Prima pagină » Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand

Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand

Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand
Fotografii: Renault Australia

După ani de speculații și așteptări, cel mai popular model românesc, Dacia Duster, va ajunge în sfârșit și pe piața din Australia.

SUV-ul de clasă compactă de la Mioveni nu va fi, însă, comercializat sub brandul cu care este familiarizat publicul european, ci sub numele de Renault Duster

Dacia Duster va fi lansat pe piața din Australia

Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand

Potrivit publicației australiene Drive, câteva exemplare Duster deja înmatriculate au fost surprinse pe șoselele australiene, iar decizia de rebranding reflectă o strategie clară de adaptare la specificul pieței.

Glen Sealey, șeful Renault Australia, a explicat că numele Duster este mai bine cunoscut în Australia decât Dacia, motiv pentru care a fost preferată lansarea sub sigla Renault, un brand consacrat la Antipozi. „Cererea pentru acest model în Europa este foarte mare, astfel că în Australia vor ajunge cât mai multe unități pentru acest, înainte ca livrările să crească anul viitor”, a precizat Sealey.

Noua generație Duster este fabricată pe aceeași platformă ca și Bigster și vine cu îmbunătățiri importante comparativ cu generația anterioară atât în ceea ce privește designul, cât și confortul, conectivitatea și tehnologiile de siguranță.

Pe piața din Australia, Renault Duster va fi oferit doar în două versiuni de motorizare, ambele pe benzină, asta cel puțin într-o primă etapă. Spre deosebire de Europa, unde este deja disponibilă o versiune hibridă de 1,6 litri, aceasta nu a fost confirmată pentru piețele din afara Bătrânului Continent. În schimb, clienții australieni vor avea la dispoziție două opțiuni: 1.3 TCe, 4 cilindri, 150 CP, cu transmisie automată și 1.2 TCe, 3 cilindri, 130 CP, cu transmisie manuală, tracțiune integrală și sistem mild-hybrid, potrivit site-ului oficial Renault Australia.

Această din urmă versiune va fi singura variantă 4×4 disponibilă la Antipozi și se adresează celor care caută un SUV compact cu reale abilități off-road. Glen Sealey a ținut să sublinieze acest aspect, afirmând că Duster „oferă un nivel autentic de capabilități în afara drumurilor asfaltate, spre deosebire de multe alte SUV-uri de dimensiuni mici care se limitează la utilizarea urbană”.

Renault Duster: echipări și dotări

Renault Duster pentru Australia va fi oferit în două variante de echipare, Evolution și Techno, și șapte culori pentru exterior. Modelul va beneficia de o listă generoasă de dotări, comparabile cu versiunile de top ale SUV-ului care sunt deja disponibile în Europa. Printre echipamentele standard se regăsesc climatizare pe două zone, care, în Europa, este disponibilă doar pe noul Bigster, instrumentar de bord digital de 7 inch, sistem multimedia cu ecran tactil de 10,1 inch, pilot automat și faruri LED automate.

De asemenea, Renault Australia anunță dezvoltarea unei game de accesorii aftermarket în colaborare cu echipele din Franța și cu furnizori locali, ceea ce va permite clienților să-și personalizeze vehiculul în funcție de nevoi și preferințe. Printre acestea se numără o platformă pentru acoperiș, o copertină și un cort.

Noul Renault Duster va fi lansat oficial pe piața australiană la mijlocul lunii iulie. Lista de prețuri nu a fost încă publicată, însă este de așteptat ca SUV-ul să aibă un preț de pornire de aproximativ 30.000 de dolari australieni, echivalentul a mai puțin de 17.000 de euro. Acest preț îl poziționează ca o alternativă în segmentul SUV-urilor compacte la modele precum Skoda Kodiaq sau Suzuki Jimny, care sunt semnificativ mai scumpe.

Această lansare marchează nu doar intrarea modelului Duster pe o nouă piață, ci și un nou pas în strategia globală de extindere a Renault Group, care include promovarea platformei CMF-B în diverse regiuni sub branduri diferite. În timp ce în Europa Dacia se bucură de o imagine solidă de „smart buy”, în Australia se mizează pe notorietatea și încrederea de care se bucură Renault.

Alte articole importante
ANALIZĂ
De ce trece timpul mai repede când îmbătrânim?
Tehnologie
De ce trece timpul mai repede când îmbătrânim?
Cercetătorii au descoperit că schimbările din creierul uman odată cu înaintarea în vârstă pot explica de ce anii par să zboare mai repede pe măsură ce îmbătrânim. Fenomenul observat susține o teorie veche de peste 2.000 de ani. Creierul și iluzia timpului: ce au arătat experimentele pe sute de participanți Un studiu publicat în revista […]
Cea mai râvnită meserie din UE în 2025 oferă câștiguri de vis
Cea mai râvnită meserie din UE în 2025 oferă câștiguri de vis
În Uniunea Europeană (UE), există meserii care au ajuns să fie foarte căutate, deoarece oferă salarii de câteva mii de euro lunar. Cererea mare pentru aceste profesii reflectă atât deficitul de specialiști în anumite domenii, cât și oportunitățile atractive de carieră pentru tinerii profesioniști. Cea mai căutată meserie în UE: câștiguri de până la 5.000 […]
TED are o nouă conducere și schimbă direcția
TED are o nouă conducere și schimbă direcția
Fuziunea rețelei TED cu platforma educațională Khan Academy promite să diversifice ecosistemul digital de educație gratuită și să combată dezinformarea, la nivel global. TED: 40 de ani de glorie pentru amatorii de idei inovatoare Anul 1984 a rămas celebru în tehnologie pentru câteva evenimente emblematice, cum ar fi lansarea computerului Apple Macintosh și primul set […]
ANALIZĂ
Șoferii cu cel mai mare IQ, în funcție de marca mașinii. Rezultatele complete ale unui studiu
Șoferii cu cel mai mare IQ, în funcție de marca mașinii. Rezultatele complete ale unui studiu
Un studiu a analizat ce șoferi au cel mai mare IQ, comparând mii de participanți în funcție de marca, culoarea și tipul de combustibil al mașinii lor. Analiza a fost realizată pe un eșantion de 2.024 de persoane. Fiecare participant a completat un test de inteligență conceput pentru a măsura performanța cognitivă. Scopul cercetării a […]
Femeile din America devin casnice
Femeile din America devin casnice
Creșterea costurilor de îngrijire a copilului și un mic „baby boom” post-pandemic ar putea explica scăderea participării femeilor pe piața muncii în Statele Unite. Revoluție pe piața muncii din anii ’70 și până astăzi Oare se întorc anii ’70 și ’80? Era de la sine înțeles pe atunci că, în familia tradițională americană, tatăl este […]
Încă două mărci auto chinezești au intrat pe piața din România
Companii
Încă două mărci auto chinezești au intrat pe piața din România
Gigantul Chery, cel mai mare exportator auto din China, a lansat simultan pe piața din România două branduri: Omoda și Jaecoo. Ambele mărci mizează pe tehnologie modernă și pe prețuri competitive, iar extinderea lor în România confirmă interesul tot mai mare al producătorilor chinezi pentru regiunea Europei de Est. Două noi branduri auto din China […]