Prima pagină » Șoferii profesioniști din India devin „aur” pentru companiile românești / Salariile pot ajunge la 3000 de euro

Șoferii profesioniști din India devin „aur” pentru companiile românești / Salariile pot ajunge la 3000 de euro

Șoferii profesioniști din India devin „aur” pentru companiile românești / Salariile pot ajunge la 3000 de euro
sursă foto: StartupCafe

Cererea uriașă de șoferi profesioniști împinge companiile românești să recruteze masiv din India. Deficitul sever din transporturi aduce salarii totale de până la 3.000 de euro pe lună. Recrutarea se desfășoară după proceduri stricte, iar selecția este destul de riguroasă.

Cererea explozivă pentru șoferi străini profesioniști pe fondul crizei din transporturi

Piața transporturilor din România traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani. Deficitul de personal a devenit atât de mare încât companiile sunt nevoite să recruteze șoferi profesioniști din afara Europei.

Fenomenul s-a accentuat puternic în 2025. Cei mai solicitați sunt șoferii din India. Cererea pentru această categorie de angajați a crescut de trei până la patru ori față de anii precedenți.

Companiile caută în principal șoferi cu calificări C, CE, D și DE pentru transporturi interne și internaționale. Sunt căutați și operatorii de stivuitor pentru activități logistice. Datele sunt furnizate de o companie specializată în recrutarea de personal din Asia.

Tot mai mulți angajatori admit că nu mai găsesc candidați români disponibili și acceptă soluția importului de forță de muncă străină.

Deficitul afectează atât transportul de marfă, cât și cursele internaționale. Presiunea este accentuată de schimbările din piața europeană. Tot mai multe companii au nevoie de personal suplimentar pentru a respecta termenele contractuale.

În România, problema este agravată de plecările din sistem. Organizațiile de profil avertizează că deficitul de șoferi profesioniști a atins niveluri record. Datele UNTRR arată un deficit de aproximativ 70.000 de șoferi profesioniști de camion. Estimările pentru întregul sector indică un total de 150.000 de conducători auto lipsă. Intra aici și șoferii de camion, șoferii de autobuz, conducătorii de autocare și taximetriștii.

Cât câștigă șoferii recrutați din India și care este pachetul legal

Șoferii profesioniști din India sunt considerați bine pregătiți, disciplinați și motivați. Reprezentanții companiilor de recrutare afirmă că acești candidați au profiluri stabile și un nivel ridicat de responsabilitate. Motivația financiară este cea decisivă. Majoritatea trimit cea mai mare parte din venit familiilor rămase în țară.

Pachetul salarial este compus din salariul minim din România și diurna zilnică. Diurna diferă în funcție de tipul transportului și destinație. Pentru deplasările interne, valoarea este între 23 și 57,5 lei pe zi, potrivit legislației în vigoare.

Pentru traseele internaționale, diurna pornește de la 35 de euro pe zi. Valoarea finală este stabilită în funcție de țară și de politica fiecărei companii.

Companiile de recrutare afirmă că șoferii de camion care operează pe trasee din Uniunea Europeană pot ajunge la venituri nete între 1.200 și 3.000 de euro pe lună. Diferențele provin din complexitatea rutelor, durata deplasărilor și specificul activității. Vorbim aici despre una dintre cele mai competitive oferte salariale accesibile muncitorilor non-UE în România.

Recrutarea este una strictă. Candidații sunt evaluați atât teoretic, cât și practic. Primul pas este verificarea documentelor, cazierul, experiența și istoricul de activitate. Interviurile sunt obligatorii. Mai apoi, urmează testele de condus. Acestea se desfășoară pe camioane și autobuze, în poligoane amenajate. Toate acestea teste sunt supravegheate video.

Europa intră într-o criză amplă de șoferi, iar România resimte impactul cel mai puternic

Lipsa șoferilor profesioniști nu este o problemă exclusiv de la noi din țară. Uniunea Internațională a Transportului Rutier avertizează că Europa se confruntă cu un deficit de aproape 500.000 de șoferi. Dacă nu apar măsuri imediate, deficitul ar putea ajunge la 745.000 în următorii ani. Asta ar însemna, ca în următorii cinci ani, încă 3,4 milioane de șoferi ar putea părăsi piața muncii.

România este printre statele cele mai afectate. Structura demografică, migrația și nivelul veniturilor contribuie la această criză. Companiile românești pierd anual mii de șoferi către state mai dezvoltate. Angajatorii locali motivează că nu pot concura cu nivelurile salariale din Germania, Olanda sau Belgia.

Alte articole importante
SoftBank renunță la acțiunile Nvidia și transferă 6 miliarde $ spre OpenAI
Tehnologie
SoftBank renunță la acțiunile Nvidia și transferă 6 miliarde $ spre OpenAI
SoftBank a confirmat vânzarea integrală a acțiunilor primite de la Nvidia, evaluată la 5,83 miliarde de dolari. Tranzacția face parte dintr-un plan amplu de finanțare a investiției-record de 22,5 miliarde de dolari în OpenAI. Și participația din T-Mobile a fost parțial vândută pentru a asigura lichidități. SoftBank finalizează retragerea totală din Nvidia pentru a alimenta […]
Ministrul Finanțelor anunță ca nu va crește TVA pentru bugetul din 2026
Ministrul Finanțelor anunță ca nu va crește TVA pentru bugetul din 2026
Ministrul Finanțelor afirmă clar că majorarea TVA nu intră în construcția bugetului pentru 2026, în ciuda speculațiilor publice. În același timp, executivul pregătește discuții privind pensiile speciale, salariul minim și măsurile fiscale necesare pentru a ține deficitul sub control într-un an considerat critic pentru absorbția PNRR. Ministrul Finanțelor spune că TVA-ul rămâne nemodificat în 2026 […]
Xania Monet este prima artistă creată de AI care intră în topurile Billboard VIDEO
Video
Xania Monet este prima artistă creată de AI care intră în topurile Billboard VIDEO
Xania Monet devine primul artist generat prin inteligență artificială care ajunge în topurile Billboard. Mai mult, „noul star” a reușit deja să atragă un contract cu o casă de discuri pe care l-a și semnat. Artiștii devin din ce în ce mai îngrijorați cu privire la acest aspect și se tem că lumea nu va […]
UE va înființa o nouă agenție de informații, sub conducerea Ursulei von der Leyen
UE va înființa o nouă agenție de informații, sub conducerea Ursulei von der Leyen
Comisia Europeană va crea o nouă agenție de informații, sub conducerea președintei Ursula von der Leyen, într-o încercare de a îmbunătăți modul în care sunt utilizate datele colectate de agențiile naționale de spionaj. Cooperarea europeană în materie de informații a început după atacurile teroriste de la 11 septembrie 2001 din SUA. Tragedia petrecută atunci a […]
Warren Buffett a scris ultima scrisoare către acționari, prin care anunță sfârșitul unei ere la Berkshire Hathaway și planul pentru averea sa uriașă
Warren Buffett a scris ultima scrisoare către acționari, prin care anunță sfârșitul unei ere la Berkshire Hathaway și planul pentru averea sa uriașă
Warren Buffett, cunoscut drept „Oracolul din Omaha”, a decis să pună punct uneia dintre cele mai longevive tradiții din lumea financiară: scrisoarea anuală adresată acționarilor Berkshire Hathaway. Într-un mesaj publicat luni, miliardarul de 95 de ani a anunțat că nu va mai redacta acest document. De asemenea, el nu va mai vorbi la întâlnirile anuale […]
Diamantele sintetice schimbă regulile jocului cu prețuri imbatabile. Cât de real mai e luxul strălucitor
Diamantele sintetice schimbă regulile jocului cu prețuri imbatabile. Cât de real mai e luxul strălucitor
Diamantele sintetice au devenit alternativa modernă la pietrele extrase din mine, atrăgând atenția celor care caută lux la un preț mai accesibil. Inelele de logodnă ale vedetelor continuă să fascineze publicul. De la bijuteria impresionantă purtată de Georgina Rodríguez, estimată între două și cinci milioane de dolari, până la modelul mai modest al lui Taylor […]