Prima pagină » Un retailer de top își vinde hypermarketurile dintr-o mare țară europeană

Un retailer de top își vinde hypermarketurile dintr-o mare țară europeană

Un retailer de top își vinde hypermarketurile dintr-o mare țară europeană
Fotografii: Shutterstock

Un mare retailer internațional s-ar putea retrage dintr-o importantă țară europeană, analizând posibilitatea de a-și vinde hypermarketurile.

Decizia vine în contextul unor pierderi semnificative și al unei competiții tot mai acerbe în sectorul local de retail.

Un mare retailer francez caută cumpărător pentru filiala dintr-o țară europeană

Un mare retailer își vinde hypermarketurile dintr-o mare țară europeană

Grupul francez Carrefour analizează posibilitatea unei retrageri strategice de pe piața italiană, în contextul unei performanțe slabe și al presiunilor tot mai mari venite din partea investitorilor. Rețeaua de hypermarket-uri din Italia continuă să se restrângă, pe fondul reducerii cotei de piață și al rezultatelor comerciale sub așteptări.

Potrivit unor surse apropiate decidenților în acest proces, compania ar fi inițiat discuții confidențiale cu mai mulți retaileri europeni în vederea vânzării activităților sale din peninsulă. Printre potențialii cumpărători s-ar număra nume importante din industria de profil, precum Lidl, Conad și Esselunga, informează publicația germană Lebensmittel Zeitung.

Deși Italia reprezintă a patra piață ca mărime pentru Carrefour în Europa, mediul de afaceri local s-a dovedit a fi unul foarte dificil. Competiția intensă și fragmentarea sectorului de retail alimentar au limitat potențialul de creștere, iar Carrefour ocupă în prezent doar poziția a opta în clasamentul jucătorilor din domeniu, conform datelor citate de Retaildetail.eu.

Anul 2024 nu a adus vești bune pentru compania franceză. Aceasta a raportat o scădere a vânzărilor cu 5,3%, până la 3,63 miliarde de euro, pierderile fiind cifrate la aproximativ 250 de milioane de euro.

Începutul unei serii de ajustări strategice

Intenția de a părăsi piața din Italia se înscrie în planul mai amplu de optimizare a portofoliului internațional al grupului francez. Alexandre Bompard, CEO-ul Carrefour, a declarat recent în cadrul adunării generale că „unele active vor fi vândute sau vor face obiectul unor parteneriate strategice”, subliniind că reorganizarea va fi una agresivă în lunile următoare.

În paralel, Carrefour a anunțat integrarea completă a operațiunilor din Brazilia, un pas important într-un proces mai amplu de consolidare. În același timp, retailerul din Hexagon ar fi purtat discuții exploratorii cu grupul Ahold Delhaize, ceea ce semnalează deschiderea către fuziuni sau alianțe care să permită o repoziționare pe piețele-cheie.

Scăderea valorii acțiunilor și volatilitatea rezultatelor financiare pun presiune suplimentară pe conducerea Carrefour, care trebuie să ia rapid decizii clare privind piețele mai puțin profitabile. Iar o eventuală ieșire din Italia ar putea fi începutul unei serii mai largi de ajustări strategice în portofoliul internațional al grupului.

Alte articole importante
Restricțiile de imigrație anunțate de Trump schimbă regulile pentru recrutări, călătorii și parteneriate în finanțe
Restricțiile de imigrație anunțate de Trump schimbă regulile pentru recrutări, călătorii și parteneriate în finanțe
Politicile de imigrație tot mai stricte promovate de președintele Donald Trump încep să afecteze serios industria financiară americană. De la verificări intense în tranzacții de fuziuni și achiziții, până la strategii alternative de angajare și temeri privind călătoriile internaționale, firmele de pe Wall Street resimt deja impactul unei posibile noi ere de izolaționism. Restricțiile de […]
Nvidia este prima companie care atinge o capitalizare de 4 trilioane de dolari. Acțiunile, la un maxim istoric
Nvidia este prima companie care atinge o capitalizare de 4 trilioane de dolari. Acțiunile, la un maxim istoric
Nvidia a ajuns la o capitalizare bursieră de 4 trilioane de dolari, devenind prima companie listată la bursă din lume care atinge acest prag istoric. Ascensiunea spectaculoasă subliniază explozia cererii în sectorul de tehnologie AI, în contextul în care corporația americană domină industria globală a procesoarelor grafice. Capitalizare istorică: Nvidia atinge 4 trilioane de dolari […]
Mașinile de lux pierd teren în SUA din cauza tarifelor impuse de Trump
Companii
Mașinile de lux pierd teren în SUA din cauza tarifelor impuse de Trump
Politica tarifară agresivă a administrației Trump în ceea ce privește importurile la mașinile de lux din afara SUA, afectează vânzările globale ale producătorilor auto. Mărci de prestigiu precum Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover (JLR) și Porsche au raportat scăderi semnificative ale vânzărilor pe piața nord-americană, una dintre cele mai importante pentru segmentul premium. Politicile comerciale ale […]
Cum au recuperat consumatorii români sute de mii de euro din tranzacții internaționale eșuate
Analize
Cum au recuperat consumatorii români sute de mii de euro din tranzacții internaționale eșuate
În primele șase luni ale anului 2025, consumatorii români au reușit să recupereze peste 210.000 de euro, după ce au semnalat dificultăți întâmpinate în tranzacții cu firme din alte țări europene. Aceste cazuri au fost gestionate gratuit de Centrul European al Consumatorilor (ECC) din România, care a oferit sprijin în soluționarea litigiilor transfrontaliere, scrie Puterea.ro. […]
Topul celor mai costisitoare infracțiuni financiare în 2024. Peste 16 miliarde de dolari „evaporați” în fraude investigate de FBI
Topul celor mai costisitoare infracțiuni financiare în 2024. Peste 16 miliarde de dolari „evaporați” în fraude investigate de FBI
Numărul de infracțiuni financiare continuă să se înmulțească, provocând pierderi atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii. În decursul anului trecut, peste 850.000 de plângeri au fost depuse la FBI, pierderile totale ridicându-se la 16,6 miliarde de dolari. Topul celor mai costisitoare infracțiuni financiare în 2024, potrivit FBI Pe măsură ce infracțiunile financiare devin […]
Grok, chatbotul lui Elon Musk, forțat să șteargă postări care îl laudau pe Hitler și conțineau comentarii antisemite
Tehnologie
Grok, chatbotul lui Elon Musk, forțat să șteargă postări care îl laudau pe Hitler și conțineau comentarii antisemite
Chatbotul Grok, dezvoltat de firma de inteligență artificială xAI a lui Elon Musk, a fost nevoit să elimine o serie de postări „inadecvate” după ce a început să facă afirmații controversate, inclusiv laude la adresa lui Adolf Hitler și comentarii antisemite în răspunsurile oferite utilizatorilor pe platforma X. Postări șocante și autoclasificare ca „MechaHitler” Printre […]