Prima pagină » UE vrea doar vehicule electrice pentru firmele de „rent-a-car”, din 2030

UE vrea doar vehicule electrice pentru firmele de „rent-a-car”, din 2030

UE vrea doar vehicule electrice pentru firmele de „rent-a-car”, din 2030
Foto: Europcar.com

Uniunea Europeană (UE) ar putea obliga companiile de „rent-a-car” ca, din 2030, să folosească exclusiv vehicule electrice.

Inițiativa, care este în curs de pregătire la nivelul Comisiei Europene, vizează accelerarea tranziției către mobilitatea verde, însă stârnește deja controverse și îngrijorări în industrie.

Flotele de „rent-a-car”, obligate să conțină 100% vehicule electrice în UE din 2030

UE vrea doar vehicule electrice pentru firmele de „rent-a-car” din 2030

Foto: Freepik

Departe de privirile indiscrete, Comisia Europeană pregătește o măsură drastică ce ar putea transforma drastic piața auto. Astfel, începând cu deceniul următor, companiile de închirieri auto precum Sixt SE sau Europcar Mobility Group, precum și marile firme din Uniunea Europeană, ar putea fi obligate să folosească exclusiv vehicule electrice, potrivit unor informații obținute de publicația germană Bild.

Această măsură ar afecta în mod direct aproximativ 60% din piața de mașini noi, restul fiind reprezentat de achizițiile realizate de persoane fizice. Anul trecut, la nivelul Uniunii Europene, s-au vândut 10,6 milioane de automobile. Astfel, planul ar reprezenta, de facto, o accelerare a interzicerii motoarelor cu ardere internă, printr-o reglementare indirectă. În prezent, eliminarea completă a motoarelor pe benzină și a celor pe motorină este programată pentru 2035, dar acest termen ar putea fi amânat.

Executivul UE intenționează să prezinte această reglementare încă din această toamnă și să o înainteze apoi în procesul legislativ. Pentru ca măsura să intre în vigoare este necesar acordul Consiliului Uniunii Europene și al Parlamentului European. Un purtător de cuvânt al Comisiei a confirmat pentru Bild că se lucrează la un nou set de reguli, însă a refuzat să ofere detalii.

Ce efecte ar avea o astfel de măsură

Eurodeputatul Markus Ferber (CSU) i-a cerut președintei Comisiei, Ursula von der Leyen, să renunțe la această propunere. Într-o scrisoare trimisă oficialului european, Ferber susține că firmele ar fi obligate să cumpere mașini electrice doar pentru a respecta niște cote, nu din convingere sau din rațiuni de piață, potrivit Bild.

În realitate, multe companii de închirieri auto au început deja să-și reducă flotele de vehicule electrice, deoarece clienții întâmpină dificultăți în a le încărca. „O trecere forțată către 100% vehicule electrice în flotele de firmă până în 2030 este nerealistă”, afirmă Ferber.

Directorul Sixt SE, Nico Gabriel, consideră că o astfel de reglementare este complet ruptă de realitate. „Turiștii aproape că nu vor mai putea închiria mașini, iar consumatorii nu vor mai avea opțiuni reale de leasing”, a declarat el.

În întreaga Europă, lipsa infrastructurii de încărcare este o problemă majoră. Consecința previzibilă: prețurile pentru mașinile de închiriat vor crește semnificativ, avertizează și alți operatori din industrie.

Alte articole importante
Bancherul condamnat în scandalul Libor dă în judecată UBS pentru 400 milioane dolari, susținând că a fost ales ca țap ispășitor
Bancherul condamnat în scandalul Libor dă în judecată UBS pentru 400 milioane dolari, susținând că a fost ales ca țap ispășitor
Tom Hayes, primul bancher încarcerat în scandalul Libor, a dat în judecată UBS pentru 400 milioane dolari. Hayes afirmă că banca elvețiană l-a ales intenționat pentru a evita controlul autorităților, scrie TheGuardian. Acțiunea a fost depusă luni la un tribunal din Connecticut, Statele Unite. Hayes susține că UBS a indus în eroare autoritățile americane, prezentându-l […]
Germania anunță investiții de 377 miliarde € în sectorul de apărare
Germania anunță investiții de 377 miliarde € în sectorul de apărare
Germania anunță un plan ambițios de investiții în industria de apărare, alocând 377 miliarde de euro pentru întărirea securității naționale. Acesta este unul dintre cele mai ample programe de cheltuieli de apărare din istoria recentă a țării. Germania intenționează să transforme Bundeswehr-ul în cea mai puternică armată convențională din Europa. Germania își întărește apărarea cu […]
Turcia cumpără 20 de Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie
Turcia cumpără 20 de Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie
Turcia va achiziționa 20 de avioane Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie, ca parte a eforturilor de a-și moderniza forțele aeriene. Valoarea contractului este de 9,1 miliarde de euro și reprezintă cel mai mare export britanic de avioane de vânătoare de ultimă generație din istorie. Turcia achiziționează 20 de avioane Eurofighter Typhoon pentru 9,1 miliarde […]
MAX, alternativa rusească la WhatsApp, număr record de utilizatori
Companii
MAX, alternativa rusească la WhatsApp, număr record de utilizatori
Aplicația de mesagerie MAX, considerată alternativa rusească la WhatsApp, a înregistrat un număr record de utilizatori în ultima perioadă. Creșterea spectaculoasă reflectă tendința tot mai accentuată a utilizatorilor ruși de a migra către platforme locale, pe fondul restricțiilor și tensiunilor geopolitice. MAX, WhatsApp-ul rusesc, atinge cote de utilizare fără precedent Numărul utilizatorilor aplicației de mesagerie MAX […]
ANALIZĂ
Primejdia centrismului economic într-o lume polarizată
Primejdia centrismului economic într-o lume polarizată
Economiștii centriști pot ignora războiul, dar războiul nu îi ignoră pe ei, spune economistul american Kenneth Rogoff, profesor de economie la Universitatea Harvard, într-un editorial publicat de The Guardian. Viziunile moderate, spune el, devin chiar riscante într-un climat politic divizat, unde orice analiză e etichetată ideologic. Deși previziunile sale economice au fost înțelese ca o […]
Threads lansează postările „fantomă” care dispar după 24 de ore
Tehnologie
Threads lansează postările „fantomă” care dispar după 24 de ore
Threads, platforma rivală a lui X (fostul Twitter), adaugă o funcție nouă pentru utilizatori. Postările vor putea fi făcute temporar și vor dispărea după o perioadă limitată. Scopul este de a încuraja exprimarea liberă, fără teama că mesajele vor rămâne permanent vizibile. Postările care dispar, noua strategie Threads Meta, compania care deține Facebook, Instagram și […]