Nissan Motor încearcă să obțină lichidități printr-o emisiune de obligațiuni în valoare de patru miliarde de dolari, pe fondul dificultăților financiare tot mai accentuate.
Constructorul japonez vizează atragerea investitorilor cu dobânzi atractive, după ce a raportat pierderi semnificative și a fost retrogradată la categoria „junk” de agențiile de rating.
Reprezentanții companiei nipone au anunțat că se pregătesc să lanseze o emisiune de obligațiuni în valoare de patru miliarde de dolari, denominate în dolari și euro, potrivit unor documente consultate de agenția Reuters. Obligațiunile ar urma să aibă maturități de 5, 7 și 10 ani, fiecare tranșă fiind estimată să atragă cel puțin 750 de milioane de dolari.
Inițiativa vine la doar o săptămână după ce Nissan a solicitat furnizorilor să accepte o amânare a plăților, măsură ce este menită să crească lichiditățile companiei pe termen scurt. Conform unor informații interne, producătorul a notificat investitorii cu privire la o emisiune denominată în euro, pe perioade de patru și de opt ani, în tranșe de minimum 500 de milioane de euro fiecare.
În paralel, compania vizează și o emisiune în dolari, în tranșe minime de 750 de milioane de dolari, cu dobânzi considerate atractive. Astfel, dobânzile obligațiunilor pe cinci ani se vor situa în zona medie de 7%, cele pentru obligațiunile pe șapte ani vor fi de circa 8%, iar cele pentru tranșa pe zece ani vor fi în de peste 8%.
Afectat de scăderea vânzărilor și de o gamă de vehicule îmbătrânită, Nissan a fost retrogradat la categoria „junk” de către cele mai mari agenții de rating de credit. De altfel, într-un raport publicat luni, agenția Fitch a subliniat că performanța financiară a Nissan este sub cea a altor producători auto cu rating similar, cum ar fi General Motors sau Stellantis.
La finalul lunii martie, compania avea în conturi peste 15 miliarde de dolari, însă și un nivel al datoriilor de peste 4,8 miliarde. În acest context, noul director executiv, Ivan Espinossa, a anunțat un plan amplu de restructurare, care prevede reducerea personalului cu 15% (circa 20.000 de angajați) și închiderea a șapte fabrici din rețeaua globală a Nissan.