Prima pagină » Un gigant auto ar putea închide unele fabrici europene din cauza amenzilor pentru emisiile de CO2

Un gigant auto ar putea închide unele fabrici europene din cauza amenzilor pentru emisiile de CO2

Un gigant auto ar putea închide unele fabrici europene din cauza amenzilor pentru emisiile de CO2
Foto: Fiat

Un gigant auto european ar putea închide unele fabrici din Europa din cauza unor amenzi uriașe pentru neîndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2.

Anunțul a fost făcut chiar de directorul subsidiarei europene, în cadrul unei audieri în Parlamentul Italiei.

Impactul amenzilor pentru CO2: gigantul auto Stellantis ar putea închide fabrici europene

Un gigant auto ar putea închide unele fabrici europene din cauza amenzilor pentru emisiile de CO2

Foto: Stellantis

Constructorii europeni din industria auto trebuie să crească vânzările de vehicule electrice (EV) pentru a reduce emisiile de CO2. În caz contrar, riscă să se expună unor penalități, în contextul politicilor UE de combatere a schimbărilor climatice.

Producătorii au beneficiat de o perioadă mai lungă pentru a se conforma noilor reglementări în materie de poluare, iar sancțiunile vor lua în calcul emisiile generate în intervalul 2025-2027, comparativ cu ținta inițială stabilită pentru acest an.

Jean-Philippe Imparato, directorul subsidiarei europene a grupului Stellantis, a avertizat că producătorii nu pot respecta încă aceste obiective, iar gigantul auto riscă amenzi de până la 2,5 miliarde de euro „în următorii doi-trei ani”. Imparato a precizat că, dacă reglementările nu vor fi modificate semnificativ până la sfârșitul anului, „va trebui să luăm decizii dure”.

Ce soluții are Stellantis

Potrivit lui Imparato, Stellantis are două opțiuni. Fie își dublează vânzările de vehicule electrice, ceea ce este, practic, imposibil. fie va reduce producția de mașini cu motoare pe benzină și motorină, pentru a îmbunătăți compoziția energetică a flotei în favoarea vehiculelor electrice.

„Am două soluții: ori forțez creșterea segmentului EV, ori renunț la vehiculele cu motoare cu ardere internă. Și atunci, închid fabrici”, a adăugat Imparato, menționând posibilitatea închiderii uzinei de la Atessa (Italia).

Grupul Stellantis a fost înființat la începutul anului 2021 prin fuziunea Fiat-Chrysler cu Peugeot-Citroen. Este al cincilea mare producător auto din Europa după valoarea de piață și deține 14 branduri, între care Chrysler, Jeep, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Citroen și Peugeot.

Compania numără în prezent aproape 250.000 de angajați la nivel global și operează în zeci de țări. Conform datelor din februarie 2025, Stellantis era al cincilea cel mai mare producător auto din lume după numărul de vehicule vândute, după Toyota, Volkswagen Group, Hyundai Motor Group și Renault-Nissan.

Alte articole importante
România rescrie termenii colaborării cu OMV Petrom: redevențe majorate cu 40%, concesii extinse, litigii închise
Companii
România rescrie termenii colaborării cu OMV Petrom: redevențe majorate cu 40%, concesii extinse, litigii închise
Guvernul României a obținut o creștere de 40% a redevențelor datorate de OMV Petrom, moment care marchează prima renegociere substanțială a termenilor acordurilor încheiate la privatizarea Petrom, în urmă cu două decenii. Executivul susține că noul cadru va întări independența energetică a României și va aduce venituri suplimentare la buget. Creșterea procentuală este semnificativă, însă […]
Legea de majorare a taxelor locale din 2026 rămâne neschimbată
Legea de majorare a taxelor locale din 2026 rămâne neschimbată
Legea care prevede majorarea taxelor locale începând cu 1 ianuarie 2026 rămâne în vigoare, generând dezbateri intense la nivel național. În ciuda presiunilor din partea mediului de afaceri și a unor autorități locale, actul normativ își urmează calendarul stabilit. Legea prin care taxele locale vor crește de la 1 ianuarie 2026 rămâne neschimbată Curtea Constituțională […]
Mercedes-Benz lansează primul serviciu de robotaxi-uri de lux
Companii
Mercedes-Benz lansează primul serviciu de robotaxi-uri de lux
Mercedes-Benz și compania chineză Momenta au anunțat lansarea unui serviciu de robotaxi-uri de lux, care va folosi limuzine S-Class. Inițiativa marchează un pas important în evoluția mobilității autonome premium, combinând tehnologia avansată cu confortul specific brandului german. Mercedes-Benz și chinezii de la Momenta duc robotaxi-urile la un nou nivel de lux Mercedes-Benz, împreună cu compania […]
Rivian dezvoltă propriul asistent AI pentru viitoarele mașini electrice
Companii
Rivian dezvoltă propriul asistent AI pentru viitoarele mașini electrice
Producătorul auto american Rivian face un pas important în direcția mobilității inteligente, dezvoltând propriul asistent AI. Prin acest proiect, compania urmărește să ofere șoferilor o experiență mai intuitivă, mai sigură și perfect adaptată vehiculelor sale electrice. Rivian anunță dezvoltarea unui asistent AI inovator pentru viitoarele sale vehicule electrice Rivian, companie specializată în vehiculele electrice, a […]
Țara unde trei din zece adolescenți folosesc zilnic chatboți AI
Tehnologie
Țara unde trei din zece adolescenți folosesc zilnic chatboți AI
Trei din zece adolescenți folosesc în fiecare zi chatboți AI, potrivit unui studiu realizat de Pew Research Center. Acest fenomen are loc în Statele Unite, unde utilizarea inteligenței artificiale în rândul tinerilor a devenit parte din rutina zilnică. Un studiu arată că trei adolescenți din zece folosesc zilnic chatboți AI în Statele Unite Siguranța adolescenților […]
Giganții tech americani, luați în vizor de Bruxelles. Investigație amplă împotriva Google
Tehnologie
Giganții tech americani, luați în vizor de Bruxelles. Investigație amplă împotriva Google
Comisia Europeană a deschis marți o investigație amplă împotriva Google, suspectând compania că ar utiliza conținutul publisherilor și materialele de pe YouTube pentru antrenarea modelelor sale de inteligență artificială fără acord și fără compensare adecvată. Bruxelles susține că vizează protejarea concurenței și a creatorilor de conținut într-o piață dominată de Big Tech. Bruxelles-ul consideră necesar […]