Prima pagină » Prima geantă Birkin creată de Hermes, vândută la licitație pentru o sumă record

Prima geantă Birkin creată de Hermes, vândută la licitație pentru o sumă record

Prima geantă Birkin creată de Hermes, vândută la licitație pentru o sumă record
Fotografii: Sotheby’s.com

Prima geantă de mână Birkin, a fost vândută, joi, la o licitație desfășurată la Paris pentru aproape 8,6 milioane de euro.

Geanta a fost achiziționată de un colecționar japonez pentru suma de șapte milioane de euro, care, cu taxele incluse, a ajuns la 8,58 milioane de euro.

Celebra geantă Birkin de la Hermes s-a vândut cu 8,6 milioane de euro

Prima geantă Birkin creată de Hermes, vândută la licitație pentru o sumă record

Această vânzare marchează un nou record, deoarece geanta Birkin a devenit cea mai scumpă care a fost vândută vreodată la licitație. De asemenea, este cel mai valoros articol de modă din Europa și al doilea cel mai valoros adjudecat într-un astfel de cadru, după celebra pereche de pantofi roșii din filmul „Vrăjitorul din Oz”, care s-a vândut în 2024 cu 27,8 milioane de euro.

Recordul anterior era deținut de un model Hermes Kelly din piele de crocodil, împodobit cu diamante și aur alb și a fost vândut în noiembrie 2021 de casa de licitații Christie’s pentru o sumă ce depășea 438.000 de euro, transmite AFP, citată de Agerpres.

„Această vânzare reprezintă un moment de referință în istoria modei și, mai larg, a luxului. Este o demonstrație uimitoare a forței unei legende și a dorinței colecționarilor de a deține o piesă cu o poveste excepțională și o origine mitică”, a declarat Morgane Halimi, directoarea departamentului de genți de mână și modă de la Sotheby’s.

Licitată cu un preț de pornire de 1 milion de euro, geanta, realizată din piele neagră și de dimensiuni mari, a stârnit o „luptă electrizantă” care a durat 10 minute și a implicat nouă colecționari, atât prin telefon și online, cât și în sala de licitație, conform unui comunicat emis de casa de licitații Sotheby’s.

Geanta a fost vândută pentru prima dată chiar de Jane Birkin, în 1994, în cadrul unei licitații caritabile dedicată luptei împotriva SIDA. Ulterior, în 2000, a fost achiziționată de Catherine B., fondatoarea celebrului boutique vintage „Les 3 Marches” din Paris, care a păstrat-o până la licitația de joi.

Cum a apărut celebra geantă Birkin

Geanta a fost special creată în 1984 de casa de modă Hermes pentru regretata cântăreață și actriță de origine britanică Jane Birkin (1946-2023). Aceasta a apărut în aproximativ 70 de filme și a fost cunoscută în afara Franței mai ales pentru piesa erotică „Je T’aime… Moi Non Plus”. Ea a format timp de mai bine de un deceniu și jumătate unul dintre cele mai faimoase cupluri din Franța alături de cantautorul Serge Gainsbourg.

Acest „prototip istoric, lucrat manual” este gravat cu inițialele J.B. și are o serie de caracteristici unice. Este de dimensiuni neobișnuite, fiind mai mare decât alte modele produse de Hermes, are o curea de umăr și accesorii din alamă, înlocuite ulterior cu inele, încuietori și „picioare” placate cu aur, dar și o unghieră încorporată, potrivit The Guardian.

În timpul unui zbor Paris-Londra, Jane, considerată la acea vreme un adevărat „fashion icon”, s-a plâns vecinului de scaun că nu a găsit o geantă suficient de mare pentru nevoile unei mame tinere. Ea nu știa că bărbatul de lângă ea era nimeni altul decât Jean-Louis Dumas, directorul Hermes de atunci. Din acea conversație a luat naștere, în 1984, celebra geantă Birkin, o geantă încăpătoare, adaptată inclusiv pentru transportul biberoanelor.

Patru decenii mai târziu, această piesă din piele este emblema casei Hermes. Fabricată în număr limitat, geanta și-a construit o aură de exclusivitate, cu prețuri care variază de la câteva mii de euro pentru modelele simple, până la sute de mii pentru variantele de lux.

Alte articole importante
Range Rover-ul reginei Elizabeth II, vândut la licitație pentru o sumă record
Companii
Range Rover-ul reginei Elizabeth II, vândut la licitație pentru o sumă record
Un Range Rover care i-a aparținut reginei Elizabeth II a fost vândut recent la licitație pentru o sumă impresionantă, depășind cu mult estimările inițiale. Vehiculul, încărcat de istorie și simbolism, a atras atenția colecționarilor și pasionaților de automobile, stabilind un nou record în materie de preț. Un Range Rover al reginei Elizabeth II, cumpărat pentru […]
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
La Johns Hopkins, un grup de 29 clerici din diverse tradiții – creștinism, iudaism, islam și budism – au acceptat să participe la un studiu experimental, în cadrul căruia au primit pentru prima dată psilocibină, substanța activă din ciupercile halucinogene. Experimentul a fost menit să observe impactul psihedelicelor asupra credinței, scrie The Economist. Halucinațiile produse […]
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Pe rețelele sociale, tineri europeni descoperă o cale neașteptată către minele de metale și minerale din deșerturile Australiei, unde joburile „FIFO” (fly-in, fly-out) promit tot ce și-ar putea dori un influencer contemporan: câștiguri rapide și experiențe exotice. Influenceri ca Janne D’Huyvetter au transformat munca în tabere izolate, de la curățenie până la operarea utilajelor grele, […]
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Analize
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Când campaniile publicitare scapă de sub control, efectul asupra brandurilor poate fi devastator. De la mesaje considerate insensibile până la imagini acuzate de discriminare, marile branduri au reușit să transforme lansările de marketing în scandaluri răsunătoare. Greșelile lor arată cât de subțire este linia dintre o strategie creativă de impact și o ofensă care ajunge […]
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Tehnologie
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Compania xAI, startup-ul lui Elon Musk dedicat inteligenței artificiale, a deschis un proces la o instanță din Texas împotriva OpenAI și Apple, acuzându-le de „o conspirație pentru monopolizarea piețelor smartphone-urilor și chatbot-urilor AI generative”. Cazul judiciar ridică noi tensiuni în conflictul public tot mai intens dintre Musk și fostul său partener de la OpenAI, Sam […]
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Două dintre cele mai mari grupuri media din Japonia dau în judecată motorul de căutare Perplexity, bazat pe inteligență artificială, pentru presupuse încălcări ale drepturilor de autor, alăturându-se unei liste tot mai lungi de publicații care acționează în instanță companii de AI care le folosesc conținutul. Puterea Financiară a scris pe larg despre bătălia editorilor […]