Prima pagină » Un gigant auto ar putea închide unele fabrici europene din cauza amenzilor pentru emisiile de CO2

Un gigant auto ar putea închide unele fabrici europene din cauza amenzilor pentru emisiile de CO2

Un gigant auto ar putea închide unele fabrici europene din cauza amenzilor pentru emisiile de CO2
Foto: Fiat

Un gigant auto european ar putea închide unele fabrici din Europa din cauza unor amenzi uriașe pentru neîndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2.

Anunțul a fost făcut chiar de directorul subsidiarei europene, în cadrul unei audieri în Parlamentul Italiei.

Impactul amenzilor pentru CO2: gigantul auto Stellantis ar putea închide fabrici europene

Un gigant auto ar putea închide unele fabrici europene din cauza amenzilor pentru emisiile de CO2

Foto: Stellantis

Constructorii europeni din industria auto trebuie să crească vânzările de vehicule electrice (EV) pentru a reduce emisiile de CO2. În caz contrar, riscă să se expună unor penalități, în contextul politicilor UE de combatere a schimbărilor climatice.

Producătorii au beneficiat de o perioadă mai lungă pentru a se conforma noilor reglementări în materie de poluare, iar sancțiunile vor lua în calcul emisiile generate în intervalul 2025-2027, comparativ cu ținta inițială stabilită pentru acest an.

Jean-Philippe Imparato, directorul subsidiarei europene a grupului Stellantis, a avertizat că producătorii nu pot respecta încă aceste obiective, iar gigantul auto riscă amenzi de până la 2,5 miliarde de euro „în următorii doi-trei ani”. Imparato a precizat că, dacă reglementările nu vor fi modificate semnificativ până la sfârșitul anului, „va trebui să luăm decizii dure”.

Ce soluții are Stellantis

Potrivit lui Imparato, Stellantis are două opțiuni. Fie își dublează vânzările de vehicule electrice, ceea ce este, practic, imposibil. fie va reduce producția de mașini cu motoare pe benzină și motorină, pentru a îmbunătăți compoziția energetică a flotei în favoarea vehiculelor electrice.

„Am două soluții: ori forțez creșterea segmentului EV, ori renunț la vehiculele cu motoare cu ardere internă. Și atunci, închid fabrici”, a adăugat Imparato, menționând posibilitatea închiderii uzinei de la Atessa (Italia).

Grupul Stellantis a fost înființat la începutul anului 2021 prin fuziunea Fiat-Chrysler cu Peugeot-Citroen. Este al cincilea mare producător auto din Europa după valoarea de piață și deține 14 branduri, între care Chrysler, Jeep, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Citroen și Peugeot.

Compania numără în prezent aproape 250.000 de angajați la nivel global și operează în zeci de țări. Conform datelor din februarie 2025, Stellantis era al cincilea cel mai mare producător auto din lume după numărul de vehicule vândute, după Toyota, Volkswagen Group, Hyundai Motor Group și Renault-Nissan.

Alte articole importante
Meta investește 27 de miliarde $ într-un nou centru de date
Companii
Meta investește 27 de miliarde $ într-un nou centru de date
Meta face un pas uriaș în extinderea infrastructurii sale digitale, printr-un acord de finanțare în valoare de 27 de miliarde de dolari. Noua investiție vizează construirea unui centru de date de ultimă generație, menit să susțină dezvoltarea inteligenței artificiale și creșterea capacităților globale ale companiei. Meta mizează pe viitorul digital: 27 de miliarde $ pentru […]
SpaceX riscă să piardă un contract de 2,9 miliarde $ cu NASA
Companii
SpaceX riscă să piardă un contract de 2,9 miliarde $ cu NASA
SpaceX, compania de tehnologie spațială a lui Elon Musk, riscă să piardă un contract uriaș, de 2,9 miliarde de dolari cu NASA. Dezvoltările recente pun sub semnul întrebării continuitatea parteneriatului cu agenția spațială și pot avea repercusiuni importante asupra planurilor companiei de explorare a cosmosului. SpaceX în dificultate: NASA ar putea retrage un contract de […]
Peste 800 de personalități cer interzicerea „suprainteligenței” AI
Peste 800 de personalități cer interzicerea „suprainteligenței” AI
Politicieni, reprezentanți ai familiilor nobiliare, lideri ai marilor corporații, oameni de știință, celebrități și lideri religioși cer oprirea dezvoltării inteligenței artificiale avansate. Acest tip de inteligență este adesea definit ca un miracol socio-economic și descris în termeni generoși. „În curând, AI ne va ajuta să realizăm mult mai mult decât am putea fără el. Fiecare […]
Uimire: aurul înregistrează cea mai mare scădere din ultimii 12 ani
Uimire: aurul înregistrează cea mai mare scădere din ultimii 12 ani
Aurul se comportă mai degrabă ca o acțiune „meme” decât ca un activ de refugiu, avertizează miliardarul american Bill Gross, consacrat ca un vizionar în materie de titluri de stat și obligațiuni. Metalul prețios a înregistrat, marți, cea mai severă scădere într-o singură zi din ultimii 12 ani, după un avans record câștigat constant pe […]
Un nou studiu arată că obezitatea și bolile de inimă nu merg întotdeauna mână în mână
Un nou studiu arată că obezitatea și bolile de inimă nu merg întotdeauna mână în mână
Cercetări derulate de Universitatea Cambridge arată că persoanele obeze cu mutații ale genei MC4R prezintă markeri cardiovasculari mai buni decât persoanele cu greutate similară, dar cu gena intactă. Această cercetare oferă o dublă perspectivă: o posibilă cale spre noi generații de tratamente pentru bolile de inimă, dar și o înțelegere mai profundă a istoriei noastre […]
ANALIZĂ
Transparența salarială în Europa: ce țări conduc și unde se mai întârzie implementarea directivei UE
Transparența salarială în Europa: ce țări conduc și unde se mai întârzie implementarea directivei UE
Transparența salarială devine un subiect central în Europa, deoarece directivele UE vor fi aplicate până în iunie 2026. Transparența salarială și diferențe de remunerare între femei și bărbați Femeile din UE câștigă în medie 12% mai puțin pe oră decât bărbații, conform Eurostat. Directivele UE vor întări principiul „același salariu pentru muncă egală”. Pentru milioane […]