Prima pagină » Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în luna mai. Ce piață se află în fruntea topului?

Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în luna mai. Ce piață se află în fruntea topului?

Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în luna mai. Ce piață se află în fruntea topului?
Programul Rabla 2025, salvat parțial. Ce buget va fi alocat și cine va putea aplica

Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au continuat trendul ascendent în luna mai, înregistrând o creștere semnificativă, comparativ cu aceeași perioadă din 2024.

Cea mai solidă piață a fost China, ceea ce evidențiază rolul esențial pe care aceasta îl joacă în dinamica globală a industriei auto electrice. În alte regiuni, creșterile au fost mai temperate.

În mai, vânzările de mașini electrice și PHEV-uri au crescut cu 24%

Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în luna mai. Ce piață se află în fruntea topului?

În luna mai a acestui an, vânzările globale de vehicule electrice (EV) și hibride plug-in (PHEV) au crescut cu 24% față de aceeași perioadă a anului trecut, susținute în principal de piața din China. Cea mai mare piață de mașini electrificate din lume a compensat evoluția mai modestă din America de Nord (+7%), relevă datele recente ale firmei de cercetare Rho Motion.

Pentru prima dată, în China a fost depășit pragul de un milion de vehicule electrice vândute într-o singură lună, performanță impulsionată de cererea internă robustă și de extinderea exporturilor către piețe emergente, precum Mexic, Asia de Sud-Est și Uzbekistan. Producătorul chinez BYD a jucat un rol important în această creștere, intensificându-și prezența globală.

În Europa, vânzările au fost stimulate de noile subvenții acordate flotelor în Germania și de o cerere solidă în sudul continentului, în timp ce în America de Nord, cererea a fost afectată de expirarea subvențiilor în Canada și de taxele vamale ridicate impuse de SUA, după cum subliniază Charles Lester, analist șef la Rho Motion.

Câte mașini electrice s-au vândut în 2025

Pe fondul incertitudinilor legate de politicile comerciale și de standardele privind emisiile de CO2 din SUA, producătorii auto își revizuiesc estimările pentru acest an, iar tensiunile comerciale continuă să afecteze ritmul vânzărilor pe piața nord-americană. Totodată, în Europa, stimulentele pentru flote, mai ales în Germania, se preconizează că vor susține creșterea pieței în a doua jumătate a anului curent.

Conform datelor Rho Motion, în luna mai s-au vândut la nivel global aproximativ 1,6 milioane de EV-uri și PHEV-uri. China a raportat un avans de peste 24%, cu peste 1,02 milioane unități comercializate, în timp ce, în Europa, s-a consemnat o majorare de 36,2%, până la 330.000 de unități. În schimb, pe piața din America de Nord, creșterea a fost moderată, de 7,5% (160.000 de unități). În restul lumii s-a raportat o creștere de 38%, cu 150.000 de unități vândute, potrivit aceluiași raport Rho Motion.

„Diferența de ritm între creșterea rapidă a pieței chineze și cererea mai redusă din America de Nord rămâne factorul definitoriu al pieței globale de vehicule electrice”, a declarat Charles Lester, citat de Reuters.

Cifrele de vânzări de vehicule electrice la nivel global în primele cinci luni din 2025, comparativ cu același interval de anul trecut, au fost de 7,2 milioane, cu 28% mai mult. Din acest total, 4,4 milioane de automobile cu emisii zero au fost comercializate doar în China (+33%), urmată de Europa, cu 1,6 milioane de unități (+27%), America de Nord, cu 0,7 milioane (+3%), și de restul piețelor, cu 0,6 milioane de unități (+36% ).

Pe fondul acestei dinamici, guvernele continuă să implementeze politici de stimulare a vânzărilor de electrice, în timp ce provocările comerciale și încetinirea generală a piețelor auto pot conduce la restructurări în industrie, inclusiv închideri de fabrici și reduceri de personal.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]