Prima pagină » Producătorul de ciocolată Lindt își revizuiește în creștere estimările de profit pentru 2025

Producătorul de ciocolată Lindt își revizuiește în creștere estimările de profit pentru 2025

Producătorul de ciocolată Lindt își revizuiește în creștere estimările de profit pentru 2025
Foto: Lindt.com

Lindt, unul dintre cei mai mari producători de ciocolată premium din lume, privește cu și mai mult optimism a doua jumătate a anului 2025.

Compania elvețiană și-a revizuit în creștere estimările de profit și de vânzări, principalele atuuri fiind loialitatea consumatorilor și orientarea acestora către produse de ciocolaterie mai scumpe.

Lindt își revizuiește în sus prognoza: clienții aleg calitatea, nu prețul

Producătorul de ciocolată Lindt își revizuiește în creștere estimările de profit pentru 2025

Foto: Freepik

Producătorul elvețian de ciocolată premium Lindt & Sprüngli și-a revizuit în creștere estimările privind evoluția vânzărilor organice pentru anul 2025, datorită fidelității consumatorilor și orientării acestora către produse mai scumpe, care s-au dovedit factori esențiali în consolidarea poziției companiei pe o piață volatilă.

Concret, compania, care este cunoscută mai ales pentru bomboanelor de ciocolată Lindor, estimează acum o creștere a vânzărilor între 9% și 11%, față de prognoza anterioară de 7%-9%, transmite Reuters. Pentru întreg anul 2024, Lindt & Sprüngli a raportat venituri totale de 5,47 miliarde de franci elvețieni.

„Am demonstrat că putem fi rezilienți chiar și într-un context economic dificil”, a declarat directorul general, Adalbert Lechner. În primul semestru din 2025, Lindt a înregistrat vânzări totale de 2,35 miliarde de franci elvețieni (echivalentul a 2,95 miliarde de dolari), depășind estimările analiștilor, care anticipau 2,30 miliarde. Această performanță reflectă o creștere organică de 11,2%.

Rezultatul a fost susținut în mare parte de majorările de prețuri, care s-au majorat în medie cu 15,8%, măsură menită să compenseze costurile tot mai ridicate ale boabelor de cacao.

Vânzările Lindt în Europa au crescut cu aproape 18%

Performanța dinamică a produselor de bază, ca Lindor și Lindt Excellence, precum și inovația produselor, inclusiv Lindt Dubai Style Chocolate, au determinat, de asemenea, creșterea, a mai adăugat Adalbert Lechner.

La nivelul întregului continent european, a fost înregistrată o creștere organică foarte puternică a vânzărilor Lindt, de 17,7%. De asemenea, piața din America de Nord a crescut cu 3,6% pe fondul unei percepții slabe a consumatorilor, a mai precizat compania, citată de Rte.ie.

Totuși, aprecierea francului elvețian în raport cu alte valute a avut un impact negativ asupra vânzărilor consolidate. În termeni nominali, vânzările exprimate în franci au urcat cu 9% în prima jumătate a anului. Valoarea monedei elvețiene, considerată o valoare refugiu în contextul turbulențelor economice, a crescut cu aproape 14% față de dolarul american de la începutul anului.

Alte articole importante
Grecia a încasat peste 4,3 miliarde € din turism între ianuarie și mai 2025
Grecia a încasat peste 4,3 miliarde € din turism între ianuarie și mai 2025
Grecia continuă să fie una dintre cele mai profitabile destinații turistice din Europa, cu venituri record de peste 4,3 miliarde de euro din turism în perioada ianuarie – mai 2025, potrivit datelor oficiale publicate de Banca Centrală a Greciei. Creșterea de aproape 13% față de anul trecut a fost alimentată de fluxul de turiști străini, […]
CEO‑ul OpenAI avertizează asupra unui tsunami de escrocherii AI: „Asta mă sperie cu adevărat”
Tehnologie
CEO‑ul OpenAI avertizează asupra unui tsunami de escrocherii AI: „Asta mă sperie cu adevărat”
CEO-ul OpenAI, Sam Altman, avertizează că lumea este în pragul unei crize globale de fraudă, alimentate de inteligența artificială. De la clonarea vocii și până la deepfake-uri video imposibil de detectat, tehnologia actuală le oferă infractorilor instrumente tot mai periculoase. Altman susține că metodele tradiționale de autentificare sunt deja compromise și cere acțiuni urgente. CEO‑ul […]
„Cancel culture” devine „cancel brands”: Cum ajung brandurile internaționale în mijlocul scandalurilor de pe social-media
„Cancel culture” devine „cancel brands”: Cum ajung brandurile internaționale în mijlocul scandalurilor de pe social-media
O simplă prezentare de modă la Milano a declanșat un val de reacții în India și pe rețelele de socializare globale. Prada, una dintre cele mai prestigioase case de modă din lume, a fost acuzată de furt cultural după ce a prezentat o pereche de sandale care seamănă izbitor cu Kolhapuri chappal, o piesă emblematică […]
Soarele îmbătrânește: Când și cum se va destrăma sistemul solar – ce spun astronomii
Tehnologie
Soarele îmbătrânește: Când și cum se va destrăma sistemul solar – ce spun astronomii
Deși pare etern, sistemul nostru solar este doar o etapă trecătoare într-un Univers în continuă schimbare. Astronomii avertizează că, în ciuda longevității sale de peste 4,6 miliarde de ani, soarta sistemului solar este pecetluită. Soarele, ceasul cosmic al sistemului solar Sistemul solar pare stabil, dar funcționează ca un mecanism de ceasornic cu un termen de […]
Chinezii au creat cyber-albina, prin fuziunea naturii cu tehnologia. Poate fi controlată de la distanță și face munci remarcabile
Tehnologie
Chinezii au creat cyber-albina, prin fuziunea naturii cu tehnologia. Poate fi controlată de la distanță și face munci remarcabile
O descoperire remarcabilă vine din laboratoarele din Beijing, unde cercetătorii chinezi au reușit să transforme o simplă albină într-un instrument controlabil de la distanță, prin intermediul unui dispozitiv cerebral minuscul. Cyber-albina, rezultat al unei fuziuni spectaculoase între natură și tehnologie, promite să îndeplinească sarcini imposibile până de curând pentru un insect – de la misiuni […]
Consumatorii de lux au ajuns la limita puterilor. Marile branduri, ca Chanel sau Louis Vuitton, nevoite să renunțe la scumpiri
Analize
Consumatorii de lux au ajuns la limita puterilor. Marile branduri, ca Chanel sau Louis Vuitton, nevoite să renunțe la scumpiri
Consumatorii de lux, odinioară dispuși să accepte fără crâcnire orice majorare de preț, încep acum să se răzvrătească. După ani întregi în care marile case precum Chanel, Louis Vuitton sau Hermès au împins granițele prețurilor spre absurd, loialitatea clienților începe să se clatine. Semnalele sunt clare: creșterile spectaculoase de preț nu mai trec neobservate, iar […]