Prima pagină » Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand

Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand

Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand
Fotografii: Renault Australia

După ani de speculații și așteptări, cel mai popular model românesc, Dacia Duster, va ajunge în sfârșit și pe piața din Australia.

SUV-ul de clasă compactă de la Mioveni nu va fi, însă, comercializat sub brandul cu care este familiarizat publicul european, ci sub numele de Renault Duster

Dacia Duster va fi lansat pe piața din Australia

Noua generație Dacia Duster ajunge și în Australia, dar sub un nou brand

Potrivit publicației australiene Drive, câteva exemplare Duster deja înmatriculate au fost surprinse pe șoselele australiene, iar decizia de rebranding reflectă o strategie clară de adaptare la specificul pieței.

Glen Sealey, șeful Renault Australia, a explicat că numele Duster este mai bine cunoscut în Australia decât Dacia, motiv pentru care a fost preferată lansarea sub sigla Renault, un brand consacrat la Antipozi. „Cererea pentru acest model în Europa este foarte mare, astfel că în Australia vor ajunge cât mai multe unități pentru acest, înainte ca livrările să crească anul viitor”, a precizat Sealey.

Noua generație Duster este fabricată pe aceeași platformă ca și Bigster și vine cu îmbunătățiri importante comparativ cu generația anterioară atât în ceea ce privește designul, cât și confortul, conectivitatea și tehnologiile de siguranță.

Pe piața din Australia, Renault Duster va fi oferit doar în două versiuni de motorizare, ambele pe benzină, asta cel puțin într-o primă etapă. Spre deosebire de Europa, unde este deja disponibilă o versiune hibridă de 1,6 litri, aceasta nu a fost confirmată pentru piețele din afara Bătrânului Continent. În schimb, clienții australieni vor avea la dispoziție două opțiuni: 1.3 TCe, 4 cilindri, 150 CP, cu transmisie automată și 1.2 TCe, 3 cilindri, 130 CP, cu transmisie manuală, tracțiune integrală și sistem mild-hybrid, potrivit site-ului oficial Renault Australia.

Această din urmă versiune va fi singura variantă 4×4 disponibilă la Antipozi și se adresează celor care caută un SUV compact cu reale abilități off-road. Glen Sealey a ținut să sublinieze acest aspect, afirmând că Duster „oferă un nivel autentic de capabilități în afara drumurilor asfaltate, spre deosebire de multe alte SUV-uri de dimensiuni mici care se limitează la utilizarea urbană”.

Renault Duster: echipări și dotări

Renault Duster pentru Australia va fi oferit în două variante de echipare, Evolution și Techno, și șapte culori pentru exterior. Modelul va beneficia de o listă generoasă de dotări, comparabile cu versiunile de top ale SUV-ului care sunt deja disponibile în Europa. Printre echipamentele standard se regăsesc climatizare pe două zone, care, în Europa, este disponibilă doar pe noul Bigster, instrumentar de bord digital de 7 inch, sistem multimedia cu ecran tactil de 10,1 inch, pilot automat și faruri LED automate.

De asemenea, Renault Australia anunță dezvoltarea unei game de accesorii aftermarket în colaborare cu echipele din Franța și cu furnizori locali, ceea ce va permite clienților să-și personalizeze vehiculul în funcție de nevoi și preferințe. Printre acestea se numără o platformă pentru acoperiș, o copertină și un cort.

Noul Renault Duster va fi lansat oficial pe piața australiană la mijlocul lunii iulie. Lista de prețuri nu a fost încă publicată, însă este de așteptat ca SUV-ul să aibă un preț de pornire de aproximativ 30.000 de dolari australieni, echivalentul a mai puțin de 17.000 de euro. Acest preț îl poziționează ca o alternativă în segmentul SUV-urilor compacte la modele precum Skoda Kodiaq sau Suzuki Jimny, care sunt semnificativ mai scumpe.

Această lansare marchează nu doar intrarea modelului Duster pe o nouă piață, ci și un nou pas în strategia globală de extindere a Renault Group, care include promovarea platformei CMF-B în diverse regiuni sub branduri diferite. În timp ce în Europa Dacia se bucură de o imagine solidă de „smart buy”, în Australia se mizează pe notorietatea și încrederea de care se bucură Renault.

Alte articole importante
Range Rover-ul reginei Elizabeth II, vândut la licitație pentru o sumă record
Companii
Range Rover-ul reginei Elizabeth II, vândut la licitație pentru o sumă record
Un Range Rover care i-a aparținut reginei Elizabeth II a fost vândut recent la licitație pentru o sumă impresionantă, depășind cu mult estimările inițiale. Vehiculul, încărcat de istorie și simbolism, a atras atenția colecționarilor și pasionaților de automobile, stabilind un nou record în materie de preț. Un Range Rover al reginei Elizabeth II, cumpărat pentru […]
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
La Johns Hopkins, un grup de 29 clerici din diverse tradiții – creștinism, iudaism, islam și budism – au acceptat să participe la un studiu experimental, în cadrul căruia au primit pentru prima dată psilocibină, substanța activă din ciupercile halucinogene. Experimentul a fost menit să observe impactul psihedelicelor asupra credinței, scrie The Economist. Halucinațiile produse […]
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Pe rețelele sociale, tineri europeni descoperă o cale neașteptată către minele de metale și minerale din deșerturile Australiei, unde joburile „FIFO” (fly-in, fly-out) promit tot ce și-ar putea dori un influencer contemporan: câștiguri rapide și experiențe exotice. Influenceri ca Janne D’Huyvetter au transformat munca în tabere izolate, de la curățenie până la operarea utilajelor grele, […]
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Analize
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Când campaniile publicitare scapă de sub control, efectul asupra brandurilor poate fi devastator. De la mesaje considerate insensibile până la imagini acuzate de discriminare, marile branduri au reușit să transforme lansările de marketing în scandaluri răsunătoare. Greșelile lor arată cât de subțire este linia dintre o strategie creativă de impact și o ofensă care ajunge […]
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Tehnologie
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Compania xAI, startup-ul lui Elon Musk dedicat inteligenței artificiale, a deschis un proces la o instanță din Texas împotriva OpenAI și Apple, acuzându-le de „o conspirație pentru monopolizarea piețelor smartphone-urilor și chatbot-urilor AI generative”. Cazul judiciar ridică noi tensiuni în conflictul public tot mai intens dintre Musk și fostul său partener de la OpenAI, Sam […]
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Două dintre cele mai mari grupuri media din Japonia dau în judecată motorul de căutare Perplexity, bazat pe inteligență artificială, pentru presupuse încălcări ale drepturilor de autor, alăturându-se unei liste tot mai lungi de publicații care acționează în instanță companii de AI care le folosesc conținutul. Puterea Financiară a scris pe larg despre bătălia editorilor […]