Prima pagină » Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în luna mai. Ce piață se află în fruntea topului?

Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în luna mai. Ce piață se află în fruntea topului?

Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în luna mai. Ce piață se află în fruntea topului?
Fotografii: Shutterstock

Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au continuat trendul ascendent în luna mai, înregistrând o creștere semnificativă, comparativ cu aceeași perioadă din 2024.

Cea mai solidă piață a fost China, ceea ce evidențiază rolul esențial pe care aceasta îl joacă în dinamica globală a industriei auto electrice. În alte regiuni, creșterile au fost mai temperate.

În mai, vânzările de mașini electrice și PHEV-uri au crescut cu 24%

Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în luna mai. Ce piață se află în fruntea topului?

În luna mai a acestui an, vânzările globale de vehicule electrice (EV) și hibride plug-in (PHEV) au crescut cu 24% față de aceeași perioadă a anului trecut, susținute în principal de piața din China. Cea mai mare piață de mașini electrificate din lume a compensat evoluția mai modestă din America de Nord (+7%), relevă datele recente ale firmei de cercetare Rho Motion.

Pentru prima dată, în China a fost depășit pragul de un milion de vehicule electrice vândute într-o singură lună, performanță impulsionată de cererea internă robustă și de extinderea exporturilor către piețe emergente, precum Mexic, Asia de Sud-Est și Uzbekistan. Producătorul chinez BYD a jucat un rol important în această creștere, intensificându-și prezența globală.

În Europa, vânzările au fost stimulate de noile subvenții acordate flotelor în Germania și de o cerere solidă în sudul continentului, în timp ce în America de Nord, cererea a fost afectată de expirarea subvențiilor în Canada și de taxele vamale ridicate impuse de SUA, după cum subliniază Charles Lester, analist șef la Rho Motion.

Câte mașini electrice s-au vândut în 2025

Pe fondul incertitudinilor legate de politicile comerciale și de standardele privind emisiile de CO2 din SUA, producătorii auto își revizuiesc estimările pentru acest an, iar tensiunile comerciale continuă să afecteze ritmul vânzărilor pe piața nord-americană. Totodată, în Europa, stimulentele pentru flote, mai ales în Germania, se preconizează că vor susține creșterea pieței în a doua jumătate a anului curent.

Conform datelor Rho Motion, în luna mai s-au vândut la nivel global aproximativ 1,6 milioane de EV-uri și PHEV-uri. China a raportat un avans de peste 24%, cu peste 1,02 milioane unități comercializate, în timp ce, în Europa, s-a consemnat o majorare de 36,2%, până la 330.000 de unități. În schimb, pe piața din America de Nord, creșterea a fost moderată, de 7,5% (160.000 de unități). În restul lumii s-a raportat o creștere de 38%, cu 150.000 de unități vândute, potrivit aceluiași raport Rho Motion.

„Diferența de ritm între creșterea rapidă a pieței chineze și cererea mai redusă din America de Nord rămâne factorul definitoriu al pieței globale de vehicule electrice”, a declarat Charles Lester, citat de Reuters.

Cifrele de vânzări de vehicule electrice la nivel global în primele cinci luni din 2025, comparativ cu același interval de anul trecut, au fost de 7,2 milioane, cu 28% mai mult. Din acest total, 4,4 milioane de automobile cu emisii zero au fost comercializate doar în China (+33%), urmată de Europa, cu 1,6 milioane de unități (+27%), America de Nord, cu 0,7 milioane (+3%), și de restul piețelor, cu 0,6 milioane de unități (+36% ).

Pe fondul acestei dinamici, guvernele continuă să implementeze politici de stimulare a vânzărilor de electrice, în timp ce provocările comerciale și încetinirea generală a piețelor auto pot conduce la restructurări în industrie, inclusiv închideri de fabrici și reduceri de personal.

Alte articole importante
Brazilia pregătește ”licitația apocalipsei” pentru explorarea petrolului chiar înainte de găzduirea summitului privind schimbările climatice
Brazilia pregătește ”licitația apocalipsei” pentru explorarea petrolului chiar înainte de găzduirea summitului privind schimbările climatice
Brazilia se află în plin proces de organizare a unei licitații pentru drepturile de explorare petrolieră, chiar înainte de a găzdui summitul ONU privind schimbările climatice COP30. Această decizie a stârnit un val de opoziție din partea grupurilor indigene și organizațiilor de mediu, care avertizează asupra impactului grav asupra mediului și angajamentelor climatice ale țării. […]
AstraZeneca investește 5,2 miliarde de dolari într-un parteneriat revoluționar cu o companie biotech chineză pentru tratamentul bolilor cronice
Companii
AstraZeneca investește 5,2 miliarde de dolari într-un parteneriat revoluționar cu o companie biotech chineză pentru tratamentul bolilor cronice
AstraZeneca, unul dintre giganții industriei farmaceutice globale, a anunțat recent încheierea unui acord strategic cu CSPC Pharmaceuticals, o companie biotehnologică din China, în valoare de până la 5,2 miliarde de dolari. Această colaborare marchează o nouă etapă în eforturile AstraZeneca de a dezvolta tratamente inovatoare pentru tratamentul bolilor cronice, o categorie care afectează peste două […]
Chatbot-urile AI, programate să ne confirme prejudecățile și să mascheze adevărul atunci când nu e convenabil. Rezultatele surprinzătoare ale unui studiu
Tehnologie
Chatbot-urile AI, programate să ne confirme prejudecățile și să mascheze adevărul atunci când nu e convenabil. Rezultatele surprinzătoare ale unui studiu
Inteligența artificială a devenit rapid un instrument central pentru milioane de oameni care caută informații, răspunsuri sau chiar validare. Dar cât de obiective sunt chatbot-urile AI? Un experiment recent realizat de Article 19 arată că, departe de a fi neutre, aceste sisteme sunt create să reflecte și să întărească prejudecățile utilizatorilor, remodelând subtil peisajul informațional […]
Ce sunt dark patterns: trucurile digitale care influențează deciziile consumatorilor și de ce nu o să avem un Shein sau Temu de Europa
Companii
Ce sunt dark patterns: trucurile digitale care influențează deciziile consumatorilor și de ce nu o să avem un Shein sau Temu de Europa
Recent, modelul de afaceri al platformelor online Shein și Temu a fost din nou pus sub semnul întrebării, după ce aproximativ douăzeci de organizații europene pentru protecția consumatorilor au depus o plângere la Comisia Europeană, acuzând folosirea unor tehnici înșelătoare prin folosirea așa numitelor dark patterns. Aceste platforme, care oferă o gamă imensă de produse […]
Inteligența artificială schimbă pentru totdeauna cinematografia. Filmele create de AI cuceresc publicul și criticii
Tehnologie
Inteligența artificială schimbă pentru totdeauna cinematografia. Filmele create de AI cuceresc publicul și criticii
New Yorkul a fost martorul unei premiere care rescrie regulile artei cinematografice: filmele create de AI au fost proiectate pe marile ecrane, într-un festival ce pare desprins din viitor și au reușit să cucerească publicul și criticii. Filmele create de AI cuceresc publicul și criticii: cum arată cinematografia viitorului? La doar trei ani după ce […]
Achiziție strategică: BioNTech preia CureVac într-o tranzacție de 1,25 miliarde de dolari
Achiziție strategică: BioNTech preia CureVac într-o tranzacție de 1,25 miliarde de dolari
BioNTech, compania germană cunoscută pentru parteneriatul său cu Pfizer în dezvoltarea vaccinului anti-Covid-19, a anunțat achiziția CureVac pentru 1,25 miliarde de dolari. Tranzacția are loc într-un moment-cheie pentru industria biotehnologică europeană, care se pregătește pentru adoptarea unui nou Biotech Act menit să sprijine inovația și competitivitatea în domeniu. BioNTech a „înghițit” fostul concurent CureVac și […]