În apropiere de granițele României a fost creată o baterie revoluționară dedicată vehiculelor electrice (EV), care oferă performanțe fără precedent.
Aceasta este capabilă să încarce o mașină cu emisii zero până la 80% în doar 12 minute și poate să reziste la un ciclu de viață echivalent cu aproximativ 500.000 de kilometri.
Fotografii: ElevenEs.com
Această inovație răspunde unora dintre cele mai mari provocări în materie de mobilitate electrică, și anume timpii mari de încărcare, durata scurtă de viață a bateriilor și utilizarea ineficientă a spațiului în vehicul. „În ciuda complexităților tehnice neașteptate, angajamentul ElevenEs față de aceste obiective a condus la un produs cu adevărat inovator și a întărit o strategie disciplinată de dezvoltare”, au transmis oficialii ElevenES, o companie de tehnologie din Serbia.
Noua baterie dezvoltată de ElevenEs, denumită Edge574 Blade Cell, se încarcă de la 10% la 80% în aproximativ 12 minute la o temperatură ambientală de 25°C sau mai mare. Asta înseamnă o rată de încărcare de aproximativ 66 km de autonomie pe minut sau peste 1 km pe secundă.
Mai mult decât atât, performanțele rămân solide chiar și la temperaturi scăzute. Astfel, la 10°C, bateria se încarcă până la 80% în doar 18 minute, la o putere de încărcare de 650 kW. În schimb, la 0°C, procesul de reîncărcare durează 25 de minute, la o putere maximă de 415 kW.
Bateria Edge574 Blade Cell conține 210 celule și poate atinge o putere de încărcare de până la 1 megawatt. Vorbim despre o premieră absolută, care ar putea schimba complet infrastructura de încărcare rapidă și timpii de așteptare pentru șoferi.
Edge574 funcționează eficient într-un interval de temperatură cuprins între -30°C și +60°C, păstrând capacitatea nominală. Această rezistență termică ridicată face bateriile potrivite pentru climate variate, o cerință importantă mai ales pe fondul schimbărilor climatice și al globalizării pieței EV-urilor.
Dincolo de încărcarea rapidă, noua baterie de la ElevenEs are o durată de viață echivalentul a peste 500.000 km de utilizare. Asta se traduce prin costuri de întreținere și de înlocuire reduse, dar contribuie și la sustenabilitatea generală a vehiculelor electrice, informează Interesting Engineering.
Designul său este optimizat pentru integrarea directă în caroserie („cell-to-body”) sau în module („cell-to-pack”), ceea ce maximizează utilizarea spațiului și crește autonomia totală a vehiculului. Bateria are o densitate energetică gravimetrică de 190 Wh/kg și volumetrică de 420 Wh/l, valori excelente chiar și în fața celor mai performante baterii din industrie.
Aceste performanțe au fost posibile prin reducerea rezistenței interne cu 15%, îmbunătățirea designului mecanic, modernizarea materialelor electrozilor și utilizarea unui nou electrolit.