Prima pagină » Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand

Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand

Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand
Fotografii: Renault Australia

După ani de speculații și așteptări, cel mai popular model românesc, Dacia Duster, va ajunge în sfârșit și pe piața din Australia.

SUV-ul de clasă compactă de la Mioveni nu va fi, însă, comercializat sub brandul cu care este familiarizat publicul european, ci sub numele de Renault Duster

Dacia Duster va fi lansat pe piața din Australia

Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand

Potrivit publicației australiene Drive, câteva exemplare Duster deja înmatriculate au fost surprinse pe șoselele australiene, iar decizia de rebranding reflectă o strategie clară de adaptare la specificul pieței.

Glen Sealey, șeful Renault Australia, a explicat că numele Duster este mai bine cunoscut în Australia decât Dacia, motiv pentru care a fost preferată lansarea sub sigla Renault, un brand consacrat la Antipozi. „Cererea pentru acest model în Europa este foarte mare, astfel că în Australia vor ajunge cât mai multe unități pentru acest, înainte ca livrările să crească anul viitor”, a precizat Sealey.

Noua generație Duster este fabricată pe aceeași platformă ca și Bigster și vine cu îmbunătățiri importante comparativ cu generația anterioară atât în ceea ce privește designul, cât și confortul, conectivitatea și tehnologiile de siguranță.

Pe piața din Australia, Renault Duster va fi oferit doar în două versiuni de motorizare, ambele pe benzină, asta cel puțin într-o primă etapă. Spre deosebire de Europa, unde este deja disponibilă o versiune hibridă de 1,6 litri, aceasta nu a fost confirmată pentru piețele din afara Bătrânului Continent. În schimb, clienții australieni vor avea la dispoziție două opțiuni: 1.3 TCe, 4 cilindri, 150 CP, cu transmisie automată și 1.2 TCe, 3 cilindri, 130 CP, cu transmisie manuală, tracțiune integrală și sistem mild-hybrid, potrivit site-ului oficial Renault Australia.

Această din urmă versiune va fi singura variantă 4×4 disponibilă la Antipozi și se adresează celor care caută un SUV compact cu reale abilități off-road. Glen Sealey a ținut să sublinieze acest aspect, afirmând că Duster „oferă un nivel autentic de capabilități în afara drumurilor asfaltate, spre deosebire de multe alte SUV-uri de dimensiuni mici care se limitează la utilizarea urbană”.

Renault Duster: echipări și dotări

Renault Duster pentru Australia va fi oferit în două variante de echipare, Evolution și Techno, și șapte culori pentru exterior. Modelul va beneficia de o listă generoasă de dotări, comparabile cu versiunile de top ale SUV-ului care sunt deja disponibile în Europa. Printre echipamentele standard se regăsesc climatizare pe două zone, care, în Europa, este disponibilă doar pe noul Bigster, instrumentar de bord digital de 7 inch, sistem multimedia cu ecran tactil de 10,1 inch, pilot automat și faruri LED automate.

De asemenea, Renault Australia anunță dezvoltarea unei game de accesorii aftermarket în colaborare cu echipele din Franța și cu furnizori locali, ceea ce va permite clienților să-și personalizeze vehiculul în funcție de nevoi și preferințe. Printre acestea se numără o platformă pentru acoperiș, o copertină și un cort.

Noul Renault Duster va fi lansat oficial pe piața australiană la mijlocul lunii iulie. Lista de prețuri nu a fost încă publicată, însă este de așteptat ca SUV-ul să aibă un preț de pornire de aproximativ 30.000 de dolari australieni, echivalentul a mai puțin de 17.000 de euro. Acest preț îl poziționează ca o alternativă în segmentul SUV-urilor compacte la modele precum Skoda Kodiaq sau Suzuki Jimny, care sunt semnificativ mai scumpe.

Această lansare marchează nu doar intrarea modelului Duster pe o nouă piață, ci și un nou pas în strategia globală de extindere a Renault Group, care include promovarea platformei CMF-B în diverse regiuni sub branduri diferite. În timp ce în Europa Dacia se bucură de o imagine solidă de „smart buy”, în Australia se mizează pe notorietatea și încrederea de care se bucură Renault.

Alte articole importante
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Piața imobiliară din România încheie anul cu o prăbușire puternică. În timp ce taxele sunt în creștere și pun presiune tot mai mare, românii se gândesc de două ori înainte să-și achiziționeze o locuință. Asta în timp ce, pe șantierele, dezvoltatorii continuă la foc continuu construcțiile.  Se sparge bula imobiliarelor: românii nu mai cumpără locuințe […]
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
Companii
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
În luna noiembrie, înmatriculările de mașini noi în România a înregistrat o creștere spectaculoasă, de peste 36% față de aceeași perioadă din 2024. Această evoluție semnificativă a pieței auto locale reflectă interesul tot mai mare al românilor pentru înnoirea parcului auto național, precum și dinamica pozitivă a segmentului de vehicule prietenoase cu mediul. Vânzări record […]
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Începutul anului 2027 va fi marcat, pentru români, de regula impusă de Uniunea Europeană în ceea ce privește plățile în numerar. Deși decizia nu înseamnă eliminarea cash-ului, va exista un plafon prin care plățile vor fi limitate semnificativ. Măsura face parte din pachetul adoptat de Uniunea Europeană pentru combaterea spălării banilor și a finanțării activităților […]
O bancă americană de investiții, favorită să preia activele Lukoil într-un acord „fără bani”
O bancă americană de investiții, favorită să preia activele Lukoil într-un acord „fără bani”
Lukoil ar prefera oferta băncii americane de investiții Xtellus Partners pentru vânzarea portofoliului său internațional, evaluat la 22 de miliarde de dolari. Tranzacția ar avea loc fără numerar, printr-un schimb de titluri deținute de investitori americani. Termenul-limită impus de Trezoreria SUA pentru finalizarea vânzării a fost extins până la 17 ianuarie. Lukoil negociază o tranzacție […]
OpenAI lansează GPT-5.2 pe „cod roșu”. Răspunsul fulger la ofensiva Google Gemini 3
Tehnologie
OpenAI lansează GPT-5.2 pe „cod roșu”. Răspunsul fulger la ofensiva Google Gemini 3
OpenAI a lansat pe repede înainte GPT-5.2, cel mai avansat model al său, după ce Google a zguduit industria luna trecută cu Gemini 3. Noul model apare la numai câteva săptămâni după GPT-5.1 – cel mai scurt ciclu de lansare din istoria companiei. GPT-5.2 vine în trei versiuni și promite viteză, acuratețe și performanță fără […]
Rabla 2025: AFM aprobă noi dosare, în valoare de 4,52 milioane de lei
Companii
Rabla 2025: AFM aprobă noi dosare, în valoare de 4,52 milioane de lei
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat noi dosare de finanțare în cadrul Programului Rabla pentru persoane fizice. După publicarea listei cu dosarele aprobate, instituția actualizează în aplicaţie statusul solicitantului în „beneficiar aprobat pentru finanţare”. AFM aprobă 418 ecotichete în valoare de 4,52 milioane de lei în Programul Rabla 2025 Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) […]