Tesla ar fi putut evita plata uriașei despăgubiri de peste 240 de milioane de dolari în urma unui accident mortal produs în 2019.
Singura condiție era să accepte o înțelegere amiabilă propusă pentru o sumă de vreo patru ori mai mică. Compania americană a respins, însă, oferta, decizie care s-a dovedit extrem de costisitoare după verdictul juriului.
Fotografii: Tesla
Cu doar câteva luni înainte ca un juriu să stabilească despăgubiri de 243 de milioane de dolari împotriva Tesla, într-un proces legat de un accident rutier mortal produs în 2019. Producătorul american de automobile electrice a avut șansa să ajungă la o înțelegere amiabilă pentru 60 de milioane de dolari, dar a respins oferta, potrivit unor documente judiciare consultate de Reuters.
Tragedia s-a produs în urmă cu șase ani, după ce sistemul Enhanced Autopilot al unui Tesla Model S a eșuat. Proprietarul mașinii, George McGee, a scăpat telefonul mobil în timp ce conducea, s-a aplecat după el, dar în loc ca vehiculul să frâneze, acesta a accelerat și a trecut printr-o intersecție cu circa 100 km/h, lovind o mașină parcată. În spatele acesteia se aflau două persoane, una dintre ele pierzându-și viața.
Victima, Naibel Benavides Leon, a murit pe loc, iar partenerul ei, Dillon Angulo, a suferit răni grave. Juriul a acordat familiei și supraviețuitorului 129 de milioane de dolari despăgubiri compensatorii și încă 200 de milioane de dolari despăgubiri punitive. Tesla a fost găsită responsabilă pentru 33% dintre daunele compensatorii (aproximativ 42,6 milioane de dolari) și pentru întreaga sumă a daunelor punitive.
Compania din Austin (Texas) a respins acuzațiile, susținând că verdictul „subminează siguranța vehiculelor” și „pune în pericol eforturile Tesla și ale industriei auto de a dezvolta tehnologii menite să salveze vieți”. Tesla a anunțat că va face apel.
După cum subliniază Ainvest.com, avocații reclamanților au subliniat că acest proces este primul în care moartea unei terțe persoane a fost pusă pe seama funcționării sistemului Autopilot.
De-a lungul timpului, compania s-a confruntat cu mai multe procese privind capacitățile de conducere autonomă ale vehiculelor sale. Spre deosebire de acest caz, majoritatea litigiilor au fost fie soluționate prin înțelegeri în afara instanței, fie respinse înainte de a ajunge la proces.
Concret, verdictul din 1 august a fost primul proces cu juriu federal pentru un accident mortal care a implicat un pilot automat. Tesla a câștigat cel puțin un caz similar intentat într-o instanță de stat din California, a soluționat alte câteva cazuri și mai are cel puțin cinci în așteptare, potrivit avocaților reclamanților.