Prima pagină » Inovație în apropierea României: o baterie pentru EV-uri cu autonomie extinsă la 500.000 km

Inovație în apropierea României: o baterie pentru EV-uri cu autonomie extinsă la 500.000 km

Inovație în apropierea României: o baterie pentru EV-uri cu autonomie extinsă la 500.000 km

În apropiere de granițele României a fost creată o baterie revoluționară dedicată vehiculelor electrice (EV), care oferă performanțe fără precedent.

Aceasta este capabilă să încarce o mașină cu emisii zero până la 80% în doar 12 minute și poate să reziste la un ciclu de viață echivalent cu aproximativ 500.000 de kilometri.

Noua baterie ElevenEs are o rată de încărcare de 66 km de autonomie pe minut

baterie

Fotografii: ElevenEs.com

Această inovație răspunde unora dintre cele mai mari provocări în materie de mobilitate electrică, și anume timpii mari de încărcare, durata scurtă de viață a bateriilor și utilizarea ineficientă a spațiului în vehicul. „În ciuda complexităților tehnice neașteptate, angajamentul ElevenEs față de aceste obiective a condus la un produs cu adevărat inovator și a întărit o strategie disciplinată de dezvoltare”, au transmis oficialii ElevenES, o companie de tehnologie din Serbia.

Noua baterie dezvoltată de ElevenEs, denumită Edge574 Blade Cell, se încarcă de la 10% la 80% în aproximativ 12 minute la o temperatură ambientală de 25°C sau mai mare. Asta înseamnă o rată de încărcare de aproximativ 66 km de autonomie pe minut sau peste 1 km pe secundă.

Mai mult decât atât, performanțele rămân solide chiar și la temperaturi scăzute. Astfel, la 10°C, bateria se încarcă până la 80% în doar 18 minute, la o putere de încărcare de 650 kW. În schimb, la 0°C, procesul de reîncărcare durează 25 de minute, la o putere maximă de 415 kW.

Bateria Edge574 Blade Cell conține 210 celule și poate atinge o putere de încărcare de până la 1 megawatt. Vorbim despre o premieră absolută, care ar putea schimba complet infrastructura de încărcare rapidă și timpii de așteptare pentru șoferi.

Fiabilitate în condiții extreme

Edge574 funcționează eficient într-un interval de temperatură cuprins între -30°C și +60°C, păstrând capacitatea nominală. Această rezistență termică ridicată face bateriile potrivite pentru climate variate, o cerință importantă mai ales pe fondul schimbărilor climatice și al globalizării pieței EV-urilor.

Dincolo de încărcarea rapidă, noua baterie de la ElevenEs are o durată de viață echivalentul a peste 500.000 km de utilizare. Asta se traduce prin costuri de întreținere și de înlocuire reduse, dar contribuie și la sustenabilitatea generală a vehiculelor electrice, informează Interesting Engineering.

Designul său este optimizat pentru integrarea directă în caroserie („cell-to-body”) sau în module („cell-to-pack”), ceea ce maximizează utilizarea spațiului și crește autonomia totală a vehiculului. Bateria are o densitate energetică gravimetrică de 190 Wh/kg și volumetrică de 420 Wh/l, valori excelente chiar și în fața celor mai performante baterii din industrie.

Aceste performanțe au fost posibile prin reducerea rezistenței interne cu 15%, îmbunătățirea designului mecanic, modernizarea materialelor electrozilor și utilizarea unui nou electrolit.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]
ANALIZĂ
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Într-o lume în care energia atomică este esențială, rolul științei în prevenirea dezastrelor nucleare este mai important ca oricând. De la tehnologii avansate de monitorizare și simulare, până la materiale inovatoare și protocoale de siguranță bazate pe cercetări riguroase, știința este principalul aliat în reducerea riscului de catastrofe nucleare. În ce mod poate contribui cercetarea […]