Un gigant auto european a anunțat oficial că va închide una dintre uzinele pe care le deține în Germania.
Decizia este una fără precedent în cei 88 de ani de existență a companiei și reflectă presiunile uriașe cu care se confruntă sectorul auto la nivel continental.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/08/Volkswagen-ID.3_1.jpg)
Foto: Volkswagen
Volkswagen a confirmat că va opri producția de autovehicule la fabrica sa din Dresda. Decizia vine după ce VW a semnat o scrisoare de intenție cu Landul Saxonia și cu Universitatea Tehnică din oraș pentru transformarea Fabricii Transparente într-un campus de inovare axat pe inteligență artificială, robotică, microelectronică și proiectarea de cipuri, potrivit Automotive World.
Prin acest parteneriat public-privat vor fi investiți peste 50 de milioane de euro în următorii șapte ani. TU Dresda va utiliza, în final, aproape jumătate din spațiul universității.
Producția modelului pur electric ID.3 la Dresda va fi oprită în prima lună din 2026. Din acel moment, clădirea va intra într-un amplu proces de reconversie. Primele proiecte comune de cercetare sunt programate pentru mijlocul anului viitor, iar activitatea curentă va începe în 2027. Unitatea de producție va fi complet transformată într-un centru de livrare și de cercetare. Asta, după ce, pe parcursul anului curent, a asamblat aproximativ 3.500 de mașini, fiind al doilea cel mai mare punct de producție Volkswagen din Germania.
Pentru a calma sindicatele locale și consiliul angajaților, toți cei 230 de Germania, țara joburilor part-time: 40% dintre angajați renunță la norma întreagă ai fabricii își vor păstra posturile pe durata tranziției. Totuși, efectivele vor fi reduse treptat în anii următori prin plecări naturale, precum pensionările.
Angajații ale căror posturi vor fi desființate vor primi oferte de transfer către unitățile din Zwickau și Chemnitz. De asemenea, acestora li se vor propune scheme de pensionare parțială sau acorduri de încetare a contractelor. În schimb, alții vor fi transferați la uzina din Wolfsburg și vor primi bonusuri de relocare de 30.000 de euro.
Închiderea facilității din Dresda face parte din programul „Future Volkswagen”. Acesta vizează reducerea capacității de producție din Germania cu 730.000 de vehicule pe an până în 2028. De asemenea, sunt prevăzute desființarea a 35.000 de locuri de muncă până în 2030 într-o manieră „responsabilă din punct de vedere social”.
„Decizia de a pune capăt producției de vehicule la Gläserne Manufaktur după mai bine de 20 de ani nu a fost una ușoară. Totuși, din perspectivă economică, aceasta a fost absolut necesară”, a declarat Thomas Schäfer, director executiv al mărcii Volkswagen.
Uzina Volkswagen din Dresda a fost inaugurată în 2001. Inițial, acolo a fost produsă limuzina premium Phaeton, până în 2016, după care s-a trecut la producția lui e-Golf, iar ulterior la modelul electric ID.3.
Fabrica asamblează aproximativ 6.000 de vehicule pe an, nefiind orientată spre producția la scară largă. Asta, deoarece are unele dintre cele mai ridicate costuri de producție din lume.
Premierul landului Saxonia, Michael Kretschmer, a descris această evoluție drept un moment de cotitură pentru poziția industrială a regiunii.
„Reorientarea Gläserne Manufaktur nu va crea doar un campus de inovare de importanță națională, ci transmite, totodată, un semnal clar privind ambiția landului nostru de a se afla în avangarda tehnologiilor viitorului”, a declarat Kretschmer.
Orașul își propune să devină un pol al industriei europene a semiconductorilor, în contextul în care sunt în derulare și proiecte ale companiilor Bosch, Infineon și TSMC.