Prima pagină » Geely cucerește Brazilia printr-un parteneriat strategic cu Renault

Geely cucerește Brazilia printr-un parteneriat strategic cu Renault

Geely cucerește Brazilia printr-un parteneriat strategic cu Renault
Foto: Shutterstock

Giganții auto Geely și Renault își unesc forțele pentru producția și vânzarea de vehicule electrice și hibride în Brazilia.

Producătorul chinez va achiziționa o participație la compania Renault do Brasil, iar în schimb va beneficia de resursele locale de producție, vânzări și service ale partenerului francez.

Geely va deține 26,4% din compania pe care a înființat-o în Brazilia cu Renault

Geely cucerește Brazilia printr-un parteneriat strategic cu Renault

Foto: Renault

Constructorul de automobile chinez Geely a anunțat că firma-mamă Geely Holding va prelua o participație de 26,4% în cadrul unei societăți mixte controlate de partenerul francez Renault.

Prin această colaborare, cele două companii își propun să dezvolte și să comercializeze împreună autoturisme în Brazilia, informează Reuters, citat de Agerpres. Conform acordului, compania din Hexagon va deține pachetul majoritar de 73,57% dintre acțiunile noii entități, care va avea ca obiect principal de activitate producția și distribuția de vehicule sub mărcile Renault și Geely.

Ca parte a acordului, Geely Holding va avea acces la facilitățile de producție deținute de Renault Group în complexul industrial Ayrton Senna, situat în orașul Sao Jose dos Pinhais, în statul Parana, din sudul Braziliei.

Parteneriatul include, de asemenea, și dezvoltarea unei game de vehicule comerciale ușoare marca Renault, menite să atragă noi segmente de clienți, potrivit unui comunicat transmis de Geely Auto.

Renault și Geely au fondat HORSE Powertrain

Colaborarea vine în completarea anunțului făcut în luna februarie, atunci când cele două companii au confirmat intenția de a coopera pe piața braziliană în domeniul vehiculelor electrice și a celor hibride. Chinezii au cumpărat în 2022 o participație de 34% la Renault Korea Motors.

Această inițiativă se adaugă altor proiecte comune între Geely și Renault, printre care se numără o societate mixtă înregistrată la Londra, specializată în dezvoltarea de motoare convenționale cu ardere internă, dar și o platformă de producție aflată în Coreea de Sud, transmite Global Banking and Finance.

Anul trecut, Renault și Geely au fondat HORSE Powertrain, o societate mixtă „50:50”, pentru a proiecta, dezvolta, produce și vinde toate soluțiile de sisteme de propulsie hibride și cu combustie. Compania are sediul în Spania și operațiuni în șapte țări, la o capacitate de producție de 3,2 milioane de unități pe an.

Renault Group rămâne un actor-cheie în transformarea industriei auto, promovând o mobilitate sustenabilă și inovatoare. Grupul francez se bazează pe expertiza sa vastă în electrificare și pe alianța solidă cu Nissan și Mitsubishi Motors. Prin brandurile sale Renault, Dacia, Alpine și Mobilize compania oferă soluții moderne care răspund provocărilor actuale din mobilitate.

Alte articole importante
Reinventarea ciocolatei. Nestle a pus la punct o nouă tehnică de prelucrare a fructului de cacao, care schimbă regulile jocului
Companii
Reinventarea ciocolatei. Nestle a pus la punct o nouă tehnică de prelucrare a fructului de cacao, care schimbă regulile jocului
Gigantul elvețian Nestle semnalează o transformare majoră în modul în care este produsă ciocolata, anunțând obținerea unui brevet pentru o metodă inovatoare ce valorifică aproape întregul fruct de cacao, nu doar boabele, așa cum se obișnuia până acum. Această tehnică nouă permite utilizarea a până la 30% mai mult din pulpă, placenta și cojile păstăi […]
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
La Johns Hopkins, un grup de 29 clerici din diverse tradiții – creștinism, iudaism, islam și budism – au acceptat să participe la un studiu experimental, în cadrul căruia au primit pentru prima dată psilocibină, substanța activă din ciupercile halucinogene. Experimentul a fost menit să observe impactul psihedelicelor asupra credinței, scrie The Economist. Halucinațiile produse […]
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Pe rețelele sociale, tineri europeni descoperă o cale neașteptată către minele de metale și minerale din deșerturile Australiei, unde joburile „FIFO” (fly-in, fly-out) promit tot ce și-ar putea dori un influencer contemporan: câștiguri rapide și experiențe exotice. Influenceri ca Janne D’Huyvetter au transformat munca în tabere izolate, de la curățenie până la operarea utilajelor grele, […]
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Analize
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Când campaniile publicitare scapă de sub control, efectul asupra brandurilor poate fi devastator. De la mesaje considerate insensibile până la imagini acuzate de discriminare, marile branduri au reușit să transforme lansările de marketing în scandaluri răsunătoare. Greșelile lor arată cât de subțire este linia dintre o strategie creativă de impact și o ofensă care ajunge […]
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Tehnologie
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Compania xAI, startup-ul lui Elon Musk dedicat inteligenței artificiale, a deschis un proces la o instanță din Texas împotriva OpenAI și Apple, acuzându-le de „o conspirație pentru monopolizarea piețelor smartphone-urilor și chatbot-urilor AI generative”. Cazul judiciar ridică noi tensiuni în conflictul public tot mai intens dintre Musk și fostul său partener de la OpenAI, Sam […]
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Două dintre cele mai mari grupuri media din Japonia dau în judecată motorul de căutare Perplexity, bazat pe inteligență artificială, pentru presupuse încălcări ale drepturilor de autor, alăturându-se unei liste tot mai lungi de publicații care acționează în instanță companii de AI care le folosesc conținutul. Puterea Financiară a scris pe larg despre bătălia editorilor […]