competitivi pe termen lung”, a declarat Blume, adăugând că Volkswagen dispune de premise solide pentru un viitor bun datorită mărcilor și produselor sale.

Directorul financiar Arno Antlitz a subliniat faptul că gigantul din Wolfsburg trebuie să genereze venituri mai mari. Pentru asta, cel mai mare producător auto european este obligat să folosească mai puține resurse, ceea ce implică un control strict al costurilor și o disciplină sporită în investiții.

Volkswagen va desființat 35.000 de locuri de muncă

Antlitz a prezentat planurile pentru îmbunătățirea marjelor vehiculelor electrice și reducerea semnificativă a costurilor fixe și a celor din fabrici. În același timp, el a spus că trebuie dezvoltată și procedura de direcționare a investițiilor către tehnologii de viitor.

De asemenea, oficialul german a evidențiat necesitatea creșterii sinergiilor la nivel de grup, simplificării structurii și consolidării poziției Volkswagen pe piața din Statele Unite și în alte regiuni internaționale.

În decembrie 2024, Volkswagen a ajuns la un acord cu sindicatele pentru o restructurare amplă a operațiunilor sale din Germania. Procesul de restructurare prevede eliminarea a circa 35.000 de locuri de muncă până în 2030.

Aceste măsuri vin în contextul competiției tot mai dure cu rivalii chinezi, care cuceresc Europa cu modelele lor mai ieftine, dar și al tranziției către electromobilitate, care este mai lentă decât se anticipase. Antlitz a mai spus că, în 2025, cheltuielile generale ale companiei au scăzut sub nivelul din 2024, pentru prima dată după foarte mult timp.

Alte articole importante
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]
ANALIZĂ
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Într-o lume în care energia atomică este esențială, rolul științei în prevenirea dezastrelor nucleare este mai important ca oricând. De la tehnologii avansate de monitorizare și simulare, până la materiale inovatoare și protocoale de siguranță bazate pe cercetări riguroase, știința este principalul aliat în reducerea riscului de catastrofe nucleare. În ce mod poate contribui cercetarea […]
Rusia va lansa primul său computer cuantic cu 70 de qubiți
Tehnologie
Rusia va lansa primul său computer cuantic cu 70 de qubiți
Rusia va intra oficial în cursa globală a tehnologiilor de vârf cu primul său computer cuantic cu o capacitate de 70 de qubiți. Proiectul face parte dintr-o strategie mai amplă a Moscovei de a reduce dependența de tehnologiile occidentale și de a consolida suveranitatea tehnologică în domenii precum securitatea cibernetică, inteligența artificială și simulările complexe. […]
„Cristalele de memorie” 5D promit stocarea datelor miliarde de ani
Tehnologie
„Cristalele de memorie” 5D promit stocarea datelor miliarde de ani
„Cristalele de memorie” 5D reprezintă o tehnologie a viitorului, care promite o adevărată revoluție în stocarea datelor. Aceste structuri inovatoare ar putea transforma modul în care păstrăm informațiile cruciale, oferind o durabilitate teoretică de aproape 14 miliarde de ani. „Cristalele de memorie” 5D promit o arhivare a datelor la scară universală Potrivit Techradar, „cristalele de […]
Ford renunță la un contract de 6,5 miliarde $ pentru baterii EV
Companii
Ford renunță la un contract de 6,5 miliarde $ pentru baterii EV
Oficialii Ford au decis să anuleze un contract în valoare de 6,5 miliarde $ pentru furnizarea de baterii destinate vehiculelor electrice. Decizia reprezintă un semnal clar al dificultăților tot mai mari de pe piața EV-urilor și semnifică nevoia gigantului auto american de a-și recalibra investițiile pe fondul cererii volatile și al costurilor ridicate. Ford face […]